Audi A6 Avant: schuddende auto

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.7 v6 bi-turbo 184kw

Hallo mensen. Wie helpt mij uit de brand. Een Audi a6 avant quattro schudt heel erg bij een rondje draaien op een parkeerplaats of zoiets.
voelt als een soort wringing in de aandrijflijn.kan weinig mensen vinden die hier verstand van hebben. olie diff. al ververst, aandrijfassen voor al vervangen. alle reactiearmen voor al vervangen, nieuwe banden. nieuw wiellager. mijn trukkendoos is leeg. groeten Johnny

Geplaatst door

johnny28 (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Uitlaten lezen: misschien Update nodig

Tiguan 0
badge

16 jaar

Update van welke regelapparaat dan?

johnny28 0
badge

16 jaar

01* motor of 02* automaatbak

Tiguan 0
badge

16 jaar

Motorregelapparaat is al vervangen voor een half jaar terug. Automaatbakregelapparat weet ik niet. zal ik morgen na vragen. alvast bedankt

johnny28 0
badge

16 jaar

Hoogst waarschijnlijk zal het te maken hebben met de torsensper in uw tussenbak , die hangt achteraan de versnellingsbak.
Duur stuk !!!

Transmissies 0
badge

16 jaar

Is het een automaat?

Harmsen 0
badge

16 jaar

ja het is een automaat en de automaatcomputer updaten is alleen voor dieselmotoren die bokt met schakelen volgens pon nederland

johnny28 0
badge

16 jaar

Het zou zo zijn Maar als Ik jou was zou ik toch maar de wagen uitlaten lezen interactief en ook op (update controle) Dan weet je tenminsten wat en kan je dat kortsluiten.

Groet Tiguan

Tiguan 0
badge

16 jaar

Hallo Tiguan. Ga ik volgende week dus toch maar even doen bij de dealer. Ga dan wel even naar een dealer in duitsland omdat het hier bij ons allemaal mensen bij de dealer werken die er geen interesse in hebben . Ik hou jullie op de hoogte . Groeten Johnny

johnny28 0
badge

16 jaar

En dan schakelen we nu over naar Paul Kelder.Ja Paul,zeg het maar...

auto-peter 0
badge

16 jaar

he Johnny

wij doen veel zaken met Haafkes in Goor

voor de betere service in onze regio

of
probeer het eens bij krüp in Nordhorn
tel 0049-5921-3060

vw_audi 0
badge

16 jaar

beste Johny,

wat betreft t schudden, het is net de vraag hoe erg ie dat doet. Het is namelijk normaal dat een quattro (zelf A6 2.5TDI quattro bj 2002) bij het maken van een bocht en met weinig snelheid een schokkend gevoel geeft. Dit is inderdaad de wrijving ofwel weerstand in de aandrijving en is normaal. Dit kan absoluut geen kwaad en gewoon mee doorrijden. Heb nu 380.000km op teller staan en heb ervan t begin aan leren wennen.

vrgr Paul

mrwortel 0

16 jaar

[quote=mrwortel]beste Johny,

wat betreft t schudden, het is net de vraag hoe erg ie dat doet. Het is namelijk normaal dat een quattro (zelf A6 2.5TDI quattro bj 2002) bij het maken van een bocht en met weinig snelheid een schokkend gevoel geeft[/quote]
Ik heb privé verschijnende quattro's gereden maar niet één van allen schokte. Van normaal kun je dus niet spreken.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Hallo mensen, heb vandaag in een vw passat v6 tdi 4-motion gereden van bj 2005 maar die schudde helemaal niets. deze auto heeft 100.000 km gereden. ik neem aan dat deze auto hetzelfde onderstel heeft. heb volgende week een afspraak bij een dealer in Rheine voor dit probleem. ik hou jullie op de hoogte. Groeten Johnny

johnny28 0
badge

16 jaar

Hallo.

Ik ben de eigenaar van de Audi A6 2.7 biturbo quattro automaat zoals beschreven door Johnnie (bedankt hiervoor John).

Ik wil graag het volgende toevoegen om het probleem te kunnen oplossen.

Als ik met langzame snelheid scherpe bochten maak dan trilt/wringt de auto sterk in de voortrein.
Bij het rijden in de stad merk ik verder weinig bijzonders. Tijdens rijden op de autosnelweg (en dan met name langere afstanden) kan het gebeuren dat de auto begint te trillen/schudden bij het remmen. Dit kan ook na het ophouden met remmen nog enige tijd voortduren. Na het rijden van nog langere afstanden kunnen er vibraties ontstaan van voor uit de auto die ca. 2 seconden duren, 2 seconden weg zijn etc. (in golfbeweging dus). Ook heb ik 3 keer meegemaakt dat de auto met koude motor hevig begon te schudden bij stilstand voor een stoplicht als ik de automaat in N(eutraal) zette. Het meest opvallende was,dat toen ik de auto had geparkeerd op een parkeerplaats deze na enige minuten spontaan iets naar voren schoot (de motor was uit en de auto op slot)! Ik stond achter de auto en zag het toevallig gebeuren.

Naast alles wat Johnnie al heeft opgenoemd zijn ook de banden al vernieuwd.

Hartelijk bedankt voor jullie reacties,

William

wnes 0

16 jaar

Sorry, dat van de nieuwe banden stond er dus ook al bij!

wnes 0

16 jaar

2 massa vliegwiel

vw_audi 0
badge

16 jaar

Bedankt voor je reactie!

Dat heb ik ook al eerder gedacht en elders gelezen op het internet. Het schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn bij bepaalde Audi en Passat modellen, maar heeft een A6 2.7 biturbo wel een twee massa vliegwiel?

Groeten,

William

wnes 0

16 jaar

hallo mensen. een automaat heeft geen tweemassa vliegwiel of wel???????? groeten Johnny. William groeten haha

johnny28 0
badge

16 jaar

Een twee massa vliegwiel heeft volgens mij ook met de motor te maken en niet alleen met de automaat/koppeling.

Of zit ik er nu helemaal naast?

Hoi John!

Zoals je ziet had ik me al eerder op dit forum aangemeld dan jij... hahaha

wnes 0

16 jaar

ga bij de dealer maar eens plaatjes kijken
en probeer dan zon ding in ddie automaat te krijgen en de koppel omvormer daar op vast te zetten
hou me op de hoogte
en dat vooruit schieten !
rij eens een stuk en zet m op de brug
krik dan 1 wiel op en kijk of dit ook wegschiet?
kan zijn dat r een pignon vastloopt???

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Ok..... flexplate dan.

Maar zou het probleem dan door de torque converter veroorzaakt kunnen worden?
Of zijn misschien de rubbers van de motorsteunen (silent blocks) niet meer goed?

William

wnes 0

16 jaar

Een wat erg late reactie op dit probleem. Ik herken het schudden, bokken, trillen etc bij mijn A6 quattro V6. Aanvankelijk zocht men de oorzzak in de aandrijving maar na het vervangen van de bobines was het probleem opgelost. Er bleken ooit 2 bobines te zijn vervangen maar net niet met het juiste type. Harry

harrys 0

15 jaar

Zoals het er nu naar uitziet worden de problemen waarschijnlijk veroorzaakt door slijtage in de tiptronic automaat. Binnenkort hoor ik hier meer over. Het gegeven dat deze theorie ondersteund is het feit dat na het vervangen van de automaat olie destijds de problemen leken te lijken opgelost. Echter kwamen deze al snel weer terug. Het benzineverbruik was toen normaal, maar deze is inmiddels ook weer fors toegenomen. Dit zou wellicht kunnen worden verklaard door een niet goed lopende/functionerende automaat.

wnes 0

15 jaar

En John..... heb jij de automaat destijds laten uitlezen of op updates laten controleren?

Groeten,

William

wnes 0

15 jaar

Nog een kleine toevoeging. Doordat er 2 foute bobines tussen zaten en er daardoor cilinders werden overgeslagen (ik ben geen techneut dus misschien zeg ik het fout) schakelde de tiptronic ook vreemd. Op en neer en soms met een flinke klap. Het vervelende was i.v.m. de diagnostiek dat dit geen permanent probleem was. Die defecte bobines hebben me zelfs nog 2 verbrande katalysatoren opgeleverd. Die heb ik laten vervangen door 2 metalen katalysatoren (1/3de van de prijs bij Audi dus tel uit je winst). Maar dat met die bobines is goed uit te lezen. Meten is weten!!

harrys 0

15 jaar

Hallo William

Ja ik heb destijd de automaat laten controleren voor updates, sorry voor de late reacties maar zat met mijn hooft ergens anders. waarschijnlijk al gehoord.

Groeten Johnny

johnny28 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.