Ik heb een audi 80 B4 2.3V5 gekocht van 92. Juist oldtimer met 200000km op de teller.Alles is motorisch en mechanisch nagekeken. Maar het probleem dat ik in het begin had blijft. De wagen start en rijdt redelijk goed. Maar als de wagen op bedrijfstemperatuur is begint hij wat te stotteren. De naftpomp begint te jengelen, de koelventilor springt op, de naftpomp jengelt dan nog harder tot hij uiteindelijk stil valt. Ik kan de wagen direkt terug starten maar het probleem herhaalt zich. Er is ook een redelijke naftgeur merkbaar en het voelt aan dat de wagen ook wat inhoud bij accelereren.Het lampje van de olietemperatuur en het uitroepteken bovenaan op het dashboard flikkeren bij contact op maar gaan uit na het starten. Is dit normaal?naftpomp is reeds vervangen maar het probleem blijft. Wie weet wat er aan de hand is en wie kan mij helpen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het is een 5 cyl met k jettronic injectie inspuiting toch?
de brandstofpomp levert ongeveer 6 bar benzinedruk en vraagt daarom best wel vermogen.
Zou de stroom voorziening controleren,overgangsweerstand e.d.
Wat betreft de nafta (benzine) geur,geen lekkage zichtbaar?,ook onder de wagen.
Het type 100 had de massadraad van de pomp aan het linker achterlicht bevestigd .
Kijk of dat bij jouw wagen ook zo is , dit gaat na jaren los zitten.
Maak eventueel een nieuwe solide bevestiging .
Succes.
Jonas; hoe is het nu met de V5 of heb je de handdoek in de ring gegooid?
We zijn wel benieuwd hoe het nu is.
Vr. Groet.
Ik heb een nieuwe massa gemaakt achteraan in de kofferbak en nu valt hij al niet meer stil. Maar het jengelende geluid ter hoogte van de naftpomp en de uitlaat komt wel weer telkens terug als ik een tijdje rijdt. Hij staat nu op stal. In het voorjaar verder zoeken. Moeste jullie nog enige oorzaak weten... Ik hoor het graag...
6 jaar
Met weinig benzine in de tank krijg je vaak dit geluid ,warme benzine geeft dampballetjes bij vacuum in de pomp en dit kan lawaai geven.
Als het ook lawaai maakt bij een volle tank is het einde van de pomp in zicht.
Succes,
Dus met een nieuwe naftpomp zoude al die problemen opgelost zijn? want de tank is nog altijd meer dan halfvol...
6 jaar
Is de pompinlaat niet verstopt ? Stopt de motor gelijk als het jengelen stopt ?
Je kunt ook nog als test een manometer plaatsen in de aanvoerleiding .Blokkeren van de pomp komt ook voor .
De prijs is hoog genoeg om zeker van je zaak te zijn.
Succes.
Beste,
De audi weer van stal gehaald. Bleek de batterij stuk. Zodoende nieuwe batterij gestoken. Contact op. Startmotor is ok. Hij gaat wel rond maar de motor slaat niet aan. Heb ik eens wat naft in de carburateur gegoten en is direct vertrokken. Tot die naft dus op is en valt vervolgens weer stil. Ook bij draaien van de sleutel geen geluid aan de naftpomp te horen. Toch de naftpomp dan?
Mvg
6 jaar
Aan jou om de werking te controleren . Draait de pomp bij contact aan voor enkele seconden ?
Is er een vloeistof stroom en hoeveel druk wordt er opgebouwd?
Pompen hebben niet het eeuwige leven ,maar zij prijzig genoeg om eerst goed onderzoek te doen.
Succes.
Kan mij iemand de juiste demontage/ en montagevolgorde geven van de naftpomp? Ik heb er 1 te leen om te testen, maar wil zeker zijn dat ik niets fout doe of iets naar de kl#te doe. Alvast bedankt
6 jaar
Kan mij iemand de juiste demontage/ en montagevolgorde geven van de naftpomp? Ik heb er 1 te leen om te testen, maar wil zeker zijn dat ik niets fout doe of iets naar de kl#te doe. Alvast bedankt
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar