Recent oude Audi 80 1993 gekocht. Benzine 2.0. Apk gekeurd tot februari 2018. Nu 4 weken in bezit. Na drie weken begon hij kuren te vertonen. Na start bij wegrijden valt hij makkelijk uit en ook tijdens het rijden stottert hij bij gasgeven. Alsof hij niet direct op het gas reageert. Pas een seconde later. Hij blijft stotteren en het lijkt alsof hij lucht aanzuigt. Je hoort ook een ploffend geluid. Bij afremmen en tot stilstand komen bij stoplicht valt hij dan ook vaak uit.
Inmiddels teruggebracht bij garage waar hij gekocht is. Staat er nu twee weken. Ze kunnen het niet vinden. Niets motorisch, bougies, kabels, carburateur of iets dergelijks. Volgens hun is het iets in het elektronisch systeem. Maar daar hebben ze te weinig verstand van zeggen ze.
Iemand een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zit de katalysator niet dicht ?
Gr. paul
Geen idee. Volgens autobedrijf zou het puur elektronisch moeten zijn. Gr. Peter
7 jaar
Deze techniek is nog uit het tijdperk Jip & Janneke, vreemd dat ze niets kunnen vinden.
Met een juiste diagnose opbouw komt het euvel altijd bovenwater.....
Waarschijnlijk heb je met een digitale generatie van doen.
Als je hun pc / software afneemt dan weet men het effe niet meer.
Gr. paul
Het is een handelaar zonder fatsoenlijke en moderne software. Juist eenvoudige monteurs zonder poespas.
7 jaar
Ik heb me op een ander forum ook al in deze discussie gemengd, maar vraag me af: is de brandstofpomp cq de toevoer goed? Staat de distributie/ontsteking wel goed?
.
7 jaar
Ook een indicatie is de hoeveelheid uitlaatgas die wordt uitgestoot.
Is de uitlaat fluister stil en licht blazend ? De katalysator is dan verdacht door dat het element dwars zit of deze is versmolten .
Als je de motor laat draaien zonder luchtfilter dan komen de uitlaatgassen uit de inlaat bij wat hogere toerentallen . Ook een teken aan de wand.
Succes.
controleer de voetpakking van de injectie unit
Is het wellicht een probleem met de ontsteking? Bij onze Volvo 740 'stotterde' de motor ook. Daar bleek de Hall-sensor kapot te zijn. Het probleem was moeilijk te vinden omdat de sensor niet geheel defect was. Na vervanging liep alles weer perfect.
7 jaar
De ontsteking is gemakkelijk op "redneck"methode te controleren,motor stationair laten draaien en met een plantenspuit water op de bobine en kabels sproeien, eventuele isolatie lekken komen er dan gegarandeerd uit.
Heeft de verdeler as niet veel speling?
PeterB1974 reageerd niet meer...zal wel klaar zijn.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar