close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi AUDI 80 66 KW E2: Schokken, vooral in 2de vesnelling bij afremmen op motor

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: ABT, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 66

Probleem:
Vooral als ik afrem op de motor, met name in de 2de versnelling merk je dat de motor schokkend afremt. Heb al uitgelezen geen foutmeldingen, temperatuur sensor (blauw) koud 2,44 k en warm 276 ohm, lijkt me ok.
Lambdasonde is circa 50.000km geleden vervangen, de rubber voetpakking is ok, vorige week nog met de Audi naar Zwitserland geweest, alles ok behalve dit euvel.
Wie o wie wil mij helpen met advies hoe verder, wat kan dit zijn en ik wil dit zelf oplossen.
Vraag:
In mijn luchtfilterhuis zit een klep die de verbinding maakt om lucht aan te zuigen via luchtkanaal naar uitlaat spruitstuk. Ik heb ontdekt dat deze klep bij koude en bij warme motor altijd dicht staat en er dus geen lucht via dit kanaal aangezogen kan worden. Is dit correct/ juist of is dit fout????

Geplaatst door

peter sr (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Klep sluit nu de opening af naar het uitlaatspruitstuk als het goed is .
Deze klep werkt pas als het buiten kouder wordt , er wordt dan warme lucht bijgemengd aan je inlaatlucht.
Gasklep sluit goed , geen vervuiling , motorsteunen zijn oke ?

Vraag:
In Vraagbaak staat een weerstandsmeting van gasklep potentiometer, ik moet meten op de stekkeraansluitnummer 8,24,25 en 26
Deze nummers kan ik nergens achterhalen. Wie weet wat deze nummers hebben te betekenen (zie blad zijde 75 in het vraagbaak boekje van Audi 80 1991-1994.
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen

peter sr 0

8 jaar

Ik heb de potentiometer doorgemeten met een multimeter. De stekker van de potentiometer heb ik losgekoppeld en meet totaal geen weerstand op de pennen van de potentiometer. Hoe kan dat, ik neem aan dat ik niets verkeerd heb gemeten en waarom dan totaal geen weerstand te meten.
Wie helpt mij verder, alvast bedankt

peter sr 0

8 jaar

Ik ervaar met mijn B4 met deze motor ook een wat schokkerig rijgedrag bij afremmen op de motor. Eerst was dat nog erger. De warme/koudeluchtinlaat verdacht ik ook, maar bij mij bleek het een ontsteking/distributie te zijn die niet goed op tijd stond. Daar heb ik zeker 6000 km mee gereden.
Verder weet ik dat de motor- en baksteunen van de mijne niet meer super zijn. Als het niet teveel kost wil ik die vervangen binnenkort. In een eerdere reactie werd de motorsteun al aangehaald. Ook bij gas geven willen deze motoren wel eens een voelbare schok produceren.

Paudio 0

8 jaar

Even nadenkend over dit probleem: het moet haast wel in de motor-/versnellingsbaksteunen zitten. De motor schokt wat door het afremmen en dat is in de lagere versnellingen een stuk sterker voelbaar.

Ik zou zien er mee te leren leven tenzij er werkelijke problemen met de motorloop zijn. En anders die steunen vervangen. Aan oudere auto's kan zoveel kapot. Perfect wordt het zelden meer.

Paudio 0

8 jaar

Ik heb het probleem opgelost door alle bougiekabels te vernieuwen. De kabels blijken om de 50.000 km vernieuwd te worden en mijn kabels waren sind 1994 nog nooit vervangen.
De motor loopt nu duidelijk beter en inhouden bij afremmen op de motor doet het niet meer.

peter sr 0

8 jaar

Dat is mooi. De mijne hebben we twee jaar geleden vernieuwd. De oude kabels waren nog niet volledig op, maar de werking was al minder geworden.
Ik deed dat ook wegens soms heftig schokken en inhouden, maar de oorzaak lag bij mij dus in de ontsteking/distributie die niet goed op tijd stonden. Nadat een andere garage dat had gecorrigeerd liep de motor prima. Wel heb ik de verdeelkap en rotor vervangen voor Bosch, want de Facel-kap en rotor die ik er eerder in had gezet functioneerden niet goed (schokkerig rijden in lage toeren).

Paudio 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.