ik heb een audi 90 2,0 liter van 87
als ik start als hij koud is ,en dan gas geef slaat hij telkens weer af ,alleen als ik hem nou stationair lopen laat ongeveer 5 min en dan gas geef dan komt hij ook op gang ,en dat doet hij alleen als de motor koud is
iemand misschien een idee waar ik moet gaan zoeken
groetjes maart
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is het een KE-Jetronic van bosch? (met zo'n brandstofverdeelspin op het luchtfilterhuis)
Zo ja, dan de brandstofdrukken controleren bij koude en warme motor. Waarschijnlijk is de brandstofdrukregelaar overleden.....
Meten is weten in dit geval.
succes
ja oke .en als wat gaat zoiets kosten ,en kan ik het zelf vervangen ,of moet dat door de garage gemaakt worden
groetjes maart
20 jaar
hoi, maart
als het er één is zoals harry zegt ( met een spinnekop ) is dan komt het nogal precies.
als je hier geen kennis van hebt is het beter om de dit even bij een audi dealer telaten uitvoeren deze heeft hier voor alles in huis.
ga er dan niet zelf aan friemelen, de kans bestaat dan dat hij helemaal niet meer wil lopen...
paul,
hallo p.kelder
kun jij me dan misschien eens zeggen waar ik deze brandstofregelaar kan vinden ,en kan ik deze druk zelf meten .of moet dat ook door een garage gebeuren
bedankt alvast voor deze snelle reactie ,,,groetjes maart
20 jaar
De brandstofdrukregelaar is op het onderblok gemonteerd, er lopen twee brandstofleidingen van de spinnekop naar dit rechthoekkige kastje. Zit een stekkeraansluiting op dit kastje, met twee pennetjes. Als het goed is een donkergroene steker.
Maar, de onderdelen voor dit BOSCH systeem zijn kwalitatief zeer goed te noemen, maar door hun precisie ook behoorlijk aan de prijs. (lees associaal duur) Zomaar vervangen levert meestal niet het gewenste resultaat.
Zoals paul al schetst, je moet vaker met dit bijltje gehakt hebben en de juiste meetapparatuur in huis hebben. Anders begin je niets aan dit systeem.
Op naar de dealer of de specialist op K-jetronic gebied (Bosch service dealers hebben ook alle informatie tot hun beschikking en gereedschappen in huis)
succes
Kan ook nog tempratuursensor zijn of brandstofpomp die gaar is.
Deze systemen werken op een hogere druk dan de huidige brandstofsystemen (5 bar). Ik zou dus je brandstof druk laten meten als hij koud is. Zou ook kunnen dat je koudestartinjector niet meer werkt.Deze spuit extra brandstof in je inlaatspruitstuk als de motor koud is.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 90 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar