Audi A4: starten op 3 cilinders

Bouwjaar: 1998, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6

hallo,

ik heb een probleem, m'n a4 start bij een koude motor op 3 cilinders, als ik gas geef blijft hij op 3cilinders lopen. uiteindelijk gaat het wel weg, nog binnen een halve minuut maar het is toch niet goed. ik rij elke dag 200 kilometer en het gaat de hele rit verder wel goed. maar alleen bijeen koude start doet hij moeilijk. kan het een vocht probleem zijn ofzo? zoja, waar kan dat zitten? ik heb de bougie's pas vervangen, er zaten bougies in met 4 elekrtodes maar nu heb ik er met 1 elektrode in zitten ivm me gas instalatie. het gas zit er nu zo'n 10.000 kilometer in. k heb het verder nog nooit gehad en ineens elke keer weer. heeft iemand een idee?

alvast bedankt
mvg tim

Timmeeey

Geplaatst door Timmeeey (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

jan T (30) PRO, 14 jaar geleden

het zou een bougiekabel kunnen zijn maar ook een klein lekje in de koppakking.
als hij dat heeft loopt er koelvloeistof in de cilinder en deze doet pas mee als al het vocht weg is.
of het zo is zou bekeken moeten worden.
gebruikt hij koelvloeistof zo nee dan kun je dat bijna uit sluiten.
za ja laat de koppakking testen.
controleer ook de vacuumslangentjes op scheurtjes.
doet hij op gas en op benzine zo nee dan zou het kunnen zijn dat er een verstuiver stuk is.
controleer dit door op benzine terijden en tekijken of de klacht ook na de zelfde tijd weg gaat.
is dat zo dan kun je dit ook uit sluiten.

groetjes jan.
groetjes jan.

johndoornbosch (0) PRO, 14 jaar geleden

hij start op benzine en schakeld daarna automatisch over op gas en dan loopt hij goed dus zit het probleem niet in de lpg. zet hem met de knop op benzine en kijk of hij dan nog op 3 cilinders loopt. gr john

Timmeeey (0), 14 jaar geleden

Oke.

dat heb ik gedaan en het probleem zit 'm niet in de brandstof, het probleem lost eigenljk al op terwijl hij nog op benzine draait. ik hoef maar even gas te geven (ondertussen heb ik wel het idee dat het steeds iets langer duurt) en dan lost het zichzelf al op. ik verlies wel koelvloeistof, maar ik durf niet gelijk te zeggen dat het m'n koppakking is want ik heb al meerdere lekkage's gehad en daar was ik ook nog mee bezig. eerst lekte hij bij de radiator koppelingen maar das nu opgelost, nu verlies ik wel nog steeds koelvloeistof maar ik wou graag eerst even kijken of dat niet ergens anders door komt.

hoe kan ik testen of m'n koppakking stuk is? ik weet niet of m'n compressie slecht is want verder draait hij gewoon goed. ook stationair.

Timmeeey (0), 14 jaar geleden

Oke.

dat heb ik gedaan en het probleem zit 'm niet in de brandstof, het probleem lost eigenljk al op terwijl hij nog op benzine draait. ik hoef maar even gas te geven (ondertussen heb ik wel het idee dat het steeds iets langer duurt) en dan lost het zichzelf al op. ik verlies wel koelvloeistof, maar ik durf niet gelijk te zeggen dat het m'n koppakking is want ik heb al meerdere lekkage's gehad en daar was ik ook nog mee bezig. eerst lekte hij bij de radiator koppelingen maar das nu opgelost, nu verlies ik wel nog steeds koelvloeistof maar ik wou graag eerst even kijken of dat niet ergens anders door komt.

hoe kan ik testen of m'n koppakking stuk is? ik weet niet of m'n compressie slecht is want verder draait hij gewoon goed. ook stationair.

jan T (30) PRO, 14 jaar geleden

nou tim dan lijkt me het verstandig gezien je klacht om de koppakking telaten testen bij een kleine lekkage geeft de vloeistof dit al aan dan weet je het zeker.


groetjes jan.

Timmeeey (0), 14 jaar geleden

hallo

goed dat is een tijd geleden ivm vakantie maar ik heb eindelijk de koppakking vervangen. gelijk de rest ook gedaan uiteraard zoals kop laten vlakken, druktest enz. enz. het starten op 3 cilinders is nu ten einde en volgens mij is m'n koelvloeistof lekkage ook gelijk opgelost. kan het zijn dat je 't reservoir niet tot max moet vullen omdat hij het er toch uit gooit zodra hij goed warm is?

jan en john, hartstikke bedank voor jullie reacties en oplossingen.

groetjes Tim

jan T (30) PRO, 14 jaar geleden

nee het is zo dat hij op max mag staan als de motor koud is.
dan mag het er niet uit komen als hij warm is.
een nivo tussen max en min is in orde en hoef je niet bij tevullen.

groetjes jan.

Timmeeey (0), 14 jaar geleden

oke, nou eens ff kijken of ie het volhoud... bedankt jan

groetjes

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.