Na het vervangen van de brandstofpomp (verdelerpomp) wil de auto niet meer aanslaan.
de hele ontluchtingsprocedure al diverse keren geprobeerd maar steeds zonder resultaat.
dus, zekering 28 eruit, constante spanning op de pomp zetten,
verstuiverretourslang rechts losmaken,
retourslangen op brandstoffilter afklemmen
vacuumzetten op de aansluiting van de verstuiverretour.
Het reservoir vult zich diverse malen, duurt wel effe niet snel
en dan maar aansluiten en starten...
helaas.
de slang vanaf de tank naar de filter eraf gehaald, en pomp laten lopen.... hmm.. droog...
kom niets uit,
zou dit te maken kunnen hebben met het niveau in de tank ?
niveau is namelijk onder een kwart tank.
n.b. pomp is vervangen op advies dealer, alleen die wilde geen 2de hands monteren.....
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zeker dat deze pomp in orde is ?
Nee, de pomp is 2de hands met garantie....
dus de vraag is nu of het aan de pomp ligt of aan de ontluchtings procedure dat er te weinig diesel in de tank zit.
Heb gisteren nagenoeg hetzelfde gehad met een golf 4 1.9 TDI.
Hier heb ik koppakking van vervangen, alles met blokkeergereedschap op tijd gezet maar starte niet.
Leidingen naar verstuivers zijn los geweest en heeft zich in de week dat ie uit elkaar lag lucht ie verzameld.
Na ongeveer tot 10x toe lang door te starten met een flinke booster op de accu, want die was na 3x al leeg, sloeg ie uiteindelijk aan.
Zie :
[url=http://img8.imageshack.us/i/48651875.png...][img]http://img8.imageshack.us/img8/7216/4865...[/img][/url]
[url=http://img825.imageshack.us/i/30626665.p...][img]http://img825.imageshack.us/img825/8987/...[/img][/url]
[url=http://img64.imageshack.us/i/88660511.pn...][img]http://img64.imageshack.us/img64/6451/88...[/img][/url]
[url=http://img269.imageshack.us/i/91760259.p...][img]http://img269.imageshack.us/img269/2166/...[/img][/url]
14 jaar
Zorg dat je zeker weet dat het brandstoffilter tot de rand vol zit, anders zal ie niet starten.
Er komt ook geen diesel uit als je de pomp in de tank laat lopen, dit is geen opvoerpomp die druk op bouwt.
Tijdens het ontluchten ontluchten, wel de pomp laten lopen via de zekering.
Dan druk op de tank zetten (perslucht) en de rechter retour op de pomp los, je kunt de luchtbellen door de doorzichtige slang zien gaan.
Retour dicht en dan de wartels bij de verstuivers los... starten ca 10sec totdat er geen luchtbellen meer uit komen, dicht draaien en starten maar.
14 jaar
de hele procedure heb ik al gedaan, behalve de druk op de tank zetten, zal morgen eens proberen.
de 1.9 tdi'tjes gaan normaal gemakellijk aan, hier vul ik ook de nieuwe filter niet met diesel.
maar uit ervaring weet ik dat de 2.5tdi erg moeilijk aan de gang te krijgen is.
laat wel iets weten.
alvast bedankt,
Je kan ook eens wat brandstof in de tank gooien, en het nogmaals proberen..
14 jaar
Heren
Laat die brandstoftank buiten beschouwing. Vul een fles diesel (ondersteboven) en aansluiten op het filter, retour afknijpen.
Dan nogmaals de procedure deels uitvoeren.
Het is allemaal niet moeilijk, men maakt het zichzelf vaak zo moeilijk.
Gr. paul
Helaas, fles aangesloten op pomp, retour geknepen, en ontluchting weer herhaald.
valt me wel op dat er maar heeeeeel weinig uit krijg met onluchten, heb ongeveer 40 mBar onderdruk en dan doe ik 15 minuten over 100cc.
nogmaals proberen te starten met de fles er nog op, retour vrij, fles inknijpen voor voordruk te geven en dan starten maar helaas zonder resultaat.
iemand nog ideeën ?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar