Dit betreft een Audi A3 tdi Wie kan mij vertellen waar ik de afstelgegevens kan vinden om om met de diagnose apperatuur de brandstofpomp af te stelen van deze audi, ik kan namenlijk de merktekens op het vliegwiel niet vinden en wil de pomp op tijd etten i.v.m. slecht aanslaan.
B.v.d Pieter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
http://img12.imageshack.us/img12/6893/a1..." border="0" alt="Free Image Hosting at www.ImageShack.us" />
bovenop de schakelbak te vinden onder een zwarte kunstof dop..
http://img12.imageshack.us/img12/8476/n1..." border="0" alt="Free Image Hosting at www.ImageShack.us" />
daar met mal de nokkenas blokkeren..
paul,
pieter..
hier vind je de gegevens, afstellen brandstofpomp vag-com
http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html
suc6
paul,
ik heb de br.stofpomp afgesteld m.b.v. snap-on scanner en heb de klant nog niet weer gehoort dat hij problemen heeft.
allen bedankt voor het meedenken.
Hoe moet ik een pomp afstellen op de motor? 1
Hier is geen passend antwoord mogelijk dat voor iedere situatie geldt. Echter het nog steeds meest voorkomende antwoord:
(antwoord toepasbaar op axiaalplunjerpompen van Bosch en overeenstemmende constructies)
Monteer de inspuitpomp en zet de distributie/aandrijving op tijd. Gebruik hiervoor de voorgeschreven merktekens.
Monteer een meetklokje achter in de pomp.
Draai de motor tegen de draairichting in totdat de wijzer stilstaat.
Draai de wijzerplaat van het klokje zo, dat de wijzer op nul staat. Let op: het klokje moet onder voorspanning blijven staan.
Draai de motor in de draairichting naar het Bovenste Dode Punt.
Stel nu de pomp af op de voorgeschreven plunjerlift.
Herhaal de procedure vanaf punt 3 ter controle.
U denkt zeker:
Wij hoeven dat niet zo te doen want dat kan bij ons met de testkast
Het antwoord op deze stelling is steevast:
Dat is een controlemethode en géén afstelmethode!
De methode die u bedoelt berust op het meten van de pomppositie met lopende motor. Hierbij wordt met een uitleesapparaat een grondpositieprocedure geactiveerd. Tijdens deze procedure wordt de pomp in zijn meest verlatende stand gezet. Dan wordt gemeten m.b.v. de naaldbewegingsvoeler wat het actuele inspuitmoment is. Dit wordt weergegeven in het display van het uitleesapparaat. Het is de bedoeling dat de motor wordt afgezet, en de pomp wordt verdraaid, waarna nogmaals de procedure wordt gevolgd totdat de waarde juist is. Deze methode (dynamisch) heeft hetzelfde doel als de methode met het klokje (statisch). U STELT DUS NIET DE POMP AF MET HET UITLEESAPPARAAT!!!
Met deze dynamische methode bestaat de kans dat door een geringere nauwkeurigheid, die deze procedure met zich meebrengt, er problemen met aanslaan ontstaan.
Er is ook een kans dat door dynamische afwijkingen, die tussen iedere pomp bestaan, deze procedure leidt tot een grote statische afwijking. Naast problemen met aanslaan kunnen hier ook regelfouten of drive-ability problemen ontstaan.
De dynamische methode is dus een controlemiddel op de statische afstelling, en niet andersom! Denk er ook aan dat dit een prima diagnosemiddel is. Als de pomp statisch goed staat afgesteld moet het immers dynamisch kloppen.
Naar boven
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar