Audi 80: Opeens afslaan ,stotteren en rijk lopen

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3E,5cil, NG,KE jetr.3

Vorige week reed ik op een stoplicht af,de motor sloeg af en startte niet meer ,alleen zwarte rook uit de uitlaat. Na het per toeval los halen van de twee polige stekker van de electr. brandst druk regelaar (die op de doseur "spinnenkop" geschroeft zit) liep de auto weer redelijk ,mist alleen vermogen. Ik heb de electronische druk regelaar vervangen maar geen resultaat. Zou de lambda sensor stuk kunnen zijn en de auto dusdanig verrijken dat hij afslaat belast of onbelast. Ik meet een lambda spanning van ongeveer 0,8V en die is constant.
Wie O wie weet raad????? Spiker

Spiker

Geplaatst door Spiker (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi 80? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

Begin met de doseur schoonmaken, als deze vervuild is krijg je dit soort klachten. De stuwklep en conus moeten brandschoon zijn, moet vrij door het huis bewegen.

Verbuig niets, het is een precisieinstrument.

Spiker (0), 16 jaar geleden

Hoi Harry, bedankt voor je snelle reactie.Ik ga volgende week het spul eens grondig schoonmaken,kun je de doseur trouwens uit elkaar nemen of is het verstandiger deze in een ultrasoon bad te doen? Ik hou je op de hoogte.
Spiker

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

doseur zelf kan uit elkaar, maar begin er maar niet aan....... Daar zit je probleem waarschijnlijk ook niet in. (tenminse, als je het brandstofzijdige deel bedoeld)

Het deel wat ik bedoel en wat je schoon moet maken is het luchtzijdige deel, gewoon met een lappie met thinner, wasbenzine of zo schoonmaken. Als je de rubber aanzuigmachet er af haalt zie je de bovenkant van de stuwklep, als je het deksel van het luchtfilterhuis haalt zie je de onderkant.

Spiker (0), 16 jaar geleden

Nou ik ben eruit , het schoonmaken van de mechanische delen was niet nodig alles zag er spik en span uit . Toen maar eens een bosch KE jetronic boek besteld om me wat meer in de materie in te leven. Hierin las ik ;wanneer onverhoopt het electronica gedeelte niet zou functioneren,voert het KE jetronic systeem nog steeds volgens het mechanische basisprincipe zijn taak uit. Dit was ook het geval met mijn auto ,als ik de stekker van de electronische druk regelaar los trok. Omdat ik de electronische druk regelaar al had vervangen ,viel de keus op een andere ECU ,deze vond ik gelukkig gebruikt.
Gelukkig hij rijd weer als een trein.
Groet Ad

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.