close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A4: Remschijven en blokken voor en achter vervangen

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Ik hen nieuwe schijven en blokken van ATE gekocht (zijn de originele) en een montagesetje voor de achterblokken.
Ik zie geen nieuwe bevestigingsschroeven in de set zitten. Kunnen de oude weer gebruikt worden?
Eventueel loctite gebruiken?

Geplaatst door

audirijder (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ja hoor gewoon de oude monteren.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

13 jaar

Je kan de originele bouten terug gebruiken alleen goed vastzetten is voldoende en voor de achter remblokken terug te plaatsen de remcilinder draaiend induwen om ruimte te maken voor de dikkere nieuwe remblokken.
Gr. jo (het gaat hier wel over de bouten om het remzadel vast te zetten)

johannes twee 0

13 jaar

Heb gisteren geprobeert de voorremschijf los te maken, is niet gelukt.
De remzadel ging goed los met sleutel 21.
In de oude schijven, zag ik geen schroef zitten om de schijf los te draaien. De schijf was ook niet te bewegen om los te komen van de as, zie ik iets over het hoofd?
Op de schijf stond nummer 4A0615301.
Wat moet ik doen om de schijf los te krijgen? Het is toch geen schijf met ingebouwd lager?

audirijder 0

13 jaar

nee dan zal hij vast geroest zijn.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

13 jaar

Een slagje met een hamer doet in dat geval wonderen. Wel op de juiste plaats slaan.

Hendrik4290 0
badge

13 jaar

Helaas kloppen met een kunststofhamer van achteren tegen de remschijf had totaal geen effect.
Misschien ben ik te voorzichtig? Wat kan ik doen, graag jullie advies, wil het lager niet beschadigen.

audirijder 0

13 jaar

Een kunstofhamer ?? hier komt iets zwaarders aan te pas.

Pak een stalen hamer, paar meppen plat op de voorzijde van de remschijf (naaf) paar meppen op de achterzijde van de schijf dan komt hij los.
Niet te bang zijn het lager sla je niet stuk.

Van Loonen:

In de tijd dat ik dit stukje schreef hadden de remschijven er al af kunnen zijn ;)

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

13 jaar

Heb zoals geadviseerd een stevige hamer gepakt, een aantal tikken aan de voorzijde en daarna aan de achterzijde en gelukkig gingen de schijven los. De contactvlakken met fijn schuurpapier blank gemaakt zoal beschreven bij de nieuwe ATE schijven, daarna met een paar wielmoeren voorlopig vastgezet er zat geen schroef in om de schijf vast te zetten, toen de remklauw, waarin ik de nieuwe blokken had aangebracht bevestigd en de schroeven met 125 N/m vastgezet.
De schijven mochten volgens bijsluiter niet gereinigd worden omdat deze gelakt waren, dus direct monteren.
Stonk wel even toen ik een proefrit maakte en voorzichtig remde.
Alles werkt goed. Het remvloeistofreservoir was overgelopen, dus ik heb wat vloeistof verwijderd.

Bedankt voor de hulp.

audirijder 0

13 jaar

kijk zo weet je het voor de volgende keer.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.