close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi Tt: stotteren-back fire

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 turbo

hallo
heb hier een tt staan die heel erg stottert
geen fout codes aanwezig
lucht massa meter vervangen+koelvloeistof sensor
dacht misschien map sensor maar die zit in de ecu.iemand weleens problemen mee gehad?
gasklep huis gereinigd en reset,bougie's vervangen,maakt allemaal niets uit
wel gezien dat bougie 2 e cil redelijk zwart was,maar zoals wij horen kunnen vallen er 2 cil uit op moment
van stotteren en als iets met bobine is komen er normaal direct fout codes in systeem
behalve nu
ook zijn de vacuum slangen vervangen die waren stuk
wie weet raad?
alvast bedankt

Geplaatst door

PASJO (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Eindtrap op luchtfilterhuis gaat ook wel stuk.

ricky 10
badge

16 jaar

Al eens de scope geprobeerd? Ga niet alleen uit van de tester. Bobines zijn nu eenmaal een zwak item.

marcel7031 0
badge

16 jaar

Eindtrap stuk kan storing misfire geven; maar om het makkelijk te maken: het hoeft niet. Laatst ook een gehad, gaf ook geen storingen, liep duidelijk op 3 pitjes, was gered met nieuwe eindtrap.

Zoals marcel aangeeft, eindtrap met scoop (laten) testen.

audia4 0
badge

16 jaar

hallo
bedankt voor de reactie's
maar even over die eindtrap.bedoelen jullie daar een bobine mee of een luchtmassameter?
gr

PASJO 0
badge

16 jaar

dag mensen
heb zojuist 4x nieuwe bobines getest maakt allemaal niets uit
het is net of de gasklep opent en weer sluit de motor galopeert echt
geen ideen meer?

PASJO 0
badge

16 jaar

heb je de brandstofdruk al gemeten?

[quote=PASJO]hallo
bedankt voor de reactie's
maar even over die eindtrap.bedoelen jullie daar een bobine mee of een luchtmassameter?
gr[/quote]
professional????

Eindtrap zit tussen de bobine en de ECU (computer) in. Heeft als doel een galvanische scheiding tussen beide te vormen zodat de "vervuiling" die de bobine veroorzaakt de gevoelige ECU niet bereiken kan.
De Eindtrap is een halfgeleider en die gaan wel vaker stuk bij dit type. Draden volgen van de bobine's af en je gaat hem tegen komen.

Controleren met de scoop!!! Eindtrap eventueel opwarmen met verffohn... (warm gaan ze eerder door de mand dan koud) Lukraak vervangen kost klauwen geld, daar ben je geloof ik achter. Zoek de prof maar eens op om een fatsoenlijk stukje diagnosewerk te doen. Dat is een betere investering dan je dealer spekken met onderdelen die je zinloos vervangt.....

Succes.

audia4 0
badge

16 jaar

Lees ook eens meetwaardeblok 6 uit (01 motor/08 meetwaarden/dan kanaal 6),de waarde moet rond de 0% zijn.
Is dit niet het geval,dan laten draaien of gaan rijden.
Kan namelijk zijn dat wanneer je een nieuwe luchtmassameter monteerd de hoogtewaarde niet gelijk weer 0% is,dat gaat langzaam naar 0% tijdens rijden,heb dit vaker gehad.
Na afloop loopt de motor dan weer goed.

ricky 10
badge

16 jaar

kom zojuist van audi dealer af,daar even uitgelezen,geen storing aanwezig
eindtrap ? zeiden ze
ook even luchtmassa meter gewisseld met showroom auto en met vagcom reset en dergelijke
ga het vanmiddag bekijken met die eindtrap
bedankt gr

PASJO 0
badge

16 jaar

bedoel je harry die soort condensator op het kleppendeksel?
is natuurlijk een complete kabelboom
zal hem morgen doormeten
bedankt

PASJO 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi TT of stel zelf een nieuwe vraag.