ik wil mijn stuurarm of draagarm verwisselen,,hij zit als je in de auto zit,,links voor de bovenste,,wie weet hoe te handelen en waar ik aan moet denken en waar te krijgen ,,nieuw of gebruikt?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dan moet de schokbreker gedemonterd worden .
deze moet er onder vandaan en dan kun je hem zo vervangen.
soms is alleen de bout van 100mm die door de twee armen gaat zeer vast.
groetjes jan.
Heeel vast, ik heb het gemerkt toen ik mijn A4 vorig jaar "even" wilde verlagen. Ik heb hem zelf moeten uitboren, zelfs met luchthamer of wringstaaf ging ie niet los.
[quote=Audidriver73]Heeel vast, ik heb het gemerkt toen ik mijn A4 vorig jaar "even" wilde verlagen. Ik heb hem zelf moeten uitboren, zelfs met luchthamer of wringstaaf ging ie niet los.[/quote]
Zonde van de tijd..... En toch is het heel simpel los te krijgen ;
Gr. paul
En dat is? Ik weet dat men bij de dealer daar een speciale trekker oid voor heeft.
[quote=Audidriver73]Ik weet dat men bij de dealer daar een speciale trekker oid voor heeft.[/quote]
Die trekker is mij bekent. Werkt op zich goed, drukstiften die toebehoren aan dit stukje gereedschap breken nog weleens en zijn vrij kostbaar.
Er bestaan twee soorten fuseelichamen afhankelijk van het bouwjaar 1) Gietstaal 2) Alu. Gietstaal stook ik heet om zodoende de bout snel te kunnen verwijderen. Bij een Alu fuseelichaam ga ik anders te werk deze kun en mag je niet stoken laatstaan op slaan, dit veroorzaakt inwendige breuken in het materiaal die op het eerste oog niet te zien zijn, de gevolgen hiervan laten zich raden. Om de bout in dit type fuseelichaam snel te kunnen verwijderen gebruik ik een zware trafo (ontdooi-apparaat) + op de ene zijde van de bout - op de andere zijde van de bout..... Kind kan de was doen........................
Gr. paul
't Zootje kan gewoon bevestigd blijven.
Wat wel prettig is dat de bovenste bout gangbaar is.
Maar achc. wie ben ik????
Gewoon de zaak kunnen vernieuwen ZONDER de shokker te demonteren...???
Jahaa, dat gaat best. (Mits men voortijdig niet heeft besloten tot een budget oplossing)
16 jaar
[quote=paulkelder][quote=Audidriver73]Ik weet dat men bij de dealer daar een speciale trekker oid voor heeft.[/quote]
Die trekker is mij bekent. Werkt op zich goed, drukstiften die toebehoren aan dit stukje gereedschap breken nog weleens en zijn vrij kostbaar.
Er bestaan twee soorten fuseelichamen afhankelijk van het bouwjaar 1) Gietstaal 2) Alu. Gietstaal stook ik heet om zodoende de bout snel te kunnen verwijderen. Bij een Alu fuseelichaam ga ik anders te werk deze kun en mag je niet stoken laatstaan op slaan, dit veroorzaakt inwendige breuken in het materiaal die op het eerste oog niet te zien zijn, de gevolgen hiervan laten zich raden. Om de bout in dit type fuseelichaam snel te kunnen verwijderen gebruik ik een zware trafo (ontdooi-apparaat) + op de ene zijde van de bout - op de andere zijde van de bout..... Kind kan de was doen........................
Gr. paul[/quote]
Bedankt voor de tip, als goed is hoef ik hem voorlopig niet meer los te halen, de nieuwe bout heb ik behoorlijk ingevet en haal ik elk jaar bij wielenwissel even los, schoonmaken, invetten en weer vastzetten.
[quote=Audidriver73][quote=paulkelder][quote=Audidriver73]Ik weet dat men bij de dealer daar een speciale trekker oid voor heeft.[/quote]
Die trekker is mij bekent. Werkt op zich goed, drukstiften die toebehoren aan dit stukje gereedschap breken nog weleens en zijn vrij kostbaar.
Er bestaan twee soorten fuseelichamen afhankelijk van het bouwjaar 1) Gietstaal 2) Alu. Gietstaal stook ik heet om zodoende de bout snel te kunnen verwijderen. Bij een Alu fuseelichaam ga ik anders te werk deze kun en mag je niet stoken laatstaan op slaan, dit veroorzaakt inwendige breuken in het materiaal die op het eerste oog niet te zien zijn, de gevolgen hiervan laten zich raden. Om de bout in dit type fuseelichaam snel te kunnen verwijderen gebruik ik een zware trafo (ontdooi-apparaat) + op de ene zijde van de bout - op de andere zijde van de bout..... Kind kan de was doen........................
Gr. paul[/quote]
Bedankt voor de tip, als goed is hoef ik hem voorlopig niet meer los te halen, de nieuwe bout heb ik behoorlijk ingevet en haal ik elk jaar bij wielenwissel even los, schoonmaken, invetten en weer vastzetten.[/quote]
Invetten prima, maar houd er rekening mee dat als je een aluminium huis hebt er geen kopervet wordt gebruikt. Dit maakt het vastrotten alleen erger in plaats van beter. (nog meer galvanische werking) Neem dus een ander montagevet.
Op een gietstalenhuis is juist kopervet het gene wat je wel hebben moet......
Wat het losmaken met ontdooiapparaat, werkt prima. Ik heb het iets doorontwikkeld voor de gebruikers zonder ontdooimachine; maar met lastrafo zoals de meeste autowerkplaatsten hebben.
Men neme de mig lasmachine, vol vermogen, massaklem op de moer, en de toorts op de boutkop. Gewoon een dikke laag lasmateriaal op de kop "schijten" Hiermee warm je de bout dusdanig snel op dat hij hetzelfde doet als de ontdooitrafotruck; en ook zonder dat het fuseelichaam buitensporig warm wordt. Rustig laten afkoelen en je tikt de bout er zo uit.
Voor de zekerheid uiteraard de accu even loskoppelen!!
[quote=audia4]Op een gietstalenhuis is juist kopervet het gene wat je wel hebben moet......![/quote]
Bokkepielevet is het allerbeste....;
Gr. paul
[quote=paulkelder][quote=audia4]Op een gietstalenhuis is juist kopervet het gene wat je wel hebben moet......![/quote]
Bokkepielevet is het allerbeste....;
Gr. paul[/quote]
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=Bokk...
Gaat lekker met je paul, dit was een serieuze zaak hoor :-)
[quote=audia4]Gaat lekker met je paul, dit was een serieuze zaak hoor :-)[/quote]
[url=http://imageshack.us][img]http://img512.imageshack.us/img512/3382/...[/img][/url]
Report by diedie
opgelost draag arm met cola bespoten en daarna ging het wel moeilijk maaar heb hem weer
Reactie verplaatst door Moderator
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar