Ik heb hier een audi met het volgende probleem:
Auto loopt vaak onregelmatig stationair en blijft vaak (tussen 1200 en 1500 rpm) in toeren hangen als je het gas loslaat, zakt daarna langzaam terug naar normale waarden maar is dan erg onegelmatig. Ook ploft ie soms in de uitlaat bij het overschakelen in lagere toerentallen. Het probleem kwam alleen sporadisch voor maar is in de loop van de tijd erger geworden volgens eigenaar, nu doet ie het bijna constant.
Heb de volgende werkzaamheden al verricht:
* dubbele temperatuur sensor vervangen (geeft vaak dit soort problemen)
* gasklephuis vervangen en ingeleerd (na reiniging van de oude bleek het probleem hezelfde)
* vacuum slangen onderdruk installtie vervangen (zorgen ook vaak voor dit soort problemen)
Met VAGCOM geen foutcodes. Gezien het klachten verloop zou je denken dat iets mechanisch is.
Iemand nog suggesties?? Iemand bekend met dit probleem??
N-57?
Lambda?
Bobines?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
lijkt een luchtmassameter probleem, stekker losnemen en dan kijken hoe hij loopt
Reeds geprobeerd, maakt geen verschil behalve dat ie dan op vagcom wel foutmelding geeft. Auto rijdt verder goed en prestaties zijn, voor zover ik weet, normaal.
Bij stationair, als ie onregelmatig loopt reageert het toerental alsof de airco aanspringt, maar dat is niet zo.
controleer de meetwaarden van de temp sensor en luchtmassameter, hoogtecorrectie zit in de luchtmassameter em moet tussen -10 en +10% staan.
gasklephuis reinigen kan nulstand van stationair niet vinden!!!
heeft hij al gedaan,goed lezen.
probeer je stappen motor eens te reinigen.
als deze stroef "loopt" komt er ook geen fout melding maar geeft dezelfde problemen namelijk.
succes.
16 jaar
had bij de mijne laatst precies hetzelfde. bij mijn a3(ook met agu)was er een vacuumslang lek, nieuwe slang en tot nu toe geen last meer van gehad. het schijnt dat dit probleem bij meerdere 1.8t's voorkomt. het was de slang die loopt van de onderkant van het inlaatspruitstuk naar een t-stuk op een dikke slang die horizontaal voor het blok langs loopt.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar