Audi A4-Avant: reageert vanuit stationair erg traag op plankgas, te weinig verm

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5tdi 24v.v6 akn

help! wie kan mij een hint geven?deze audi heeft 4 nieuwe nokkenassen en 24kleppen plus toebehoren gekregen,heeft een nieuwe turbo,luchtmassameter,brandstoffilter,d.b.riem,alle vacuumslangen zijn o.k.,de wastegate is nieuw en werkt goed ,e.g.r.klep blijft niet open staan.db riem en brandstofpomptiming met kalibers e.d. op timing 2x gecontroleerd ook op testkast bij v.a.g. staat timing pomp binnen de toleranties.
de uitlaat los gehaald voor bij de turbo word het niet anders van. verder geen elektronische storigen ook niet op magneet klep n75(tijdens rijden ook o.k.)
de auto liep goed totdat de cil.koppen eraf zijn geweest.de verstuivers zijn blijven zitten en zo ver mogelijk voorzichtig behandeld.bugli in harderwijk verteld mij dat dit probleem in de verstuivers zit,wie kan dit bevestigen?

het schakelen van de automaatbak gaat ook houterig verder loopt de auto helemaal goed over het hele toerengebied.er komt geen ekstra vieze of gekleurde rook uit de uitlaat onder het rijden groet Harrold,vakgarage Hartman

hi

Geplaatst door hi (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

nada736 (0), 14 jaar geleden

kan je niet wat potjes aan je retour lijdingen hangen om zo je lekverliezen te meten ?

hi (0) PRO, 14 jaar geleden

ga ik nog even proberen, alvast bedankt.gr.harrold

hi (0) PRO, 14 jaar geleden

dit is geen common rail dus heeft geen zin om retour te meten,toch? gr. harrold

de Dokter (0), 14 jaar geleden

is de auto ook rijdend uitgelezen? Kanaal 3, 8 en 11

hi (0) PRO, 14 jaar geleden

de kanalen weet ik niet ,de monteur van vag heeft de magneetklep en turbo druk onder het rijden uitgelezen.
verder volgens mij niets. wat voor signalen staan er dan op deze kanalen?? alvast bedankt harrold

de Dokter (0), 14 jaar geleden

kanaal 3 is voor de luchtmassa meter (ik denk dat deze niet goed functioneert)
kanaal 8 is de inspuithoeveelheid vraag en aanbod.
kanaal 11 is de turbodruk.

Dit alles staat op de site van Gerrit Speek zie hieronder:

Hoe maak je een log?

De basis voorwaarden voor een goede log zijn: warme motor, 3e versnelling (!), plankgas van 1000 tot 4000 rpm. N.B. met constante snelheid meet je niks, alleen met volgas zie je de begrenzingen van de gevraagde waardes en die wil je weten. Omdat je een log maakt kan je nu bij ieder toerental je gegevens terug vinden die je in de Groups van de Measureblocks hebt ingesteld. De gemeten Groups uit de Measureblocks worden in een log op tijdsvolgorde weergegeven.

Hoe doe je dat?
Zoek een mooie rustige rechte weg uit waar je wel 100km/u kunt halen zonder gekke fratsen onderweg. Maak zo'n log altijd met z'n tweeen, want sturen met 100 km/u en op de laptop kijken en klikken gaan erg slecht samen. Rij de auto fatsoenlijk warm, parkeer 'm aan de kant, start de laptop, start VAG-COM en ga naar Select en Engine (01). Na de instelling van de Groups [bv, LMM, hoeveelheid ingespoten brandstof en turbodruk (bij Golf en Passat is dat resp. kanaal 03, 08 en 11), bij sommige TDI's zijn dat andere kanalen] in de Measureblocks kun je beginnen met het loggen van de gegevens. Je kan eventueel de logfile een herkenbare naam geven, bijvoorbeeld: Logs\Henks LMM test.CSV. Tip: Zet alvast de cursor op de Start knop. Rij rustig in de 3e versnelling (ca. 1000 toeren), stamp het gaspedaal onderin en druk gelijktijdig op de linkermuisknop waarvan de cursor al gepositioneerd was op de Start button in VAG-COM. Terwijl de auto doortrekt in toeren is VAG-COM druk bezig om de gegevens op te slaan. Het mooie van VAG-COM is dat de Start- en de Stopknop op dezelfde plaats zitten. Bereik je de 4000 toeren (dat is meer dan genoeg), druk dan weer op de linkermuisknop om de log te stoppen.

hi (0) PRO, 14 jaar geleden

ik ga er mee aan de slag,maar de luchtmassameter is nieuw(origineel)stekker en kabels wel 4x gecontroleerd.
de turbo en waste gate zijn ook nieuw
dus eerst maar nauwkeurig naar inspuithoeveelheid vr.en aanbod kijken. alvast bedankt , harrold

Petros (0) PRO, 14 jaar geleden

haal ook even de kleppendeksels terug eraf en controleer zeker goed dat tandwielen achterop de nokkenassen zeker goed op punt staan , want bij deze te monteren is uiterste concentratie vereist voor ze juist te kunnen monteren. en als ik mij niet vergis geloof ik dat je op nieuwe nokkenassen geen merkt teken hebt op de tandwielen en eerst de oude moet aanteken voodat je deze eruit haalt , dan langs de nieuwe legt en de nieuwe exact op het zelfde puntje aantekenen. zo heb ik het gedaan en heb er geen problemen mee gehad. groetjes

Punt (35) PRO, 14 jaar geleden

Hallo Arnold Als je de motor start zie je dan de regelstang van de turbo aangetrokken worden? Zo niet dan is het membraan lek en niet als los onderdeel te koop .om het verschil te meten even met een lasdraadje optrekken en vastzetten. Mag ik het horen of dit het geval is. Succes uit noord-Holland

hi (0) PRO, 14 jaar geleden

de nieuwe nokkenassen timing o.k., ik ben bij diesel specialist geweest :de br.pomp levert meer dan genoeg brandstof bij plank gas. en lucht toevoer is ook o.k.. de verstuivers hebben te lang droog gestaan tijdens reparatie en daar schijnen ze niet tegen te kunnen. opgestuurd voor revisie. ik laat het eindresultaat nog wel even weten ,alvast bedankt allemaal voor de reacties. groet harrold

hi (0) PRO, 14 jaar geleden

punt, de waste gate is goed dat is een nieuwe(zie bovenaan pagina) en hij werkt ook goed maar toch bedankt.

Punt (35) PRO, 14 jaar geleden

Sorry dat ik daar overheen heb gelezen,maar ik heb een A6 met dezelfde motor onderhande gehad voor vanalles en nog wat.Ik was daarom wat te snel met reageren .Beschik je over een kts om de vervroeging te controleren van +2 naar - 20 graden ,Voelt hij de naald sensor wel. ben benieuwd . Suc6 jan.

hi (0) PRO, 14 jaar geleden

he he , het waren inderdaad de verstuivers , nu is het weer een brandlap,hij spuit weg.
er zijn van die auto's ,daar kom je niet vanaf,maar hopelijk zie ik deze niet weer voor iets wat hier mee te maken had. iedereen bedankt. groet Harrold

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.