Audi S4: Software Coding ABS regelapparaat

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.7l BiTurbo

Beste Allemaal,

Ik ben sinds kort in het bezit van een Audi S4 uit 99. Helaas doet zich nu al een probleem voor: het regelapparaat van de ABS is defect.
Zelf had ik al dit vermoeden, maar heb hem toch maar naar de dealer gebracht voor diagnose. Deze bevestigden mijn vermoedens.

Nu is het geval: mijn dealer reken daar ca. €1200,- incl. voor. Het is helemaal niet dat ik mijn dealer niet vertrouw, maar €1200 euro is gewoon een berg geld. Dus ben ik heel even gaan zoeken.

Ik kan via-via een nieuwe ABSmodule kopen voor ong. €400,-. Toch wel een wezenlijk verschil. De types zijn identiek, geen probleem dus, toch? Of zijn er meer dingen waar ik op moet letten? Ik weet dat ik met vag-com de juiste softwarecoding in de module moet schieten, maar als ik mijn huidige softwarecoding vergelijk met die van de Ross-Tech site zit er een heel verschil in namelijk

Rosstech recode: 04395
Huidige software coding: 0273004284

Ik raak hier de weg even kwijt, is dit inderdaad de enige hindernis, of zijn er meerdere die ik over het hoofd zie?

Wie-o-wie kan me helpen?

Alvast bedankt,

Johan

Johpie

Geplaatst door Johpie (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi S4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

johan..... een gebruikte is altijd weer een gokje, wees verstandig en koop een nieuwe het is helaas veel geld.... maarja wat wil je ook, raspaarden kosten nou eenmaal veel geld die keus heb je toen zelf overwogen.....

paul,

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

shoot me if i'm wrong, maar ik geloof dat dhr johpie toch echt zei dat hij een NIEUWE kon kopen voor 400 euri's Indien dit inderdaad het geval is, zou dit wel aan te bevelen zijn. Het lijkt me sterk dat je na zelfinbouw ook bij de dealer nog 800 moet neertellen voor programmeren, indien dit dan de enige overgebleven optie is.

Groeten Marcel

Johpie (0), 17 jaar geleden

Hi Paul,

Allereest bedankt voor de snelle reactie. Dit soort dingen heb ik van te voren ook wel degelijk overwogen, 't is niet de goedkoopste machine om te rijden.

Het regelapparaat waar ik het over had in mijn openings-post is overigens nagelnieuw, maar dat terzijde.

Ik zal je advies zeker meenemen.

Mvg,

Johan

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=hellbat]shoot me if i'm wrong, maar ik geloof dat dhr johpie toch echt zei dat hij een NIEUWE kon kopen voor 400 euri's Indien dit inderdaad het geval is, zou dit wel aan te bevelen zijn. Het lijkt me sterk dat je na zelfinbouw ook bij de dealer nog 800 moet neertellen voor programmeren, indien dit dan de enige overgebleven optie is.

Groeten Marcel[/quote]
je hebt gelijk...... maar gezien dit type auto een pomp bestellen op chassisnummer.

paul,

Johpie (0), 17 jaar geleden

Owwwww, kijk ben bang dat er dan geen andere optie overblijft.

Heeft een S4 dan een "speciale" software versie ofzo? of hoe moet ik dit zien?

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Johpie]Owwwww, kijk ben bang dat er dan geen andere optie overblijft.

Heeft een S4 dan een "speciale" software versie ofzo? of hoe moet ik dit zien?[/quote]
komt het nummer van beide pompen wel overeen?

paul,

Johpie (0), 17 jaar geleden

Paul,

Ja, ze hebben beide hetzelfde type: 8E0 614 111 A.

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Johpie]Paul,

Ja, ze hebben beide hetzelfde type: 8E0 614 111 A.[/quote]
dan lijkt het mij dat het goed moet komen, voor dat geld heb dan enorm geluk want normaal zijn die pompen verschikkelijk duur...

paul,

Johpie (0), 17 jaar geleden

Paul,

Ja, daar schrok ik vanmiddag ook al een beetje van: 923euro excl. geloof ik.
Bedoel, als er geen andere oplossing is, heb ik daar vrede mee. Maar als t goedkoper kan, graag.

Maar die software codering kan ik er in principe gewoon in geschoten worden?

Bedankt!

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Johpie]Paul,

Ja, daar schrok ik vanmiddag ook al een beetje van: 923euro excl. geloof ik.
Bedoel, als er geen andere oplossing is, heb ik daar vrede mee. Maar als t goedkoper kan, graag.

Maar die software codering kan ik er in principe gewoon in geschoten worden?

Bedankt![/quote]
als jij de juiste codering hebt gevonden dan zou ik het gewoon proberen. je moet je voor kunnen stellen voor mij liggen dit soort zaken anders... natuurlijk ga ik ook voor het minste geld, aan de andere kant toch ook weer niet... fouten maken inzake remmen kan ik mij niet veroorloven... meestal speel ik op safe en in overleg met de klant bestel ik gewoon een nieuwe pomp en op chassisnummer.

paul,

Johpie (0), 17 jaar geleden

Geweldig Paul,

Ik zal ook die laatste opmerking over "fouten inzake remmen" nog meenemen in mijn besluit.

Onwijs bedankt voor de snelle reacties!

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Johpie]Geweldig Paul,

Ik zal ook die laatste opmerking over "fouten inzake remmen" nog meenemen in mijn besluit.

Onwijs bedankt voor de snelle reacties![/quote]
geen dank...... maar wees zuinig op dat raspaard :) het is een leuk speeltje weet er alles van, een maat van me heeft een S2 met slechts 420pk.... daar wil het hart wel van overslaan ;P

paul,

Johpie (0), 17 jaar geleden

Hi Paul,

Ik zal zeker zuinig op haar zijn! Jammer dat ik het af zal leggen tegen die S2, 420pk is de moeite!

Dit is overigens de uitdraai van vag-com die ik vorige week gemaakt heb:

VAG-COM Version: Release 311.2-N
03
Control Module Part Number: 8E0 614 111 A
Component and/or Version: ABS/EDS 5.3 QUATTRO D00
Software Coding: 0273004284
Work Shop Code: BB 24334
No fault code found.

Is dit een normale softwarecoding? Ik dacht dat die altijd uit 5 cijfers bestonden?

oldford (0) PRO, 17 jaar geleden

Klein foutje bij Vag-COM Release 311.2, misschien even Apeldoorn bellen?
0273004284 is een Bosch hardware nummer (van de ABS Ecu) en geen codering.
BB 24334 is een Bosch software nummer (wederom van de ABS Ecu) en ook geen codering.

Johpie (0), 17 jaar geleden

[quote=oldford]Klein foutje bij Vag-COM Release 311.2, misschien even Apeldoorn bellen?
0273004284 is een Bosch hardware nummer (van de ABS Ecu) en geen codering.
BB 24334 is een Bosch software nummer (wederom van de ABS Ecu) en ook geen codering.[/quote]
Ahaaa, kijk, zo komen we ergens. Ik heb weer wat om uit te zoeken!

Dank je wel!

pestilence2006 (0), 17 jaar geleden

Beste Johan,

ik heb ook een Audi S4 99 en ik zit met hetzelfde probleem, ik moet er ook een nieuwe abs regelapparaat op hebben, volgens de dealer.
ik ben ook al een het rondzoeken hoe dit probleem, wat goedkoper opgelost kan worden.

Maar mijn vraag aan jouw is. beinvloed jou abs regelapparaat het motorregelapparaat ook?

Ik kreeg te horen van de dealer.
Abs regelapparaat is defekt, wanneer het regelapparaat wordt bewogen heb ik soms wel en geen contact, tevens beinvloed het ABS regelapparaat het motorregelapparaat want af en toe kunnen ik deze niet uitlezen.. dit verneem ik ook onder het rijden bij een bepaald toerental tussen de 2200 en 3000 daarboven geen last

ik weet dat je 2 types regelapparaten er op kan hebben. 8E0614111E en de 8E0614111A
en het goedkoopste optie dat ik tot nu toe ben tegengekomen is te vinden op de volgende site
http://www.bba-reman.com/catalogue/Detai...
maar ik hou de oplossing liever wat dichter in de buurt

graag zou ik van jou willen weten of je het probleem hebt kunnen oplossen

met vriendelijke groet,

Juriaan Dijkstra

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi S4 of stel zelf een nieuwe vraag.