close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A3: Temparatuur meter in de auto

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8T 150Kwh

Hallo,

Mijn A3 heeft sind ik hem heb een probleempje met de temparatuur, in het begin ging de temp meter mee met de benzine meter, ik heb het advies gehad om de sensor te vervangen. Dat heb ik gedaan, maar nu met alle kou gaat de meter zelfs niet met een volle tank naar de 90 graden. tenzij ik file rijd. De verwarming word warm, maar niet heet als de climate control opvoer naar HI. Ook duurt het wel erg lang voor dat de meter een beetje beweegt. Als ik normaal snelweg rijdt gaat de meter ook niet omhoog, blijft hangen in het begin (2de streepje)

Ik denk zelf aan de thermostaat, wat denken jullie?
zo ja , zit de themostaat achter de waterpomp?
en zit waterpomp op de zelfde snaar als de dynamo etc?

Als het niet de themostaat is, wat kan het dan zijn? De auto rijdt gewoon lekker en trekt stevig door, motor kookt niet.


Alvast bedankt voor jullie hulp..

Met een vriendelijke groet,

Steven Karamali

Geplaatst door

VampireSK (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het verband met de benzinemeter begrijp ik niet. Werking van thermostaat is globaal te controleren door tijdens het warmdraaien het verschil in temperatuur tussen de bovenste- en onderste radiateurslang te voelen. Bij koude motor moet de thermostaat dicht staan. Het water circuleert dan alleen in de motor. Als de thermostaat open blijft staan zullen de beide slangen min of meer gelijk opwarmen.



vr.gr. Theo

[quote=Theo Sparenburg]Het verband met de benzinemeter begrijp ik niet. Werking van thermostaat is globaal te controleren door tijdens het warmdraaien het verschil in temperatuur tussen de bovenste- en onderste radiateurslang te voelen. Bij koude motor moet de thermostaat dicht staan. Het water circuleert dan alleen in de motor. Als de thermostaat open blijft staan zullen de beide slangen min of meer gelijk opwarmen.



vr.gr. Theo[/quote]
Oke ga ik uitproberen.. Bedankt

VampireSK 0

16 jaar

Hallo,

Ik heb de thermostaat vervangen , auto werkt weer topie. Het heeft wel wat tijd gekost. maar het is goed te doen in een 1 uur tot anderhalf, als je de startmotor weghaald. Heb ik niet gedaan ..


MVrg,

Jopie

VampireSK 0

16 jaar

het verband met de benzinemeter, is een spanningsregelaar in het dashboard, wat los komt van zijn solderingen, en dan even vastgesoldeerd dient te worden.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

16 jaar

[quote=hellbat]het verband met de benzinemeter, is een spanningsregelaar in het dashboard, wat los komt van zijn solderingen, en dan even vastgesoldeerd dient te worden.

Groeten Marcel[/quote]
Bedankt, is gefixed... goeie jaarwisseling.. ******

VampireSK 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.