close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A3: Start niet accu regelmatig leeg

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 AKL

Goedendag,

Ik heb hier een Audi A3 staan met het volgende probleem:
Auto start niet op de meest gekke tijden er zit geen logica in. Ik heb de startmotor reeds vervangen en de dynamo laten controleren die was in orde. Er zijn geen stille verbruikers en heb ook alle massa punten schoon gemaakt. Op het moment dat de auto niet wil starten geeft de startmotor veel getik en gaat niet rond met een klein duwtje of sleep slaat de auto gelijk aan. Als de accu opgeladen is doet de auto het prima als je een lange rit maakt en tussentijds stop bij de benzinepomp ook geen enkel startprobleem. Echter als de auto 5 minuten rijdt en daarna een half uurtje stilstaat doet hij het niet meer.
Ik hoop dat een van jullie mede-techneuten misschien nog een idee heeft ik heb even geen idee meer.

Alvast bedankt.

Geplaatst door

Autoservice van Went (0)
badge

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik heb ooit iets gelijkaardigs voorgehad en toen was het de startonderbreking (bijgeplaatst alarm).
Kijk ook eens naar het plastic blokje achter het kontactslot.

V4-lover 85
badge

12 jaar

Ook het massapunt onder de accu nagelopen?
Meet eens spanningsverliezen op accupool en motorblok en ook pluspool en startmotor aansluiting.
Bij een probleem met de startblokkering zal de motor heel even aanslaan altijd.
Hoe ís de accuspanning na 30 min. Met een accu erbij dan wél plots starten?
Moment, we praten over starten toch? niet over aanslaan toch?

marcel7031 0
badge

12 jaar

Ja het gaat over starten aanslaan doet hij wel als de startmotor wil draaien.
Massapunt onder de accubak heb ik ook schoongemaakt. Er zit geen startonderbreker in achteraf ingebouwd alleen de transponder van fabriek.
Als de auto niet wil starten hoor je of getik van de startmotor of helemaal niet maar de accu spanning is dan wel ±12v. Accu ook al verwisseld met een ander maar ook geen resultaat. Is het niet een relais zoals bij een TDI die niet goed werkt? bedenk ik me nu.

Relais 109 (wat ik denk wat je bedoeld) zorgt voor niet aanslaan, maar dan mis je ook het `gloeilampje` op de teller. Alleen bij TDI
Heb je met niet starten wél dik 12V op de dikke startmotoraansluiting 'en op de aansturings stekker?
Dat wil nog wel eens problemen geven, anders een draadje erbij maken om te testen?
Contactslot (blokje)dan evt?
Heb je al onder belasting gemeten? massa- en of voeding dus?
Tja, een nieuwe startmotor is ook wel eens niet goed, komt voor toch?
Starterkrans? ik roep maar wat? Axiale speling van de krukas kan voor een slecht pakkende starter zorgen.
succes

marcel7031 0
badge

12 jaar

@ Marcel, ik bedoelde bijgeplaatste startblokkering!
En als het probleem zich voordoet en je start dan met een externe accu of booster rechtstreeks op klem 50 (zo kan je de startmotor (nieuw) toch al uitsluiten.

V4-lover 85
badge

12 jaar

Goedendag

Het probleem is opgelost! Het was toch een massaprobleem, Ik dacht laat ik eens een startkabel rechtstreeks op de accu en startmotor zetten op het massa gedeelte dan en zowaar de auto starte gelijk. Ik had het massapunt van de motor al schoongemaakt dus ik dacht laat ik dan maar helemaal die bout uit de bak draaien om hem helemaal goed schoon te maken en er kwam allemaal witte rommel van die bout af du het probleem zat in de bout die geen goede massa maakte.

Allemaal erg bedankt weer voor het meedenken!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.