close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A3: startprobleem

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 130pk

hallo


ik heb een audi a3 en wil slecht aan slaan

start snelheid is al gecontroleerd en dat was goed

nu is mijn audi vier dagen bij de audi garage geweest en ze hebben niks gevonden
alleen onder het starten geeft hij een code aan van krukas sensor geen signaal
sensor is al twee keer vernieuwd en de bedrading ook ook al doorgemeten door de garage
maar als ik mijn auto aan druk loopt hij gelijk hoe kan dat.

wie heeft een idee.

alsvast bedankt

Geplaatst door

habe (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

[quote=habe]hallo


ik heb een audi a3 en wil slecht aan slaan

start snelheid is al gecontroleerd en dat was goed[/quote]
Hoe is dit gecontroleerd... ?

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

dat weet ik niet precies is door de garage gedaan

maar ik vindt wel dat de startmotor wel snel draaid ik heb soms wel 5 a 7 min starten
en dan gaat nog steeds snel.

de monteurs hebben er vast wel verstand van denk ik ga ik wel vanuit.

habe 0

15 jaar

[quote=habe]de monteurs hebben er vast wel verstand van denk ik ga ik wel vanuit.[/quote]
Blijkbaar toch niet......, indien de accu goed is, is het probleem de startmotor.....

Je zegt het zelf al : [i]als ik mijn auto aan druk loopt hij gelijk[/i]

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

vier dagen in de garage gestaan? dit is een bekend probleem,een beetje monteur heeft met een klein testje het euvel in 5 minuten gevonden. gr john

oke

ik heb zelf wel het idee dat de startmotor snel draaid

hoe kan ik de startmotor doormeten en waarom geeft mijn auto storing aan van geen krukas singnaal komt dat
ook door de startmotor.

alvast bedankt voor de snelle reactie

habe 0

15 jaar

stekker van de temperatuursensor losnemen en starten, slaat hij snel aan dan is je startmotor de boosdoener.

dat heb ik al een paar keer geprobeerd en dat maakt niks uit koude motor of warme motor helpt niet

habe 0

15 jaar

16725 P0341




Nokkenasstandsensor =>sensor -G40





Onaannemelijk signaal
- -G40 defect
- Sensor verkeerd of niet correct bevestigd
- Speling tussen sensor en sensorring op nokkenas niet in orde
- Kabelonderbreking resp. kortsluiting met massa
- Langere motorstarttijd
- -G40 controleren
=> blz. 23-112



- Sensorring op nokkenas beschadigd, verdraaid of los
- Motor slaat niet aan
- Motor slaat af
- Stand van nokkenas en sensorring controleren

16705 P0321




Sensor motortoerental -G28





Onaannemelijk signaal
- -G28 defect
- Kabelonderbreking resp. kortsluiting
- Sensorring op krukas zit los
- Metaalspaanders aan -G28
- -G28 zit los
- Motor kan afslaan
- Motor draait niet mooi rond
- Controlelampje voorgloeitijd -K29 knippert
- Verhoogde emissiewaarden
- Geen weergave op toerenteller
- -G28 controleren
=> blz. 23-77

dat slechte aanslaan zit hem dan niet in de krukassensor maar in de nokkenassensor. lees het bovenstaande maar. gr john

super bedankt hier heb ik echt wat aan

habe 0

15 jaar

even een vraagje

als mijn motor draaid en ik haal de nokkenassensor stekker er af loopt de motor gewoon door
dus dan draaid de motor op de krukassensor.
maar als ik de krukassensor er af haal gaat de motor gelijk uit
dus is dat normaal of is het toch mijn nokkenassensor die het niet goed doet.
nokkenassensor is er nieuw in gezet door de garage.

habe 0

15 jaar

ja dat is normaal

nokkenas sensor is gecontroleerd was namelijk goed ook goed afgesteld
bedrading naar de computer is ook doorgemeten was ook goed
voltage onder het starten was 10 volt
hoeveel moet het signaal draad doorgeven naar de computer onder het starten.
en als ik de auto aandruk loop ie gelijk.

habe 0

15 jaar

onder het starten gaat mijn toerenteller helemaal om hoog en dan weer naar onderen en
soms ook wel een klein stukje omhoog en dan wil de motor niet starten doe ik contact weer om en dan
weer opnieuw dan na een lange tijd doorstarten gaat de motor aan. kan dat ook een oorzaak zijn.

habe 0

15 jaar

Is je start /gloeirelais wel ok !! Als je hem op contact zet brand het gloei lampje dan wel ?
Heb het vandaag nog meegemaakt met vw caddy tdi relais 109 vervangen probleem over.

Groeten gerard

put 0

15 jaar

mijn gloeilampje brandt wel even dat is wel oke
en relais 109 is al vernieuwd en mijn contact blokje ook al.

habe 0

15 jaar

heeft iemand een idee waarom mijn toerenteller helemaal om hoog gaat onder het starten
en dan wil de motor niet aan slaan.

habe 0

15 jaar

hallo Habe.
probleem slecht aanslaan licht waarschijnlijk aan de krukaspoelie
, die heeft een spietje die weg geslagen wordt waardoor de timing verandert en jouw brandstofpomp veel te laat inspuit
distributie controleren of alles precies goed staat.
vrgr Rene

rehatuning 0

15 jaar

ik had hetzelfde probleem met een 2.8 v6 precies de zelfde klachten als jouw ook mslecht aanslaan en aandrukken was geen probleem.

het proleem was naar lang zoeken de stekkers die op de ecu zitten. deze waren geoxideerd en daardoor word er een overgangsweestand gecreeerd helemaal op het moment wanneer je probeerd te starten met de startmotor. omdat deze veel spanning wegtrekt daardoor blijft er nog minder over naar je ecu. dus zodoende verklaard het dat wanneer je de auto aandrukt het probleem er niet is.
ik weet niet of er bij jouw al na is gekeken, maar het is zeker de moeite waard daar eens na te kijken. want hij krijgt bepaalde signalen (oa je krukassensor) niet door.

hoop dat je er wat aan hebt.

suc6

hallo

helaas waren mijn stekker van de ecu nog als nieuw
bij de garage hebben ze de timing ook gecontroleerd en ze hebben het een beetje
bij gesteld maar het is niet beterder geworden.

habe 0

15 jaar

hallo. ik zou toch de krukas poelie eens loshalen dan weet je zeker of het nokje van de poelie er nog goed in zit.probleem komt vaak door een vastgelopen dynamo vrijlooppoelie .

rehatuning 0

15 jaar

[quote=rehatuning]hallo. ik zou toch de krukas poelie eens loshalen dan weet je zeker of het nokje van de poelie er nog goed in zit.probleem komt vaak door een vastgelopen dynamo vrijlooppoelie .[/quote]
Heb je wel de goede motor voor je ?? Dit type motor betreft een pompverstuiver, heeft geen brandstofpomp.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

[quote=paulkelder][quote=rehatuning]hallo. ik zou toch de krukas poelie eens loshalen dan weet je zeker of het nokje van de poelie er nog goed in zit.probleem komt vaak door een vastgelopen dynamo vrijlooppoelie .[/quote]
Heb je wel de goede motor voor je ?? Dit type motor betreft een pompverstuiver, heeft geen brandstofpomp.

Gr. paul[/quote]
sorry, heb ik niet gelezen dat het om een pompverstuiver ging.
groet Rene.

rehatuning 0

15 jaar

Lijkt van de ene kant wel of de spanning in elkaar klapt terwijl dit niet zou kunnen omdat de startmotor naar jouw idee te snel draaid. In dit laatste geval zou de bendix niet in moeten komen maar ik neem aan dat dat gecheckt is.

Ik weet wel dat bij de PD motoren de kabelboom in de kleppendeksel wel eens defect gaan maar dan krijg je een fout op 1 van de 4 pompen.
Deze is ook met een ohm meter niet te meten.

Audidriver73 75
badge

15 jaar

mijn startmotor is nu ook vernieuwd en het maakt nog steeds niks uit.
verder heb ik geen foutcodes alleen mijn toerenteller gaat soms helemaal omhoog en dan weer omlaag en dan wil de motor helemaal niet starten van contact af en dan weer opnieuw
en dan lang wachten en dan loopt de motor wel heeft iemand een idee de garage bij mij in de buurt weten het niet meer alvast bedankt

habe 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.