heb na een paar weken met een K&N open luchtfilter gereden te hebben de originele weer teruggeplaatst na een zeer hoog benzineverbruik opeens de foutcode 00561 en de auto loopt normaal alleen verbruikt zeer veel benzine.Iemand een idee??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Mogelijke verschijnselen:
Verhoogd brandstof verbruik
Sooty exhaust
Mogelijke oorzaken:
Brandstofdruk te laag
Misfiring
Intake air system leaking (outside air)
Injector(s) (N30, N31, N32, N33, N83, N84) defective, leaking
Onjuist signaal van G70
Hot wire for MAF sensor (G70) not burning off cleanly
O2S (Oxygen Sensor) regulation faulty
Uitlaatsysteem lekt tussen de cilinderkop en de katalysator
EVAP canister purge regulator valve (N80) sticks in open position
Oplossing:
Check fuel pressure regulator
Check ignition system components
Check N30, N31, N32, N33, N83, N84
Check G70
Check wire to O2S (Oxygen Sensor) probe
Check exhaust system
Perform Output DTM (Output checks)
foutcodes zie:
http://gerritspeek.nl/vag-com_dtc-00561....
hopelijk kun je hier iets mee
Gr. Massimo
Dankjewel voor je antwoord,Massimo.Het is iets met de mengsel regeling,ik denk in de richting van G70 of misschien blijft N80 steken maar waar vind ik deze en hoe zien ze eruit?
gezien je met een K&N hebt gereden lijkt het mij dat de luchtmassameter het nu heeft begeven.
paul,
En waar zit deze Paul?heb er al naar gezocht maar volgens mij heeft ie er geen.
Er staan nog meer code's achter de storing, of ie bij mul of ad is voorgekomen, en of ie incidenteel is of consequent. Kijk daar eerst maar eens naar voordat je conclusie trekt.
bij incidenteel storing wissen en eerst eens kijken of ie terugkomt.
Er zijn ook een aantal type's benzinemotoren die deze storing genereren als de motor een keer is afgeslagen om wat voor reden dan ook......
K&N filters niet toepassen met moderne inspuitmotoren. Die dingen zijn leuk op de gebroeders Weber, maar bij een modern inspuitsysteem help je met een beetje pech het motormanagement flink in de war. (K&N doet niet voor niets 4 A4 vellen met bepalingen om zich te vrijwaren bij zo'n filter)
Zeer veel benzinegebruik?? Nou, deze zijn nooit zuinig geweest. Met 1:6 heb je het wel gehad....
N80 kun je testen, als die open blijft krijg je behoorlijke onderdruk in de benzinetank. Haal je de dop van de tank bij draaiende motor hoor je hem zuigen. Slang bij n80 dan even afknijpen en het zou over moeten zijn.
Als de storing terug komt en ik gokken mag, dan is het de G70 oftewel de luchtmassameter. Zit op de luchtfilterbak en heeft een bloedhekel aan de vette olie wat een K&N filter bevat. Die olie bakt vast op de warmtefilm en het is einde oefening met de reactietijd van het ding. (en dus geen storing op G70, want hij lijkt te werken maar ijlt na)
Heb code verschillende malen gewist en kwam na een rondje rijden meteen weer terug.Hij gaf aan dat adaptatie bereik is overschreden continue 00-14 en afgeslagen is ie nog nooit,rijdt verder ook normaal,geen stotteren en zo of inhouden alleen loopt een op drie,bedankt voor je reactie Harry
luchtmassameter vervangen, dealer heeft ruilexemplaren voor ca 80-100 (afhankelijk van type)
Kan ik nergens vinden bij deze auto,waar zit ie ergens als ie er een heeft?
sorry, niet op luchtfilterbak, zit tussen de cilinderkoppen aan de kant van het schutbord. steker wijst naar rechter zijde van de wagen.
Dankjewel Harry,ga er morgen meteen naar kijken.
Harry,waar bevind zich de N80 en de G70?
G 70 (luchtmassameter) zit tussen de cilinderkoppen aan de kant van het schutbord, N80 (klep koolabsorptiefilter) zit naar alle waarschijnlijkheid aan de rechter kant van de wagen, is een magneetklep met 2 slangen inwendig 8 mm aansluiting en een 2 polig stekertje. Meestal is ie op het deksel van de luchtfilterbak gemonteerd met een rubber klemmetje. Zeker weten doe ik het ffe niet.......
Bedankt Harry,heb N80 en G70 nagekeken en blijkt dat G70 kapot is,ben naar dealer geweest voor ruil exemplaar,helaas niet leverbaar voor deze auto,nieuwe kost 410,- heb je misschien nog een suggestie waar ik er een vind voor een redelijke prijs?
Normaal plaats ik liever orig.
Maar mischien imitatie wel leverbaar.
Oiram
Enig idee waar ik die kan vinden,Oiram?
www.coendonkers.nl
paul,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi S6 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar