Audi Tt: stotteren-back fire

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 turbo

hallo
heb hier een tt staan die heel erg stottert
geen fout codes aanwezig
lucht massa meter vervangen+koelvloeistof sensor
dacht misschien map sensor maar die zit in de ecu.iemand weleens problemen mee gehad?
gasklep huis gereinigd en reset,bougie's vervangen,maakt allemaal niets uit
wel gezien dat bougie 2 e cil redelijk zwart was,maar zoals wij horen kunnen vallen er 2 cil uit op moment
van stotteren en als iets met bobine is komen er normaal direct fout codes in systeem
behalve nu
ook zijn de vacuum slangen vervangen die waren stuk
wie weet raad?
alvast bedankt

PASJO

Geplaatst door PASJO (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi TT? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

Eindtrap op luchtfilterhuis gaat ook wel stuk.

marcel7031 (0) PRO, 15 jaar geleden

Al eens de scope geprobeerd? Ga niet alleen uit van de tester. Bobines zijn nu eenmaal een zwak item.

audia4 (0) PRO, 15 jaar geleden

Eindtrap stuk kan storing misfire geven; maar om het makkelijk te maken: het hoeft niet. Laatst ook een gehad, gaf ook geen storingen, liep duidelijk op 3 pitjes, was gered met nieuwe eindtrap.

Zoals marcel aangeeft, eindtrap met scoop (laten) testen.

PASJO (0) PRO, 15 jaar geleden

hallo
bedankt voor de reactie's
maar even over die eindtrap.bedoelen jullie daar een bobine mee of een luchtmassameter?
gr

PASJO (0) PRO, 15 jaar geleden

dag mensen
heb zojuist 4x nieuwe bobines getest maakt allemaal niets uit
het is net of de gasklep opent en weer sluit de motor galopeert echt
geen ideen meer?

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

heb je de brandstofdruk al gemeten?

audia4 (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=PASJO]hallo
bedankt voor de reactie's
maar even over die eindtrap.bedoelen jullie daar een bobine mee of een luchtmassameter?
gr[/quote]
professional????

Eindtrap zit tussen de bobine en de ECU (computer) in. Heeft als doel een galvanische scheiding tussen beide te vormen zodat de "vervuiling" die de bobine veroorzaakt de gevoelige ECU niet bereiken kan.
De Eindtrap is een halfgeleider en die gaan wel vaker stuk bij dit type. Draden volgen van de bobine's af en je gaat hem tegen komen.

Controleren met de scoop!!! Eindtrap eventueel opwarmen met verffohn... (warm gaan ze eerder door de mand dan koud) Lukraak vervangen kost klauwen geld, daar ben je geloof ik achter. Zoek de prof maar eens op om een fatsoenlijk stukje diagnosewerk te doen. Dat is een betere investering dan je dealer spekken met onderdelen die je zinloos vervangt.....

Succes.

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

Lees ook eens meetwaardeblok 6 uit (01 motor/08 meetwaarden/dan kanaal 6),de waarde moet rond de 0% zijn.
Is dit niet het geval,dan laten draaien of gaan rijden.
Kan namelijk zijn dat wanneer je een nieuwe luchtmassameter monteerd de hoogtewaarde niet gelijk weer 0% is,dat gaat langzaam naar 0% tijdens rijden,heb dit vaker gehad.
Na afloop loopt de motor dan weer goed.

PASJO (0) PRO, 15 jaar geleden

kom zojuist van audi dealer af,daar even uitgelezen,geen storing aanwezig
eindtrap ? zeiden ze
ook even luchtmassa meter gewisseld met showroom auto en met vagcom reset en dergelijke
ga het vanmiddag bekijken met die eindtrap
bedankt gr

PASJO (0) PRO, 15 jaar geleden

bedoel je harry die soort condensator op het kleppendeksel?
is natuurlijk een complete kabelboom
zal hem morgen doormeten
bedankt

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi TT of stel zelf een nieuwe vraag.