Hallo,
Ik heb een probleem met een Audi a4 1.6 uit 1999. (kmst. 142.000)
Bij het fel acceleren met warme motor gaat de motor schokken tot ong 4500-5000 rpm daarboven loopt hij soepel. Het probleem is er al zo´n 2 maanden, de eerste maand had ik 2x de volgende storing
00516 closed throttle idle
position switch F60
30/10 open or short to B+ intermittent
Deze storing is de laatste maand niet meer terug gekomen terwijl het schokken wel erger word.
De auto heeft 5000 km geleden een grote beurt gehad met orginele audi onderdelen.
lambda en LMM werken na behoren
Gasklep is gereiningd maar zag er ook niet vies uit. injectorcleaner gebruikt en bougie kabels in gespoten tegen vocht.
Er zit cruisecontrol op de auto maar die werk ook maar soms.
alvast bedankt voor eventuele reacties .
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
het schokken moet je toch nog in de gasklephuis zoeken, Is de Gasklephuis ook ingeleerd na het reinigen?
Is de gasklep ook weer opnieuw in de basisstand gezet ?
Heb je ook eens de koelvloeistof temp sensor bekeken in de meetwaardeblokken ?
Zie voor foutcode :
foutcode: 00516
nl Schakelaar voor stationair toerental (nullastschakelaar) (F60)
du Leerlaufschalter (F60)
en Throttle Position Sensor - Closed Switch (F60)
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke verschijnselen:
Stationair toerental onjuist of buiten de specificatie
Mogelijke oorzaken:
F60 buiten bereik
Gasklep zit vast
Throttle cable in need of adjustment
Kortsluiting tussen F60 en J220 (Engine Control Module)
J220 defect
Kortsluiting tussen J220 en aarde
Moisture in throttle body connentor
Mogelijke oplossingen:
Check and adjust F60
Check F60 potentiometer and switches
Adjust throttle body cable
Kontroleer / repareer draadbreuk, kortsluiting, aansluitingen
Gr Stefan
14 jaar
Ik heb de gasklep gereinigd zonder hem te demonteren(gewoon door gespoten met ontvetter en perslucht)
Ik kan met mijn software niet de gasklep inleren.
De koelvloeistof sensor gaf de juiste waarde aan(ook het zelfde als wat het dashboard aangeeft).
En nog steeds geeft hij geen nieuwe storing aan.
Welk programma heb je dan ? Met Vagcom of VCDS lukt dat normaal prima..
14 jaar
Ik heb een freeware versie van Vagcom, als ik wil programmeren vraagt hij om een licensie.
Probleem is gevonden. Storing zat in de bobine kabels.
Nog Bedankt
Lijkt mij dat een stationair schakelaar niet te maken heeft met bougie kabels of bedoel je de laagspanning (stuursignaal) aansluiting van de bobines?
Je zult wel meer dan 1 probleem gelijktijdig hebben.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar