Het probleem is dat het storingslampje blijft branden. Je weet hierbij nooit wanneer het lampje aan zal gaan, dit kan bij 200, 500, 600 km etc. gebeuren. De EGR-klep is nieuw vervangen en de storing is gereset. Na ongeveer 200 km is het storingslampje echter weer aangegaan. De auto is vaker naar de garage geweest, maar ze hebben daar nooit gevonden wat het echte probleem is, dus het probleem keerde elke keer weer terug.
De auto is uitgelezen en dit zijn hierbij de storingscodes:
2 Faults Found:
17831 - Secondary Air Injection System: Bank 1: Insufficient Flow
P1423 - 008 - Implausible Signal
17811 - EGR System: Regulation Divergence
P1403 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
Readiness: N/A
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lijkt op een luchtmassameter die verkeerde/foutieve waardes aan het zetten is.
Ik heb vandaag een nieuwe luchtmassameter ingebouwd en nu moet ik de auto normaal gebruiken en afwachten of het lampje niet opnieuw aangaat. Over twee weken laat ik weten wat het resultaat hiervan is geweest. Alvast bedankt.
12 jaar
Het probleem is nog steeds niet verholpen... na ongeveer 350 km gereden te hebben, ging het storingslampje weer aan. Ik heb de auto opnieuw uitgelezen en deze keer kwamen er de volgende foutcodes uit:
17923 - Intake Manifold Valve (N156): Short to Ground
P1515 - 007 - Short to Ground - Intermittent
17834 - EVAP Purge Valve (N80): Open Circuit
P1426 - 009 - Open or Short to Ground - Intermittent
17831 - Secondary Air Injection System: Bank 1: Insufficient Flow
P1423 - 008 - Implausible Signal
01826 - Sensor for Steering Angle (G85): Supply Voltage Terminal 30
35-10 - - - Intermittent
Hopelijk heeft iemand van jullie een idee van wat het zou kunnen zijn..
12 jaar
foutcode: 17831 P1423
nl Cilinderrij 1 secundaire luchtsysteem doorlaat te klein
du Bank 1, Sekundärluftsystem Durchsatz zu klein
en Secondary Air Injection System; Bank 1 Insufficient Flow
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke verschijnselen:
Storingslampje brandt
Mogelijke oorzaken:
Zekering voor Secundaire Lucht Injectie Pomp defect
Vacuüm leiding(en) lek
Leidingen lek tussen Secondary Air Injection Pump en Secondary Air Injection Valve
Mogelijke oplossingen:
Check / vervang zekering voor Secundaire Lucht Injectie Pomp
haal de zekering(en) er uit
maak de uiteinden van de zekering(en) schoon (heel licht opschuren met fijn schuurpapier, daarna heel klein beetje contactspray er op)
zekering(en) doormeten met een multimeter (de zekering(en) ziet er soms prima uit, maar schijn kan bedriegen)
zekering(en) terugplaatsen / vervangen
Check vacuüm leidingen
Check leidingen lek tussen Secondary Air Injection Pump en Secondary Air Injection Valve
foutcode: 17834 P1426
nl Magneetventiel absorptiekoolstoffilter (N80) onderbreking
du Tankentlüftungsventil (N80) Unterbrechung
en EVAP Purge Valve (N80) Open Circuit
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke verschijnselen:
Storingslampje brandt
Mogelijke oorzaken:
Magneetventiel absorptiekoolstoffilter (N80) defect
Bedrading en/of aansluitingen van/naar Magneetventiel absorptiekoolstoffilter (N80)
Relais Brandstof Pomp (J17) defect
Mogelijke oplossingen:
Check (meetwaardeblokken) /vervang Magneetventiel absorptiekoolstoffilter (N80)
Check / repareer bedrading en aansluitingen van/naar Magneetventiel absorptiekoolstoffilter (N80)
Check (meetwaardeblokken) /vervang Relais Brandstof Pomp (J17)
foutcode: 17923 P1515
nl Regelsolenoïde lucht inlaatspruitstuk 1 (N156) kortsluiting naar min
du Ventil Registersaugrohrumschaltung (N156) Kurzschluß nach Masse
en Intake Manifold Valve (N156) Short to Ground
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke verschijnselen:
Onbekend
Mogelijke oorzaken:
Zekering(en) maken slecht contact of zijn defect
Bedrading en/of aansluitingen defect
Regelsolenoïde defect
Mogelijke oplossingen:
Check / vervang zekering(en)
haal de zekering(en) er uit
maak de uiteinden van de zekering(en) schoon (heel licht opschuren met fijn schuurpapier, daarna heel klein beetje contactspray er op)
zekering(en) doormeten met een multimeter (de zekering(en) ziet er soms prima uit, maar schijn kan bedriegen)
zekering(en) terugplaatsen / vervangen
Check bedrading en aansluigen
Check / vervang Regelsolenoïde
De laatste foutmelding mbt spanning op sensor G85 zou ik laten voor wat het is, dat zal er niks mee te maken hebben.
Fout 17831 is de enige die weer terug gekomen is, alleen de vraag waarom nu 17923-kortsluiting naar massa en 17834-onderbreking erbij gekomen is, misschien ergens massa probleem ?
Dit is melding van de luchtpomp die bij koude motor lucht door het uitlaatspruitstuk blaast, ik zou in dit gedeelte eerst gaan zoeken of er iets mis is.
De zekering van de luchtpomp heb ik gecontroleerd en die is goed.
De luchtpomp zelf deed het niet, dus heb ik hem aan de accu aangesloten. Een tijdje wilde die niet draaien, toen heb ik er een paar keer op geslagen en doen begon die te draaien.
Ik moet nog de temperatuursensor nog vervangen, omdat die de luchtpomp ('s morgens bij de koude motor) stuurt. Misschien is dat het probleem en dat daarom het storingslampje bij een koude motor aangaat.
Het magneetventiel is in orde, maar ik vraag me af waar zich de relais brandstof pomp (J17) zich bevindt?
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar