Ik heb na het wissel van mijn waterpomp meteen de thermostaat en de koelvloeistof (geen officieel audivloeistof) vernieuwd.
Kom ik nadat de motor op temperatuur is gekomen tot de ondekking
dat de motor temperatuur tegen de 100 graden aan blijft staan,voor de vloeistof verversing was dit tussen de 80 en de 90 graden.
De nieuwe thermostaat is exact hetzelfde type als de oude thermostaat,en kan ook maar op een manier in het thermostaat huis.
Ik heb zelf het idee dat door de andere koelvloeistof (blauw) samenstelling de temperatuursensor een andere waarde aangeeft.
Wie heeft hier een verklaring voor,
ik hoor het wel alvast bedankt.
groetjes Peter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
koelsysteem heb ik doorgespoelt,en een verstopping is hier denk ik niet aan de orde.
Als je het perfect zou willen doen, moet je je hele koelsysteem reinigen voordat je er nieuwe koelvloeistof in doet van een ander merk/type (kleur).
Anders zou de kans kunnen bestaan (ookal lijkt mij die behoorlijk klein) dat die 2 samen gaan reageren en je dus allerlei ongewenste dingen krijgt als verstoppingen etc. Misschien dat dat het is?
20 jaar
ik heb hetzelfde probleem met een passat1.8 abs motor ook na het vervangen van de thermostaat dus mocht je inmiddels een oplossing weten????
20 jaar
Hier hetzelfde probleem.
Heb zelfs geprobeerd een gaatje van 1mm in de tehermostaat te boren.
Bij mij gaat alleen de motor aan de kook.
Er blijft op de een of andere mannier een luchtbel in het systeem zitten.
De dealer heeft hier ook geen verklaring voor.
Het gaat hiet ook om een 2.0 blok.
Zonder thermostaat, gaat het wel goed.
Help?
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar