Mijn 80Avant 2.0E van '92 heeft een poosje nogal piepende remmen gehad bij vooral koud weer, als ik iets stuur is het weg maar bij rechtuit rijden is het er dan weer. Nu het wat warmer is geen gepiep meer maar blijft de rem voor soms na remmen hangen/vastzitten, tot zelfs de rook er vanaf komt! Paar keer flink op de rem pedaal staan en het is weer even weg. Volgens de dealer moeten alle remklauwen gereviseerd, maar dat geloof ik niet....zeker niet als je ziet wat dat kost aan arbeidsuren.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
vast zittende remklauwen komt bij dit type weinig voor maar kan wel ,in eerste instantie moet je kijken of de remblokken niet vastzitten in de klauwen komt vaak voor !! als dit het geval is adviseer ik wel om de remblokken te vervangen omdat ze vaak verbrand zijn als ze vastgezeten hebben .
advies: nieuwe remblokken met speciaal vet monteren (uiteraard op de juiste plaats) ook moet je even de remschijven conroleren i.v.m. slijtage en een rand. !!!
Dit is naar mijn idee een voorbode van het vast komen zitten van de remzuiger in de remklauw. Dit is een regelmatig voorkomend iets bij de Audi 80. Vaak eindigt dit in het vervangen van de complete remklauw omdat de remzuiger vaak zo gecorrodeerd/ ingevreten is dat hij definitief vast komt te zitten. Mijn advies is op zeer korte termijn de remklauw uit elkaar te halen en met nieuwe rubbers en nieuwe ATE-vet in elkaar te zetten.
denk dat de dealer wel gelijk heeft maar dit is niet zon dikke klus als het voor zit prijsopgave mogelijk als ik type remklauw weet.Daarvoor hoef je absoluut niet naar een fastfitter
22 jaar
Stop! Voordat er dure investeringen gedaan worden!
Dit is wel degelijk een bekend audi 80 probleem.
namelijk de remslangen verpulveren inwendig, waardoor deze verstopt raakt en de hydraulische druk na het remmen wordt dan niet snel genoeg en niet volledig opgeheven waardoor de rem(men) blijft aanlopen. Onlangs reeds zelf ervaren bij audi 80 2.0 uit '94. Hierbij hielp vervanging van schijven en blokken NIET!
Ergo: remslangen (2 per klauw) vervangen.
22 jaar
Na enig bestuderen van de remklauwen en cilinder kon ik niks vinden, dat zag er echt nog goed uit, geen corrosie oid. Toen bleek dat de remblokken zover waren afgesleten dat ze kantelden in de rembloksteun. Hierdoor bleven ze tegen de remschijf aanlopen. Het piepende geluid kwam doordat de remschijven zelf ook krom waren.... Dus toch maar nieuwe schijven en blokken voor gemonteerd. Vooralsnog is het probleem nu over, geen gepiep en vastlopen meer.
22 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.
22 jaar