Beste mensen ik heb een nu twee weken een audi a4 2.0 automaat met een ALT motor de persoon van wie ik hem kocht gaf aan dat het lampje van het motormanagement weer zou gaan branden en dat de katalysator vernieuwd moest worden het lampje was in de vakantie na het tanken in Frankrijk gaan branden.
Inderdaad is het lampje weer gaan branden ik heb hem alseerst laten uitlezen waar er 3 storingen uitkwamen namelijk vacuum probleem hij zou te rijk staan en een katalysator storing de monteur zei dat er alseerst een vacuumlekkage was deze heb ik verholpen door de delen 8e0 611 931 ek,8e0 611 933 AB ,8e1 611 743 lte vervangen dit zij een onderpijp terugsklep en een hulsje het zou waarschijnlijk gaan om een combinatiestoring helaas is vandaag na twee dagen weer de storing aanwezig.
Wie kan mij helpen met een oplossing ik kan wel de katalisator gaan vervangen maar als dit niet het probleem is zal deze waarschijnlijk weer kapot gaan als de wagen te rijk staat.
De wagen houd niet in loopt goed CO waarde ook goed volgens de monteur zou de katalysator ook goed functioneren de lamdasonde zou getest kunnen worden door de wagen op 1500tot2000 toeren te houden als deze netjes bleef lopen was deze ook goed .
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
waarom denk je dat mensen een wagen met een storing verkopen......................
Nu zit jij met een probleem wat de voorganger waarschijnlijk al heel veel geld gekost heeft, zonder resultaat.
Om verdere conclusie's te trekken is het zaak de leerwaarden van het systeem te weten. Zoek iemand op die deze auto's uit zijn hoofd kent, er 20 in de week ziet en je verder helpt. Een goede diagnose is in dit geval veel waard. Lukraak vervangen van onderdelen gaat je in de meeste gevallen niets anders opleveren dan een aanslag op het huishoudbudget.
Het systeem regelt waarschijnlijk bij naar rijk. Hier zijn oorzaken voor zoals luchtmassameter defect of vervuild, luchtlekkage tussen LMM en motor, lekkage in uitlaat, brandstofdruk niet hoog genoeg, problemen met gasklephuis of lamdasonde.
Doordat je CO goed is denk ik niet dat de kat wat mankeert. Zolang de 4 gastest ook OK is hoef je een kat niet te vervangen!!
Meten is weten, gokken is dokken.
er zit een ontluchtingsventiel op je kleppendeksel daar zit een rubber membraan in en die sluit waarschijnlijk niet meer af door koolafzetting.probeer deze te reinigen met carb.cleaner of schaf een nieuwe aan kost maar ca 6,-.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar