auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi A4-Avant: Pilot Pro Line Xenon: boordcomputer even van slag?

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8T (BFB)

Vandaag heb ik eindelijk een Pilot Pro Line Xenon kit ingebouwd voor CANBUS natuurlijk (zoals deze kit standaard is, dus met CANBUS kabel). Heb een aantal keren gestart en lampen aangezet. Echter één van de eerste keren ging het ESP lampje branden en bleef branden (kreeg het niet weg middels de ESP knop op dashboard) en een rood uitroepteken betreffende "Bremsen" ging branden. Daarna auto uitgezet en even gewacht. Daarna nog een keer of 10 gestart, alles OK op dashborad, geen foutmeldingen.

Is dit een incidentje of kan ik nog meer shit verwachten met 700 euries voor een nieuwe boordcomputer als gevolg? Of is de boordcomputer zo intelligent dat hij e.e.a. opnieuw kan afregelen. Bekabeling en polariteiten zitten goed. Gemeten spanning op de lampen was voor inbouw 14.2V. Alvast bedankt voor jullie reactie.

Geplaatst door

Dead Silence (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Met een stilstaande auto is mijn 1e gedachte: can-fout waardoor het ESP-lampje aan gaat.
Maar als je het zeker wilt weten even de auto laten uitlezen.

Kan zijn dat de codering van de auto aangepast moet worden aan de xenon-lampen, maar dat geldt niet voor het ESP.

oldford 0
badge

14 jaar

Dank voor reactie. Net nog eens geprobeerd en alweer ESP en Bremsen error, zoals in eerste bericht..%%&&&^&#%^*. Fout trad op na inschakelen van dimlicht (draaiende motor, evenals eerste bericht) en niet na stadslicht/ Dus het ligt duidelijk aan de ingebouwde xenon lampen. Voorheen nooit problemen gehad, d.w.z. met halogeen lampen. En voor zover ik weet zou codering van de auto niet hoeven worden aangepast.

Dead Silence 0

14 jaar

Waar zijn de ballasten geplaatst??
Als ik het zo lees zijn de kabels opgebonden bij / in de buurt van het ABS-regelapparaat en geeft zodoende,
een inductiespanning.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Ha Paulus,

Ik heb de koplampen eruit gehaald en de Pilot ballasten onder de koplampruimte tegen het chassis geplaatst, net voor de krommig van de voorwielkasten. Echter o.a. ook met een plakkussen, dat dus isoleert naar het chassis maar sluit inductie niet uit. De kabels liggen getierapped tegen elkaar maar kronkelen los in de ruimte, tegen de kromming van de voorwielkasten. De in en uitgaande kabels zitten wel bij elkaar gebundels en aangezien er grote stromen lopen (3 - 8 Ampere) kan er flinke inductie zijn. Misschien dat die inductie stoort op de CANBUS. Kan je dat bevestigen?

Waar zit dat ABS regelapparaat bij mijn type A4? Dan kan ik morgen nog eens kijken.

Dead Silence 0

14 jaar

Het ABS regelapparaat bevind zich aan de ABS-pomp. Ballasten NIET met een plakkussen bevestigen gegarandeerd dat hij loslaat.
Kabels moeten strikt en ver gescheiden blijven van het ABS-regelapparaat.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

En waar zit de ABS pomp :-)? Links of rechts? . Ballasten zijn ook mechanisch vastgezet. Ik zal de kabels los knippen zodat ze los van elkaar hangen en niet slechts gescheiden worden door een isolatielaagje. Ik heb net nog eens 20 keer gestart en de xenonlampen ingeschakeld zonder problemen.

Dead Silence 0

14 jaar

Heb tig setjes in dit type ingebouwd echter nog nooit problemen mee ondervonden.
ABS-pomp bevind zich op de linker chassisbalk.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Ik dacht ook dat ik met Pilot een goede aankoop had gedaan. Maar goed, ik heb het gekloot weer. Gelukkig reproduceert het niet en is het dus niet structureel. Ik zal de kabels eens anders routen morgen en de tieraps doorknippen..

Dead Silence 0

14 jaar

Pilot is gewoon een topmerk helemaal niets mis mee (ben zelf dealer van pilot) moet eerlijk zeggen, geen tot heel weinig klachten ook niet op de lampen. Het probleem is toch vaak de montage. Even snel een setje monteren gaat helaas niet altijd meer.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Ha Paul. Omdat Pilot toppie is heb ik er ook voor gekozen. Het koste me dan ook de hele morgen. Van prutswerk houd ik niet. Ik heb de kabels van de lampen verlegd en staan niet meer parallel met anderen, want dat geeft inductie. Ze staan er nu haaks op. Dat zou geen magnetisch veld en dus stromen in andere kabels mogen opwekken. Eens kijken hoe het gaat.

Dead Silence 0

14 jaar

UPDATE:

Na een week nergens last van te hebben gehad, vanmorgen weer last van boordcomputer signalering (ESP lampje blijft aan en "Bremsen" in het display met rood uitroepteken) bij inschakelen van xenon dimlicht (stadslicht geen probleem). Auto even uitgezet, sleutel eruit, 10 seconden wachten, auto weer aanzetten, lichten aan en nergens meer last van. Ik heb dit diverse keren geprobeerd.

Ik heb de indruk dat als ik "vers" start ik deze melding krijg. Bij herstarts binnen 1 minuut termijn heb ik nergens last van. Enig idee hoe dat kan? Is de bijgeleverde condensator misschien nog geladen waardoor er minder stroom getrokken wordt (dus minder inductie) en er geen storing optreed? Ligt het nu aan het koude weer (lijkt me niet, maar je weet nooit). Ik wordt er langzamerhand gek van. Het is heerlijk rijden maar op deze manier vliegen ze eruit.

@Paul Kelder: waar plaats jij ballasten en hoe laat jij de kabels lopen bij de Pilotsetjes? (Alle anderen mogen natuurlijk ook reageren :-) ) Heb je ook een plaatje van de ABS pomp, of een tekening, zodat ik dat onderdeel kan herkennen?

Dead Silence 0

14 jaar

Is de accu nog in goede conditie ??

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

[quote=Dead Silence]@Paul Kelder: waar plaats jij ballasten en hoe laat jij de kabels lopen bij de Pilotsetjes? (Alle anderen mogen natuurlijk ook reageren :-) ) Heb je ook een plaatje van de ABS pomp, of een tekening, zodat ik dat onderdeel kan herkennen?[/quote]
Maak morgen wel even een foto.....

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

[quote=paulkelder][quote=Dead Silence]@Paul Kelder: waar plaats jij ballasten en hoe laat jij de kabels lopen bij de Pilotsetjes? (Alle anderen mogen natuurlijk ook reageren :-) ) Heb je ook een plaatje van de ABS pomp, of een tekening, zodat ik dat onderdeel kan herkennen?[/quote]
Maak morgen wel even een foto.....

Gr. paul[/quote]
Thanks!!!! Van die mooie constructieplaatjes, of tekeningen zijn mij ook goed. Anyway...een foto is beter.

Dead Silence 0

14 jaar

[quote=paulkelder]Is de accu nog in goede conditie ??

Gr. paul[/quote]
Ik hoef de sleutel maar om te draaien en de auto start. Ook bij -10 °C vanmorgen. Dus de accu lijkt me nog OK.

Dead Silence 0

14 jaar

Heb hetzelfde gehad met mijn audi A4 8E bouwjaar 2002. Exact dezelfde klachtomschrijving zoals jij het noemt, na het inbouwen van een niet-orginele xenonset. Ik heb hier te lang mee doorgereden en daardoor is mijn ABS regeleenheid geploft. Eerst resette het systeem zichzelf steeds weer maar door de continue piekspanning heeft hij het toch begeven. Mijn advies is snel demonteren en het systeem weer orgineel maken. Gaat je anders veel geld kosten!!!

Heb het nog geprobeerd (na vervangen ABS stuurapparaat) met een andere set, ook met CAN omzeilers en klacht kwam er direct weer in. Ben ook nog op zoek naar een oplossing voor de ABS melding. Heb al gehoord om de massa rechtstreeks op de accu te zetten. ABS en koplamp zouden dezelfde massa gebruiken. Dit heb ik nog niet geprobeerd. Mischien dat anderen nog suggesties en/of ervaringen hiermee hebben.

Groet Emiel

EmielBenz 0
badge

14 jaar

[quote=EmielBenz]Mijn advies is snel demonteren en het systeem weer orgineel maken. Gaat je anders veel geld kosten!![/quote]
Ik herken het probleem niet heb er toch een aardige hoeveelheid ingebouwd (pilot)
Ken wel problemen van een ander die letterlijk zo'n setje er hebben in gekwakt en waardoor storingen ontstaan.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Zoveel aan inkwakken is er niet van. Het is een kwestie van plug en play. De set die ik heb is trouwens niet van pilot. Dus denk dat het niet aan het type xenonset ligt maar aan de piekspanning die de regelkastjes veroorzaken bij het inschakelen.

Gr Emiel

EmielBenz 0
badge

14 jaar

[quote=EmielBenz]Dus denk dat het niet aan het type xenonset ligt maar aan de piekspanning die de regelkastjes veroorzaken bij het inschakelenl[/quote]
Je vergist je....

Er zijn maar 3 goeie merken op de markt Pilot, Camco, Maxx-pro.
Al het overige kan zo de bak in.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Toch apart dan dat "Dead Silence" dezelfde problemen heeft als ik. En hij heeft een Pilot set gemonteerd. Maar als ik het goed begrijp heb je al xenon sets van het merk Pilot in een Audi A4 type 8E ingebouwd zonder problemen?
Ik begrijp ook wel dat er slechte xenon sets zijn.

Gr. Emiel

EmielBenz 0
badge

14 jaar

[quote=EmielBenz]En hij begrijp heb je al xenon sets van het merk Pilot in een Audi A4 type 8E ingebouwd zonder problemen?l[/quote]
Wat ik zei... Ook met het type 8E vanaf bj 2001 nog nooit problemen gehad.
Mijn eigen Audi ook type 8E zit bomvol met xenon, zowel dim als grootlicht en mistverlichting.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Heb hier toch echt problemen gehad die met de inbouw (ik bouw die troep in ieder geval niet in) van Xenon, inderdaad regelaparaten die storingen kregen. Ga me er dus ook niet in verdiepen. Je kunt net zo goed aangepaste lampen van bijv. Phillips plaatsen.

Jos.

jos-br 0
badge

14 jaar

Het is toch echt de manier van goed wegwerken. evt verloopkabels zijn gewoon verkrijgbaar, helaas worden ze niet altijd gebruikt.
Ook weerstandkabels worden niet toegepast. Ook wordt het juiste set niet altijd bij de auto gekozen.

Je kunt dus het ea voorkomen.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

We zijn nu 2 weken en ik moet het afkloppen: ik heb sindsdien geen enkele foutmelding meer gekregen, en toch al tientallen ritjes gemaakt, en gestart. Toen ik de lampen heb ingebouwd was het extreem koud en heeft de auto 2 weken stilgestaan. Misschien toch gerelateerd aan de accucapaciteit? Nieuwe strategie is de auto starten, 10 seconden laten lopen en dan lampen inschakelen. De errormeldingen heb ik toentertijd gekregen na starten en direct lampen inschakelen. En dat gaat dus tot op heden probleemloos. Ik vermoed dat de condensator die tussen de stroomvoorziening van de auto en de ballast even opgeladen moet worden (dus na starten) en compenseert voor gevraagde piekstromen (8A) bij inschakelen van de lampen.

En die aangepaste lampen van Philips heb ik ook gehad, maar dat is puur marketing. Halogeen levert eenmaal 1/3 van het aantal lumens t.o.v. xenon.

Maar, als ik ooit een andere auto koop heeft die af-fabriek xenon en ga ik niet meer zelf kloten.

Dead Silence 0

14 jaar

[quote=paulkelder][quote=EmielBenz]En hij begrijp heb je al xenon sets van het merk Pilot in een Audi A4 type 8E ingebouwd zonder problemen?l[/quote]
Wat ik zei... Ook met het type 8E vanaf bj 2001 nog nooit problemen gehad.
Mijn eigen Audi ook type 8E zit bomvol met xenon, zowel dim als grootlicht en mistverlichting.

Gr. paul[/quote]
Ok dan gaan we toch maar eens een duurdere set proberen.
Ik laat je het resultaat wel weten.

Gr Emiel

EmielBenz 0
badge

14 jaar

Ook Paul houd van Xenon, Dim - Groot - Mist licht :-)

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

[quote=stefan84]Ook Paul houd van Xenon, Dim - Groot - Mist licht :-)[/quote]
Dat klopt, en het wordt gebruikt wanneer het is toegestaan.
Heb het dus niet voor de sier of om aandacht te trekken......

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

[quote=EmielBenz]Heb hetzelfde gehad met mijn audi A4 8E bouwjaar 2002. Exact dezelfde klachtomschrijving zoals jij het noemt, na het inbouwen van een niet-orginele xenonset. Ik heb hier te lang mee doorgereden en daardoor is mijn ABS regeleenheid geploft. Eerst resette het systeem zichzelf steeds weer maar door de continue piekspanning heeft hij het toch begeven. Mijn advies is snel demonteren en het systeem weer orgineel maken. Gaat je anders veel geld kosten!!!

Heb het nog geprobeerd (na vervangen ABS stuurapparaat) met een andere set, ook met CAN omzeilers en klacht kwam er direct weer in. Ben ook nog op zoek naar een oplossing voor de ABS melding. Heb al gehoord om de massa rechtstreeks op de accu te zetten. ABS en koplamp zouden dezelfde massa gebruiken. Dit heb ik nog niet geprobeerd. Mischien dat anderen nog suggesties en/of ervaringen hiermee hebben.

Groet Emiel[/quote]
In het algemeen is het bekend dat voor CANBUS niet zomaar willekeurige setjes ingebouwd kunnen worden. Daarom heb ik ook voor Pilot Pro lines gekozen, speciaal voor CANBUS. Maar goed, evengoed geen vlekkeloze start gehad in de A4 met CANBUS ondanks de Pilot kwaliteitsset. Mijn A3 uit 2000 (geen CANBUS) heb ik voorzien van goedkopere K-Lights en die zitten er al 3 jaar probleemloos in.

@Paul Kelder: ik ben nog steeds aan het wachten op de fototjes van het ABS regelapparaat :-)

Dead Silence 0

14 jaar

Inderdaad, in de oudere auto`s werken die goedkope xenon sets ook perfect..Het is dus niet allemaal rommel wat er te koop is..

stefan84 0

14 jaar

Hier nog wat mensen met dezelfde problemen (Duits, merk xenonkit onbekend): http://www.a4-freunde.com/forum/topic,81...

Deze gast heeft de xenonlampen der weer uitgemieterd

Dead Silence 0

14 jaar

Ik vind het allemaal maar een vreemd verhaal.

Werkelijk, ik heb nog nooit een storing in het type 8E meegemaakt, zou dit dan toeval zijn?
Ook o.a m'n eigen auto geen enkele storing terwijl deze is voorzien van zelfs 3 sets...

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Paul,

Ik vind het ook vreemd, maar als ik geen problemen had gehad had ik het niet gemeld. En blijkbaar zijn er onafhankelijk van mij mensen met dezelfde issues. Dus van toeval of eenmaligheid is geen sprake meer. Anyway...ik laat ze erin zitten zolang ik geen problemen 9meer) ondervind.

Dead Silence 0

14 jaar

Pilot is gewoon troep we hebben hier 2 van die setjes ingebouwd in een audi a4 B6 model hij geeft om de zoveel km storing dan gaat de abs lampje branden zodra de contact uitzet en weer aanzet is het even weg maar als je 10 a 20 km rijdt komt die weer terug. We hebben de pilot uitgehaald en geen probleem meer.

Er zitten nu originele osram ballasten in gekocht via ebay uit duitsland WERKT SUPER NOOIT PROBLEMEN MEER GEHAD !!!

Iederegeval blijf uit de buurt van die chinese troep niet dat je straks het hele computer opblaast.

Erhan81 0

14 jaar

Het zgn origineel is natuurlijk altijd beter maar is eigenlijk geen reëel vergelijk met de aftermarket sets.

En! Pilot is geen troep, het wordt pas troep indien het niet juist/goed wordt ingebouwd/gemonteerd.
Ook wordt vaak het set niet bij de auto gekozen. Ook indien nodig wordt een weerstandkabel niet gemonteerd/gebruikt.

En inderdaad, blijf uit de buurt van die Chinese troep maar je moet wel het kaf van het koren weten te scheiden,
En daar heeft Erhan mij nog niet van kunnen overtuigen. Indien ik lees, en men roept dat je je Computer op kunt blazen,
weet ik al genoeg. Mensen die dat roepen weten kenbaar niet waar ze over praten.....................

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Paul wordt het niet door computer gestuurd ? En aansluiten kind kan de was doen stelt niks voor
alles wijst van zelf ! Hoe moet je zoiets fout aansluiten kan helemaal niet het is plug en play en de ballasten bouw je
onder de koplampen ? (waar je plek hebt)

Ik zeg gewoon dat het niks is dat is mijn persoonlijke mening.
En ja overtuigen ik hoef niks te overtuigen.

Fijne dag nog allemaal.

Erhan81 0

14 jaar

[quote=Erhan81]En ja overtuigen ik hoef niks te overtuigen[/quote]
Misschien kun je uitleggen welk type ballast er is gebruikt.

En indien er een weerstandkabel is gebruikt en of niet, kan er geen regelapparaat worden opgeblazen.
En nee, tegenwoordig is het geen plug & play en kwak maar in meer met de huidige techniek komt er iets meer bij kijken...
Zoals je nu spreekt begrijp ik ook wel waardoor er problemen zijn ontstaan daar doet een merk xenon niets aan af.

Verdiep je eens in deze materie dit kan je in de toekomst een hoop ellende besparen.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Erhan, wat is het typenummer van deze orginele Osramballasten. Ik wil ze wel een keer bestellen. En heb je niet meer dan de Osramballasten geinstalleerd? Of zoals Paul al aangeeft met weerstandskabel, condensator of iets anders?

Dead Silence 0

14 jaar

[quote=Dead Silence]Wat is het typenummer van deze orginele Osramballasten[/quote]
Goedenavond, Deze hebben wij via ebay gekocht tweedehands komt van een schadeauto af. Het
waren twee ballasten en stroomstekker met d2s aansluiting. We moesten wel iets aanpassen in de koplamp
van de audi a4 b6 en aangesloten helemaal geen storingen in de bis systeem.

Kijk op ebay daar staan meestal genoeg op, en ook heel goedkoop.

Erhan81 0

14 jaar

OK, dank je wel. Ik heb inderdaad diverse orginele ballasten gezien op internet, zowel van Osram als van Philips. Ik zal eens kijken wat ik doe. In ieder geval heeft een topmerk als Pilot nog wat werk te verrichten gezien de "klachten"

Dead Silence 0

14 jaar

[quote=Dead Silence]In ieder geval heeft een topmerk als Pilot nog wat werk te verrichten gezien de "klachten"[/quote]
Net wat je zegt een topmerk.

Pilot is marktleider op het gebied van xenon, gezien de hoeveelheid omzet zijn klachten dan ook nauwelijks te voorkomen.
Hogebomen vangen veel wind................

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

[quote=paulkelder]Pilot is gewoon een topmerk helemaal niets mis mee (ben zelf dealer van pilot)[/quote]
Welke pilot dealer gaat nou zeggen dat pilot troep is?

succes jongens.

Erhan81 0

14 jaar

Beste Erhan

Een dealerschap ga je niet zomaar aan je verbind je naam daaraan.
De vele verkochte en gemonteerde sets hebben zich bewezen dat het gewoon goed is....
Met slechts 3% uitval van het totaal op jaarbasis (pilot) kun en mag je spreken van kwaliteit.

En mocht het echt troep zijn ben ik wel zo eerlijk om dat te zeggen.

Beste Erhan

Mocht je nu echt een keer een probleem hebben meld je dan nog eens weer.
Voorlopig vind ik jou slecht onderbouwde commentaar vergelijkbaar met een storm in een glas water.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Beste Paul,

Wij hebben gisteren nog voor een klant bij ons in de garage een setje pilot aangesloten op een VW Golf 4
Deze heeft de klant zelf gekocht en wij hebben hem aangesloten er zaten ook 2 kasten bij met stekkers
om foutcodes te voorkomen. Alles ging goed tot de klant over een 1 uur terug kwam met storing.

We hebben van alles gedaan foutcodes uitgelezen gerest oke maar de storing ging echter niet weg tot de xenon kasten
weer gedemonteerd waren. We hebben de originele lampen weer ingedaan wat denk je STORING WEG.

Erhan verteld hier zijn mening en we geven hem helemaal gelijk ! Een ding zeggen we koop gewoon originele OEM onderdelen.

Iederegeval problemcar is om problemen te voorkomen en graag mensen helpen met problemen (Wij zeggen altijd blijf uit de buurt
van onderdelen die niet thuis horen voor kwaliteit betaal je eenmaal hoge prijzen maarja je krijgt er ook wat)

Ik heb verder niks meer te zeggen MAAR PAUL LAAT IEDEREEN MAAR ZE MENING VERTELLEN EN NIET OF DIT OF DAT !!!

Zo schieten we niks mee op !

RenaultMan 0

14 jaar

[quote=RenaultMan]Beste Paul,

Wij hebben gisteren nog voor een klant bij ons in de garage een setje pilot aangesloten op een VW Golf 4
Deze heeft de klant zelf gekocht en wij hebben hem aangesloten er zaten ook 2 kasten bij met stekkers
om foutcodes te voorkomen[/quote]
In de beginselen gaat het hier al mis. De klant komt met een setje de garage bouwt het in.
De garage heeft nu een set ingebouwd (slimballast) dit set monteren we normaal gesproken niet in voertuigen,
zonder Canbus. In dit geval (Golf4) monteren we het set de Classic line.

Inbouw werkt hier anders.

De klant kan hier geen sets, delen laten monteren die hij zelf heeft meegebracht.
Krijg ik opdracht xenon te plaatsen zoek ik zelf het beste geschikte set bij het voertuig.
Na montage en de klant rijdt weg heeft de klant hier geen omkijken meer na en werkt het set foutloos en 100%
die garantie krijgt en heeft men.

Of Erhan gelijk heeft kun je over discuseren.. Waar is zijn bevinding op gebaseerd? op slechts 2 setjes?
Heeft Erhan een onderzoek verricht om het merk Pilot als troep te betitelen?
Ook heb ik hem enkele vragen gesteld, tot op heden geen enkele reactie.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Paul de pilot handelaar, Ik vind het gewoon troep (.) uit !

Als je daar niet tegen kan maakt mij niet uit maar dat is mijn persoonlijke bevinding.
En drie van die setjes in je eigen auto LEUK maar kerstmis is afgelopen.

Laatste woord laten we aan jou over.

IEDEREGEVAL JIJ SUCCES MET JE PILOTS VERKOPEN.

Erhan81 0

14 jaar

[quote=Erhan81]Paul de pilot handelaar, Ik vind het gewoon troep (.) uit ![/quote]
Jou conclusie is subjectief en voegt niets toe aan de wel vele tevreden gebruikers.
Ik respecteer jou mening alhoewel ik twijfel aan jou (inbouw) kunde en daarbij het op kunnen lossen van de evt problemen.

En helaas weer geen antwoord op mijn vragen, je leest toch wel?
Beantwoord nou even mijn vragen dit zou het ea kunnen verhelderen.

En gaat het een keer mis tijdens/na de inbouw, wordt je altijd overeden door een strontkar zelden door een gouden koets.
Maar veel heb jezelf in de hand.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Jeetje heren... dit lijkt wel een politieke partij discussie....

Even over Pilot.

Pilot xenon werkt gewoon normaliter storingsvrij, wat Paul zegt, de manier van monteren dat leverd vaak problemen.
Als jij je Pilot koopt bij echte Pilot Dealers (zie Pilot site), dan zal je ook goede support krijgen. (zo niet meldt dit dan bij Pilot)
Er is de laatste tijd veel namaak in omloop, dus let daar op!

het kan zijn dat ik er overheen heb gelezen, maar dit probleem had waarschijnlijk gewoon opgelost geweest met een relais kabel.

TIP: koop je xenon bij een bedrijf waar service voorop staat. (lees eens wat recenties over ons bedrijf zou ik zeggen ;) )

Aangezien dit al de zoveelste discussie is over Xenon en we er zoals gewoonlijk niet uitkomen, sluit ik deze maar weer.

mvg,

moderator

Hans4040 1435
badge vip badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.