close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A4: stationair

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.8

hallo,mijn A4 loopt ineens niet meer stationair.
wat kan dit wezen?
als ik hem opnieuw start slaat hij wel aan maar gaat dan pendelen tussen de 400 en 1000 toeren.
bij een keer gas geven gaat het toerental omhoog maar als hij dan weer stationair moet gaan lopen gaat hij weer uit.
erg lastig daar de stuurbekrachtiging het dan ook niet meer doet.
alvast dank voor reactie.

Geplaatst door

jack007 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Luchtlekkage in inlaattraject, alle slangen controleren, en het komt soms voor dat de kunststof bak tussen de cilinderkoppen in gescheurd is.

audia4 0
badge

17 jaar

[quote=audia4]Luchtlekkage in inlaattraject, alle slangen controleren, en het komt soms voor dat de kunststof bak tussen de cilinderkoppen in gescheurd is.[/quote]
klopt! met een beetje pech zitten de stukken kunstof tussen de klepstelen...... dat is wel zo fijn!!

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

nou vandaag eerst maar even de slangen (en dat zijn er een heleboel bij dit type) controleren maar het zal het ergste wel weer zijn want geluk heb ik er helaas niet bij gekocht.
dank voor de reactie en jullie horen het hoe en wat het was.

gr. alex

jack007 0

17 jaar

nou vandaag samen met de buurman er naar gekeken met een tandarts spiegeltje om ook de onderkant van de slangen te kunnen zien maar niets wat op lekkage duidt.
auto weer gestart en warm laten lopen en nu doet hij het gewoon. (dacht ik.)
zonder iets te doen stopte hij er weer mee maar starte erna gewoon weer en er lijkt nu weer niets aan de hand te zijn.
het lijkt wel versmeert ofzo want nu ging hij ineens uit en gister na wat te laag toertal gepruttel.
na een ruim kwartier zonder dat hij nog een keer uit ging en tussendoor even gas gegeven de auto maar uit gezet.
als het een vacuüm slang zou zijn doet hij het toch altijd lijkt me?
als het goed is dinsdag naar Paul maar suggesties zijn altijd welkom.
alvast dank

m.v.g. Alex

jack007 0

17 jaar

Na jouw bezoek aan Paul geloof ook JIJ weer in Santa......

Santa 0

17 jaar

Tip: Als het lekker weer is, neem je wandelschoenen mee, rond paul zijn werkplaats is het een heel mooi stukje bosrijk nederland.....

audia4 0
badge

17 jaar

haha.ik hoop het wel ja. we hebben namelijk al meer vreemde dingen mee gemaakt.

jack007 0

17 jaar

nou, Paul heeft mijn gasklephuis schoongemaakt ,het leek wel een koffie filter, en ik meen carter ontluchting (correct me if i,m wrong) weer open gemaakt ,was dicht geslibt, en hij blijft tot nu toe stationair lopen.
mijn gas reactie loopt nu wel heel mooi over van gewoon gas naar plank gas zonder schokken wat hij wel deed.
wel is 1 lambda sonde overleden bleek bij het uitlezen dus als iemand nog een goedkoop??? adres daarvoor weet...........

enne...weer bedankt Paul.

jack007 0

17 jaar

[quote=Santa]Na jouw bezoek aan Paul geloof ook JIJ weer in Santa......[/quote]
Wat zei ik je...?

Soms kun je beter ff Ommen bellen dan Apeldoorn.......

Santa 0

17 jaar

[quote=jack007]nou, Paul heeft mijn gasklephuis schoongemaakt ,het leek wel een koffie filter, en ik meen carter ontluchting (correct me if i,m wrong) weer open gemaakt ,was dicht geslibt, en hij blijft tot nu toe stationair lopen.
mijn gas reactie loopt nu wel heel mooi over van gewoon gas naar plank gas zonder schokken wat hij wel deed.
wel is 1 lambda sonde overleden bleek bij het uitlezen dus als iemand nog een goedkoop??? adres daarvoor weet...........

enne...weer bedankt Paul.[/quote]
Dat adres voor die lamdasonde kwam je net vandaan........

audia4 0
badge

17 jaar

ja, alleen Paul heeft deze niet zo liggen en de dealers in de buurt ook niet.
ik vind alleen €197,- voor zo,n dingetje belachelijk veel geld als je dit vergelijkt met een immitatie die hetzelfde werkt en die kost dan ineens €54,-
is dit het monopoli van audi/vw om zo,n ding bijna 4x zo duur te maken?
dus vandaar mijn vraag.
enne....die dealer in apeldoorn........breek me de bek niet open!
nee,ik weet Paul wel te vinden en zijn koffie is ook lekker. haha

jack007 0

17 jaar

[quote=jack007]ja, alleen Paul heeft deze niet zo liggen en de dealers in de buurt ook niet.
ik vind alleen €197,- voor zo,n dingetje belachelijk veel geld als je dit vergelijkt met een immitatie die hetzelfde werkt en die kost dan ineens €54,-
is dit het monopoli van audi/vw om zo,n ding bijna 4x zo duur te maken?
dus vandaar mijn vraag.
enne....die dealer in apeldoorn........breek me de bek niet open!
nee,ik weet Paul wel te vinden en zijn koffie is ook lekker. haha[/quote]
Kunt nu die immitatie kopen, dat is naar alle waarschijnlijkheid een knippen en plakken type; min of meer universeel, moet je je steker van je oude sonde overzetten enzo.

Maar nu komt het, als lamdasonde's universeel zouden kunnen zijn gebruikten fabrikanten van voertuigen deze wel. Maar nee, ze zijn specifiek, de universele benaderd de originele maar overtreft hem zeker niet. Met de scoop is het beeld gewoon anders. Als je pech hebt werkt het gewoon niet en gaat de ECU van de wagen in stress

Oftewel, Wie A(udi) zegt moet B(etalen) en dus die originele of eentje van bosch kopen. (bosch is de orignele leverancier in dit geval, kan goedkoper zijn, is exact gelijk maar zonder vw nummer)

Zelf weten, maar de kenner in deze gebruikt voor dit onderdeel alleen origineel van firma bosch. Heb al genoeg ellende van die immitatie gevallen gezien.


Succes.

audia4 0
badge

17 jaar

hoho.
ik was zowiezo van plan om de orginele er in te laten zetten alleen begrijp ik het prijs verschil niet.
dat gepruts met stekker verbindingen is gewoon niets.
dus gewoon orgineel, daar was ik al wel uit alleen waarom is de sonde van een opel (oeps, ander merk) bijna de helft goedkoper? en dan ook orgineel hoor.
vandaar deze vraag.
enne...misschien een nummer van zo,n bosch en zit daar dan wel de orginele stekker aan?

jack007 0

17 jaar

je hebt lamdasonde's en lamdasonde's

Of je b.v. een breedband type hebt maakt al behoorlijk uit. Ook de gangbaarheid van de lambdasonde zal invloed op de prijs hebben. (een 1.6 golfje is nou eenmaal vele malen meer gebouwd dan een 2.8 liter audi)

audia4 0
badge

17 jaar

nu schijnt het, (correct me if i,m wrong) dat er in seat,s dezelfde zitten alleen dan maar 1.
en deze zijn toch massaal gemaakt.
begrijp me goed, het gaat me niet om voor een dubbeltje éérste rang te zitten maar ik krijg bij de dealer hier het idee dat als je audi rijd je gelijk maar meer moet gaan betalen als dat je bv seat rijd waar wel dezelfde inzit.
en ik vind dit leuk om uit te zoeken.
toevallig bekent met merken als walker,denso en ntk?
kwam deze tegen na wat google surfen.
of zijn dit de replica,s?
bosch maakt ze volgens die lijst niet.
en iemand bekent met vassparts?
alvast bedankt

jack007 0

17 jaar

nou, vandaag heeft Paul twee lambda sondes vervangen en de stationair toerental regelaar(klep) schoon gemaakt en hij lijkt wel getuned!!!
heel mooi en hard trekkend, harder als voorheen, naar het "rode" gebied waar eerder nog een dipje rond de 4000 toeren zat.
tot mijn verbazing (en paul ook getuige de klaarstaande gasbrander en hakbijl. haha) gingen de sondes er zonder problemen uit.
wel alle 300 slangen aan de kant duwend maar toch makkelijk. haha

Paul, weer bedankt.

jack007 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.