close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi AUDI 80 QUATTRO 103 KW E2: Slaat niet aan

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: ACEQ, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 103

Hallo, hier een audi quattro 2.0 1995 die niet aan wilt slaan. Brandstofdruk is oke. Vonkt wel en loopt als je de regel klep iets beweegt. Spinnenkop kompleet met luchtfilter huis vervangen uit andere auto. Tot injector huis brandstof niet daarna. Hoe is deze verder te testen? Volgens mij is het co niet te stellen, gaatje zit dicht bovenop. Iemand die meer ervaring heeft met deze type injectie?

Geplaatst door

romijnders86 (0)
badge

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Even voor mijn duidelijkheid; het is een ACE motor, 103 kW (modeljaar 1994 was het laatste jaar dat deze motor is ingebouwd), 16-kleps met Motronic. En dan mijn vraag; wat is een spinnenkop en wat versta je onder het injectorhuis?

groet, Atte

atte 10
badge vip badge

7 jaar

Het gedeelte waar alle brandstofleidingen op zitten. Tot daar gaat het goed zoals we zien.

In de bijlage heb ik een afbeelding van de componenten van een Motronic geupload (© Bosch Media). Als dit het systeem van de Audi is (wat in details kan verschillen) kan er eigenlijk weinig mis gaan. Tot de brandstofrail gaat het goed. Dat wil zeggen dat je de indruk hebt dat de benzine daar wel aankomt. Maar is de druk voldoende. De brandstofpomp moet een druk leveren waardoor er 5 bar druk ontstaat in 10 seconden. Is dat niet het geval dan toch een ander pomp proberen. Maar dat heb je al gedaan.... Blijft over dat de inspuitventielen niet openen. Kan je spanning meten? Werkt wel met pulsbreedtemodulatie, maar een goede automotive multimeter kan dat wel aan.

atte 10
badge vip badge

7 jaar

Deze volgens bijlage zijn het niet, het is mechanise k- jetronic.

Dat is dus de reden dat ik heb doorgevraagd. Rond 1994/1995 zijn deze motoren geleverd met K-Jetronic en Motronic. In basis blijven echter een aantal controles hetzelfde:
- koudestartvoorziening werkt niet (drukregelaar met de elektrische aansluiting voor het verwarmings-bimetaal; thermotijdschakelaar);
- brandstofdruk niet voldoende (hebben jullie al gecontroleerd[?]);
- stuwschijf in de brandstofverdeler ('spinnekop') ligt in rustpositie niet correct;
- vacuumlekkages; luchtlekkage inlaatgedeelte;
- brandstofverdeler; regelplunjer defect/blijft vastzitten (is ook al door jullie vervangen).
Bij het laatste type 80 Quattro schijnt er wel een CO-regelschroef gemonteerd te zijn. Die zit dan naast het verhoogde gedeelte waarop de leidingen zijn aangesloten; op het vlakke stuk achter een plug. Zit deze er, dan heel voorzichtig met een doorslagje een puntje er in zetten, met een 2,5 mm boortje plugje gedeeltelijk openboren en daarna met een 3 mm zelftappend schroefje met een tangetje eruit trekken.

atte 10
badge vip badge

7 jaar

Brandstof druk was toch het probleem, soms was hij een stuk hoger en goed maar na monteren nieuwe benzine pomp gaf hij continu 6.3 bar.
In de storings fase was het nog maar 3.9 bar.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.