close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi Coupe: Te hoge inspuitdruk

Bouwjaar: 1990

Ik heb een audi 80/90 coupe staan met een 2.3 10V NG motor die te veel benzine krijgt, hij heeft een CO van >10. Na wat metingen kwam ik erachter dat hij een inspuitdruk heeft van +/- 6,5 bar, en dit moet 3,8 zijn. Nou zitten er twee drukregelaars op en ik heb ze beide al vervangen en nog is de druk te hoog, ook heb ik de retour gecontroleerd door hem af te tappen na de drukregelaar maar dit hielp ook niet, toen heb ik het hele injectiehuis omgeruild met een goede en nog blijft de druk te hoog. Ik sta voor een raadsel en wie kan mij helpen????????

Geplaatst door

m.janssen (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is de brandstofpomp vervangen?? zo ja, is het juiste type gemonteerd?

audia4 0
badge

18 jaar

De brandstofpomp heb ik nog niet vervangen, maar alles wat de pomp teveel levert moet toch weer terug gaan via de retour?

Het probleem is trouwens van het ene op het andere moment erin gekomen.

m.janssen 0
badge

18 jaar

Ik noem de brandstofpomp omdat er verschillende type's zijn met elk hun eigen druk en debiet. (en dus inspuit systeem) een KE jetronic heeft een totaal andere (hogere) druk dan een motronic blok. Soms halen mensen even een pompje op de sloop die dan toevallig het zelfde artikel nummer heeft, alleen de letter die er achter staat is anders......

Maar, zijn deze drukregelaars vacuum gestuurd? Laten de vacuumslangen nog wel door? Deze kunnen in de loop der jaren opzwellen en verstopt raken, of nog erger, op hete plekken uitharden en afbreken....

Systeem moet zijn hoe hoger het vacuum, hoe lager de druk. (en je meet bij stationar, dus met dichte gasklep, dus hoog vacuum)

Eventueel een proef doen door een vacuumpompje op de drukregelaar aan te sluiten.

audia4 0
badge

18 jaar

Er zit een verschildrukregelaar op de spinnekop met een 2 polige stekker en een systeemdrukregelaar waar een slangetje aan zit die direct het luchtfilterhuis ingaat, die dus (volgens mij) in verbinding staat met de lucht tussen het filter en de luchtklep, dit alles voor de gasklep dus weinig vacuum dacht ik.
Maar ik heb er wel een vacuumpompje opgezet en toen kreeg ik de druk naar 5,5 bar met max. vacuum, nog te veel dus.

Ik heb het idee dat die verschildrukregelaar te veel tegenhoud waardoor die druk stijgt, maar hoe???

m.janssen 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi Coupe of stel zelf een nieuwe vraag.