Audi A3: ontregeling van de brandstofmeter

Bouwjaar: 2001

Beste lezers afgelopen week had ik een probleem met de brandstofmeter van mijn A3 TDI (96kw). Ik tank altijd met draaiende motor. Maar deze week kon hij daar toch niet tegen, de brandstofmeter blijft constant schommelen. Komt dit doordat ik met draaiende motor tank, en dat hij dan ontregelt raakt of is de vlotter gewoon defect? Mag je uberhaupt met draaiende motor tanken bij een pompverstuivermotor?

Mcws

Geplaatst door Mcws (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A3? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Santa (0), 18 jaar geleden

Waarom zou je überhaupt met draaiende motor tanken? Wat is hierbij je "winst"? Besparing op startmotorslijtage?

jan5047 (0) PRO, 18 jaar geleden

bij de benzinepomp staan meestal waarschuwing niet bellen en MOTOR UIT van waar dan met draaiende motor tanken, en als je gaat afrekenen ook laten draaien, handig voor als je hem wilt meenemen p.s waar tank je
gr jan

Santa (0), 18 jaar geleden

Mijn idee, Jan! Ook lekker makkelijk voor de verzekering: bij het ontbreken van braakschade en/of achterlaten van de contactsleutel wordt er NIET uitgekeerd......

Mcws (0), 18 jaar geleden

Beste jan en klaas. Wij hebben een tank bij onze zaak er is in de wijdste omtrek geen mens te zien voor wat beteft het eventuele stelen. Ten tweede zit er altijd een bijrijder in de auto. De motor laat ik in verband met het koelen en smeren van de turbo altijd nadraaien of warmdraaien. Beetje jammer klaas en jan om op deze manier te reageren. Zouden de eventuele echte technici nog even kunnen reageren bvd.

arie549 (0) PRO, 18 jaar geleden

bij de volgende tankbeurt de auto uit doen, daarna zal het geheel weer probleemloos werken.

succes

jan5047 (0) PRO, 18 jaar geleden

Grapje moet ook kunnen, maar even serieus ik vermoed dat wat arie ook al zei als je je motor uit zet cq contact af en daarna normaal start je meter wel werkt n.m ik rij zelf iveco en als je tankt met contact aan cq met draaiende motor doet de meter ook vreemd, maar hoe dat kan weet ik ook niet direct,
Het kan geen kwaad voor de motor om met draaiende motor te tanken,
gr jan

Santa (0), 18 jaar geleden

Nou weet ik niet hoe je rijstijl is, Marcel, maar neem maar van mij aan dat indien je je gewoon houdt aan de maximumsnelheden, je gerust de motor kunt uitzetten bij het tanken. Mijn Passat TDI staat al ruim 277.000 kilometers tijdens het tanken met uitgeschakelde motor en alles blijft gewoon functioneren en de turbo is ook nog nooit vervangen. Wanneer je net een "pittige" rit achter de rug hebt is het idd niet onverstandig om de turbo even op adem te laten komen, maar je kunt ook het laatste stuk van de rit kalmpjes aan doen. Dan koelt alles ook weer gewoon af naar normale temperaturen, mede geholpen door de rijwind. Ik hoop dat je dit technisch genoeg vindt. :)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.