auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi 90: start maar als ik gas geef slaat hij weer af

Bouwjaar: 1987

ik heb een audi 90 2,0 liter van 87
als ik start als hij koud is ,en dan gas geef slaat hij telkens weer af ,alleen als ik hem nou stationair lopen laat ongeveer 5 min en dan gas geef dan komt hij ook op gang ,en dat doet hij alleen als de motor koud is
iemand misschien een idee waar ik moet gaan zoeken
groetjes maart

Geplaatst door

maart6759 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is het een KE-Jetronic van bosch? (met zo'n brandstofverdeelspin op het luchtfilterhuis)

Zo ja, dan de brandstofdrukken controleren bij koude en warme motor. Waarschijnlijk is de brandstofdrukregelaar overleden.....

Meten is weten in dit geval.

succes

audia4 0
badge

20 jaar

ja oke .en als wat gaat zoiets kosten ,en kan ik het zelf vervangen ,of moet dat door de garage gemaakt worden
groetjes maart

maart6759 0

20 jaar

hoi, maart



als het er één is zoals harry zegt ( met een spinnekop ) is dan komt het nogal precies.

als je hier geen kennis van hebt is het beter om de dit even bij een audi dealer telaten uitvoeren deze heeft hier voor alles in huis.

ga er dan niet zelf aan friemelen, de kans bestaat dan dat hij helemaal niet meer wil lopen...



paul,

P. Kelder 0
badge

20 jaar

hallo p.kelder
kun jij me dan misschien eens zeggen waar ik deze brandstofregelaar kan vinden ,en kan ik deze druk zelf meten .of moet dat ook door een garage gebeuren

bedankt alvast voor deze snelle reactie ,,,groetjes maart

maart6759 0

20 jaar

De brandstofdrukregelaar is op het onderblok gemonteerd, er lopen twee brandstofleidingen van de spinnekop naar dit rechthoekkige kastje. Zit een stekkeraansluiting op dit kastje, met twee pennetjes. Als het goed is een donkergroene steker.

Maar, de onderdelen voor dit BOSCH systeem zijn kwalitatief zeer goed te noemen, maar door hun precisie ook behoorlijk aan de prijs. (lees associaal duur) Zomaar vervangen levert meestal niet het gewenste resultaat.

Zoals paul al schetst, je moet vaker met dit bijltje gehakt hebben en de juiste meetapparatuur in huis hebben. Anders begin je niets aan dit systeem.

Op naar de dealer of de specialist op K-jetronic gebied (Bosch service dealers hebben ook alle informatie tot hun beschikking en gereedschappen in huis)

succes

audia4 0
badge

20 jaar

Kan ook nog tempratuursensor zijn of brandstofpomp die gaar is.
Deze systemen werken op een hogere druk dan de huidige brandstofsystemen (5 bar). Ik zou dus je brandstof druk laten meten als hij koud is. Zou ook kunnen dat je koudestartinjector niet meer werkt.Deze spuit extra brandstof in je inlaatspruitstuk als de motor koud is.

Tom Schottman 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 90 of stel zelf een nieuwe vraag.