Hallo een ieder,
Waarschijnlijk is het probleem al beschreven maar ik weet het niet echt zeker of ik het zelfde probleem heb.
Sinds kort gaat de temperatuur meter van 90 graden langzaam omhoog naar 110 graden. Dit gebeurd niet iedere keer als er met de auto gereden wordt. Vervolgens loopt hij snel terug naar 90.
Laatst ging het alarm af dat de temperatuur te hoog was. Ik denk dat het dan de thermostaat kan zijn, maar gezien het niet elke keer gebeurd vraag ik het mij af of het niet iets anders kan zijn??? En zo ja moet ik dan ook de temperatuursensor van de meter vervangen?
bvd Dennis
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Laat de motor stationair warmdraaien en kontroleer of de koelfan wel werkt en wanneer deze aangaat.
ga er maar vanuit dat je waterpomp kapot is, schoepenwiel losgelopen
Oke, bedankt voor jullie reactie's. Ik ga eerst even kijken of de koelfan wel aanslaat.
15 jaar
en als de temperatuur weer te hoog staat even controleren of de kachel wel goed heet wordt. gr john
Ik heb de auto laten draaien en de ventilatoren draaiden allebei. De bovenste slang naar de radiator voelde heet en de onderste warm. Verder doet de kachel het ook goed. Ik moet zeggen dat het probleem zich tot nu toe niet meer heb. Ik wacht het af..
15 jaar
Lijkt er inderdaad op dat pomp en thermostaat in orde zijn.
Het zou de temp sensor kunnen zijn, anders moet je hem eens laten uitlezen.
Ik denk dat dat inderdaad maar even moet gebeuren. Bedankt voor jullie reactie's als ik meer weet laat ik het weten.
15 jaar
De garage had het druk dus nog niet de computer uit laten lezen. Even een paar opmerkingen:
Ik had de airco aan staan en dan draaien de twee ventilatoren allebei voor de radiator. Als ik de airco uit heb dan stoppen ze met draaien. Ik heb hem een tijdje laten draaien maar de temp. loopt niet echt op en de ventilatoren slaan niet aan. De slang aan de onderzijde van de radiator voelt ook koud niet echt warm. De bovenste slang voelt heet aan.
Als ik hem stationair laat lopen gaat hij soms even hakkelen en geeft een beetje gas en loopt daarna weer stationair.
Is het nog een beetje te volgen of moet ik hem echt naar de garage brengen. (het liefst bespaar ik een beetje geld)
Heb net een dealer gebeld waar de auto in onderhoud is geweest. Ik weet nu dat op in april 2009 de thermostaat is vervangen, ontlucht en koelvloeistof rood is aangevuld. De medewerker vertelde mij dat ik geen garantie op de reparatie heb gezien hij van eigenaar is gewisseld. Hij vertelde mij ook dat als de vorige eigenaar er te lang mee heeft doorgereden er kans bestaat dat de koppakking lek kan zijn. Dit kan getest worden bij de garage. Verder kon hij mij niet helpen. Misschien hebben jullie er wat aan.
gr dennis
15 jaar
Koppaking denk ik niet, dan moet je ook koelvloeistof missen of er moet olie in het koelsysteem zijn waardoor deze niet meer rose is.
Ik ga nog steeds ervan uit dat het gewoon de temperatuur sensor is, kost iets van 30euro origineel.
Oke is het de sensor die op het thermostaathuis zit?
Ik ga ook de distributieriem vervangen en waterpomp.
15 jaar
Ja inderdaad, met die 4 aansluitingen.
Oke ik heb de distributieriem vervangen en de waterpomp en tot mijn verschrikking was de schoep van de waterpomp gebroken en er was al een stuk afgebroken dat gelukkig met het koelvloeistof uit het waterhuis kwam.
Bedankt allemaal.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar