Audi A6: Slecht aanslaan met koud weer.

Bouwjaar: 1998

Beste collega's We hebben hier een audi A6 2.5 TDI V6 uit 1998
Deze wagen heeft het probleem dat hij slecht aanslaat met koud weer. De temp.sens. is al vervangen en gekontroleerd op de waardes en zijn goed. Als je de stekker er af laat dan start de wagen perfect. ook de spanning op de gloei bougie's is perfect als de stekker er af is. op het moment dat de stekker erop zit dan gloeit hij 1 sec voor. Kent iemand dit probleem en weet de oplossing dan laat mij dit snel weten wij hebben deze auto elke dag nodig.

Jansonius

Geplaatst door Jansonius (0) PRO , lid sinds 23 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A6? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,



heb je het voorgloei relair ook al een vervangen.?



paul,

Jansonius (0) PRO, 19 jaar geleden

Beste P. Kelder het voorgloei relais is gekontroleerd en werkt naar behoren.

nijkamp (0) PRO, 19 jaar geleden

de temp.sensor heb je al vervangen,
is dit van het zelfde type of een ander soort.
volkswagen audi heeft namelijk meerdere kleuren sensoren, allen met een ander waarde.

Jansonius (0) PRO, 19 jaar geleden

Beste mr Nijkamp deze temp.sens heb ik speciaal bestelt bij vw op chas.nr en motor code. Maar je hebt gelijk diegene die er in zat was de verkeerde (een collega voor mij had de temp sensor al een keer vervangen alleen niet met de goede)

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi janssen..



die brandstofpompen kunnen vaak ook het probleem zijn deze gingen wel eens bij bosjes stuk...

jij hebt net dat bouwjaar waar dit veelvuldig in voor kwam...




paul,

Simon10906 (0) PRO, 19 jaar geleden

Kan volgens mij geen kwaad om eens compressie te meten met koude motor........;) ...voordat je de pomp vervangt......
En de distributietiming te controleren....

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi, sander



natuurlijk.. niks is uitgesloten maar...

het probleem met deze pompen is een feit..



paul,

Simon10906 (0) PRO, 19 jaar geleden

Ik geloof je wel, je hoeft het niet gelijk 4 keer te zeggen...

En ondanks dat het probleem bekend is, is dat controleren voorlopig goedkoper dan het vervangen van de pomp.

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi, sander




sorry dit moest niet zo.. hahaha

ik kon het bericht niet verzenden hahaha...

had al wel vier keer een poging gedaan..

vandaar.



paul,

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi, jansen



ga je de compressie wel meten dan heb je hier wat info.


de olie tempratuur moet bij deze test min, 30 gr, zijn

stekkerverbindingen naar de inspuitpomp losmaken. dit om een storing die hij opslaat in het geheugen te voorkomen.

dit kun je doen met de VAG 1381 of 1763 ( moet je wel hebben.? )
in de schoev gaten van de gloeibougies.

je moet minimaal 24 bar ( overdruk ) nieuw is dit tussen (27-33) meten. er mag een verschil zijn tussen de cilinders van 5, bar



paul,

Bovee (0) PRO, 19 jaar geleden

Ik zou de pomptiming toch goed controleren, moet bij lopende motor in basisafstelling met vag 1551

Jansonius (0) PRO, 19 jaar geleden

beste collega's
Het geen wat hierboven geschreven wordt klop allemaal maar het probleem zit er niet in dat hij slecht aanslaat omdat timming of druk of enz. niet goed is maar dat hij niet gloeit.
Trek namelijk de stekker van de temp sensor af gloeit hij wel voor en slaat dan ook goed aan.
We hebben de tempsensor vervangen voor een orginéle en we hebben het voorgloei-relais gecontroleerd bekabeling gekonteleerd gloei bougie's gecontroleerd alles is goed alleen hij gloeit niet voor als de stekker op de temp-sensor zit.
Weet iemand nog raad of zit het dan (kortsluiting) in de ecu..

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi, jansen



wat is de foutcode.? als je hem uitleest

dan zou ik nu nog voor je kunnen kijken in een schema.




paul,

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.