👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo,
Als ik wegrij van mijn werk, moet ik vaak tweemaal starten om de motor te laten aanslaan. De eerste keer pruttelt hij meestal wat en slaat af. De tweede keer slaat hij aan. Het vreemde is als ik 's morgens thuis wegrijdt dat de auto hier geen last van heeft en dus meteen de eerste keer start. De auto heeft dan langer stilgestaan en de motor is kouder.
Gloeibougies zijn vervangen (alle 4 tegelijk). Bleek er 1 doorgebrand te zijn. Qua rijgedrag merk ik niets. Vermogen is aanwezig, geen neveneffecten merkbaar tijdens rijden. Ook geen extra roetuitstoot of zo. Zou het aan de verstuivers kunnen liggen? Ik weet het niet.
Op het werk staat de auto een beetje op een helling, met de neus omlaag of omhoog. Thuis staat deze vlak. Tevens sta ik op het werk onder een hoogspanningsmast. Ik ken vreemde wegenwachtverhalen die de meest vreemde (start)klachten ondervonden bij auto's in de buurt van hoogspannings- en GSM masten. Of het hier aan ligt? Echter ik bekijk de zaak liever nuchterder en ga uit van een echte klacht, i.p.v. wazig geneuzel.
Wie heeft enig idee? Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
andere baas zoeken, hij heeft zeker een hekel aan die parkeerplek...
Hoogspanning is onzin, heb laatst film van proeven gezien waar ze een aantal recente testgolfjes expres de bliksem in lieten slaan in een simulator. (was geloof ik bij een testcentrum van een duitse producent van hoogspanningsapperatuur). Golf had 100 shots gehad, instappen, sleutel om en rijden maar. Geen storingen in motormanagement, niets aan de hand. (op wat schroeivlekken op de lak na)
Hallo Harry,
Bedankt voor je reactie. Echter tijdens de test die je beschrijft wordt er geen elektrisch of magnetisch veld aangelegd (t.g.v. hoogspanningsflitsen) tijdens het starten vande auto's. De elektronica in de auto heeft geen last van de hoogspanningsflitsen vanwege de kooiconstructie (Faraday-effect)
In het geval van hoogspanningmasten is er sprake van permanente (magnetische) velden, die wel aanwezig zijn tijdens het starten en lopende stromen in de auto beinvloeden.
Ik zeg niet dat dit werkelijk het effect is, maar aanwezigheid van die hoogspanningsmast is wel de enige variable van alle startplekken die ik tot nu toe gehad heb. Ik zal die bak van mij eens verder op het terrein parkeren.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar