Het onderstaande gaan we vervangen om te testen of het er aan ligt:
- Crankcase Ventilation Tube
- MAF censor
- Pressure Control Valve
- Bleeder Valve
Merk dat hij ook in te hoog toerental loopt. Trekt ergens valse lucht. resetten werkt inderdaad niet meer.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beste,
Vorige week heeft mijn auto een grote beurt gehad, echter na 100KM begon mijn motormanagement lampje te branden.
Nu ben ik terug gegaan naar de garage en hebben zei deze weer gereset met hun mega macs 42 uit lees aparaat.
Daarna was het lampje uit, nu weer na een aantal KM sprong weer het lampje aan. De garage weet de oorzaak niet. Misschien dat jullie mij uit de brand kunnen helpen.
Bedankt alvast voor jullie hulp :)
Hebben ze voor het resetten de foutcodes uitgelezen? Van zowel de motor als een eventuele automatische versnellingsbak.
Want ook die laatste kan tegenwoordig dat lampje (officieel heet dat nu MIL) aan zetten.
Zo ja, wat waren de exacte fouttekst(en) en/of de nummer(s) van die foutcodes?
Zal vanavond eens een foto maken van de foutcodes.
De monteur heeft een volledige check gedaan op alle punten van de auto en daarna alle codes gereset.
maar dan na 50 km rijden springt het lampje weer aan.
8 jaar
.
8 jaar
De belangrijkste foutcode is "Mengsel te arm". De motor krijgt niet genoeg benzine, in ieder geval denkt de motorcomputer dat.
Dat kunnen nogal wat oorzaken zijn, helaas. Valse lucht, defecte sensor, verkeerde brandstofdruk, etc.
Dat wordt zoeken en meten.
Klassieke p0171, kan veel oorzaken hebben, al genoemd door Oldford. Van resetten gaat het echt niet over. Even naar je fueltrims laten kijken, daar aan kan de garage zien of het een brandstof probleem is of lucht probleem
Mvg diagnoseoplocatie.nl
Precies, kapotte luchmassameter zou kunnen.
Volgens VCDS:
Check Mass Air Flow Sensor (G70)
Check Fuel Pressure Regulation
Check Fuel Pump
Check Injectors
Check Intake System for Leaks
Check Exhaust System for Leaks
Check Secondary Air System for Leaks
Check Vacuum Pipes for Leaks
Ter info, ik heb dezelde auto met BFB motor. Al heel wat geld ingestoken en issues mee gehad. De B6 is niet al te degelijk in mijn optiek. Heb ook een B8, veel degelijker.. En nog meer. De koppaking lekt naar buiten koelvloeistof. Weer een bedrag van 4 cijfertjes.
8 jaar
Serieus..... Testen dmv vervangen.... Laat de motor gewoon uitroken, weet je waar het lek zit. Scheelt hoop 'test' centjes
Mvg diagnoseoplocatie.nl
Dit zijn geen oplossingen. Wat hierboven ook al gezegd wordt. Besteed meer uren aan het uitzoeken van bepaalde zaken. Gaat je uiteindelijk veel geld schelen.
Het is misschien ook wel je lambdasonde. Probeer de auto even aan een co meter te krijgen. Dan weet je al heel wat meer.
Of iets in de karter....bij mijn A4 uit 2003 BFB was een kunststof leiding gaar geworden en trok valse lucht. Uiteindelijk bij dealer in Duitsland eruit gehaald toentertijd
8 jaar
JackyGirl reageerd al 12 dagen niet meer...zal wel klaar zijn
Nee JackyGirl was op vakantie :) Sorry.
Maar heb na de vakantie direct gekeken naar de ontluchtingsslang en deze was gebroken.
Alle losse stukken eruit gevist en een nieuwe slang erin gezet. Echter blijft hij in toeren lopen gestationeerd.
8 jaar
De storing is opgelost, Heb de Peilstok tube vervangen. Deze kan niet veel hebben is een platic tube, die heel makkelijk afbreekt.
Vervang kosten 10 euro als je het zelf doet, is wel een gepiel maar binnen half uur heb je alles gefixt.
Bedankt allemaal voor jullie hulp :)
Op youtube vind je ook een aantal videos ervan.
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar