Wij hebben een aantal maanden geleden een audi a4 s-line 2.0 gekocht.
Enkele maanden geen probleem gehad, tot hij plots op de snelweg zijn vermogen verloor en witte rook uit de uitlaat duwde. Wij dachten misschien slecht getankt te hebben en dat er misschien water bij de diesel zat of vuil. Want toen we de snelweg afgingen was het probleem reeds uit zichzelf opgelost. Enkele weken later begon het lichtje motormanagement te branden en zijn vermogen viel weer weg. Hebben hem uitgelezen en gaf enkel aan dat de luchtmassameter het aventoe begaf. Dus uit voorzorg hebben we die vervangen. Toen het probleem zich bleef voordoen hebben we hem naar de garage gedaan. Nokkenas vervangen
Klepstoters kapot
Heel veel mazout bij de olie
De tank gereinigd
Egr-klep gescheurd
Roetfilter vol
....
Na dit uiteindelijk allemaal vervangen te hebben, bleef het lichtje van de roetfilter steeds opnieuw aangaan ook al is die nog maar net vervangen. Niet lang na dat lichtje springt het gloeilampje aan en valt hij in noodloop. Volgens de computer zat de roetfilter weer 100% vol en dit na 1 dag.
Kan het aan de injectoren liggen? Iemand die een idee heeft want na 3x de garage binnen te gaan met hetzelfde probleem, zijn wij het flink beu.
Het lijkt of ze zelf gissen naar het probleem.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Terug gaan naar de garage en garantie op de reparatie claimen.
Is niet voldoende opgelost.
Uitlezen een optie? Of differentiele druksensor over roetfilter kapot. Kost 4 tientjes en 10 minuten werk om te vervangen.
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar