Audi A6: schakelgedrag automaatbak

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 tdi

Schakelgedrag van automaatbak is vanaf rijdend naar bijna stilstand schokkerig, hij bokt eigenlijk dan behoorlijk net alsof ie terug gaat in de eerste versnelling.

Zit een gereviseerde bak onder, is het inleren van de adapties een langdurig proces, ik moet zeggen dat ie na een lange proefrit wel rustiger is met het gewone opschakelen en terug schakelen.

TesT

Geplaatst door TesT (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A6? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

test

is de koppelomvormer ook vervangen? oliepijl juist?

paul,

TesT (0) PRO, 17 jaar geleden

koppelomvormer is gelijk met bak gereviseerd, oliepeil lijkt goed te zijn, wil jij is uitleggen hoe je deze bakken peilt?

koen6346 (0), 17 jaar geleden

Onder aan de bak zitten 2 bouten, een aftap en een vul/peil bout. De bout van het pijlen eruit draaien met lopende motor en net zolang bijvullen tot er een klein beetje olie uitkomt.

TesT (0) PRO, 17 jaar geleden

okee, dan is het oliepeil goed gebeurt, het bokken wordt steedsminder ik denk dan ook dat het adapteren niet zo snel gaat.

Maar nu het volgende........ bij het vervangen van de bak hebben we ook de homokineten vervangen, tijdens proefrit gaat het abs lampje branden, is bij de rechter homokineet de tandkrans losgeslagen en heeft de sensor verneu..., dus tandkrans gemonteerd en vastgemaakt en sensor vervangen, nu het volgende probleem; abs storing is verholpen maar is het snelheidssignaal weg dus geen teller meer. Iemand misschien ?????

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

test..

het verhaal KOEN is niet geheel compleet.... de info betreft OLIE VOLGT...

paul,

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

ATF controleren resp. verversen
ATF-peil controleren
Benodigde speciale gereedschappen, apparaten en hulpmiddelen

◆ Elektronicatester VAS 5051 met diagnosekabel VAS 5051/1 (of elektronicatester V.A.G 1551 met diagnosekabel V.A.G 1551/3)
◆ Opvangbak V.A.G 1306
◆ ATF-vulsysteem V.A.G 1924
◆ Veiligheidsbril
Testvoorwaarden:

● Versnellingsbak mag niet in het noodprogramma staan.
● Wagen staat horizontaal
● Keuzehendel in "P", motor stationair laten draaien.
● Airconditioning en verwarming uitgeschakeld.
● De ATF-temperatuur mag aan het begin van de test niet hoger dan 30°C zijn, zo nodig de versnellingsbak eerst af laten koelen.
Aanwijzingen:

◆ Het ATF-peil is afhankelijk van de ATF-temperatuur.
◆ Wanneer het ATF-peil wordt gecontroleerd bij een te lage ATF-temperatuur, bestaat de mogelijkheid dat er te veel ATF wordt bijgevuld.
◆ Wanneer het ATF-peil wordt gecontroleerd bij een te hoge ATF-temperatuur, bestaat de mogelijkheid dat er te weinig ATF wordt bijgevuld.
◆ Te veel of te weinig ATF belemmert de werking van de versnellingsbak.
◆ Bij wagens met extra ATF-koeler een extra ATF-controle uitvoeren => blz. 37-121



◆ De ATF-temperatuur wordt op elektronicatester VAS 5051 of V.A.G 1551 afgelezen.
ATF-temperatuur aflezen

‒ → Elektronicatester VAS 5051 met diagnosekabel VAS 5051/1 aansluiten. In plaats van de VAS 5051 kan ook elektronicatester V.A.G 1551 met de diagnosekabel V.A.G 1551/3 worden aangesloten.
=> Automatische versnellingsbak 01V, zelfdiagnose; reparatiegroep 01; Zelfdiagnose uitvoeren

‒ Motor starten.



→ Wanneer verschijnt: Snelle data-overdracht HELP
Functie kiezen XX

‒ "08" intoetsen voor de functie "Meetwaardenblok lezen" en ingave met de Q-toets bevestigen.


→ Wanneer verschijnt: Meetwaardenblok lezen Q
Groepsnummer intoetsen XXX

‒ "004" intoetsen voor groepsnummer "004" en ingave met de Q-toets bevestigen.


→ Wanneer verschijnt: Meetwaardenblok lezen 4 ⇒
1 2 3 4

‒ In displayveld 1 de ATF-temperatuur aflezen.
ATF-peil controleren en corrigeren

Aanwijzingen:

◆ Het ATF-peil wordt bij de ATF-controleplug gecontroleerd.



◆ Het ATF-peil is correct wanneer bij een ATF-temperatuur tussen 35 °C en 45 °C 1)bij de ATF-controleplug nog juist enige ATF te voorschijn komt (door stijging van het vloeistofpeil bij verwarming).
1)Voor warme landen 50°C.

‒ → Reservoir van het ATF-vulsysteem V.A.G 1924 zo hoog mogelijk aan de wagen bevestigen.
‒ Wagen op hefbrug omhoogbrengen.
‒ Opvangbak V.A.G 1306 onder de versnellingsbak zetten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.