auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi A4: Temperatuur vliegt heen en weer

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 tdi

Ik heb problemen met de temperatuur van mijn A4
Hij word heel snel warm en dan ook over de 100 graden en valt dan gelijk weer terug naar 60 en loopt weer snel op naar 110 graden en begint te piepen en zet hem dan gelijk aan de kant met stationaire motor en kachel op levensgevaarlijk en dan zakt ie weer terug naar 80 en zo gaat dat telkens door
Heb 4 weken geleden hetzelfde gehad en thermostaat en koelvloeistof laten vervangen en het probleem was weg
Maar sinds vanmorgen doet ie hetzelfde weer
Kan het weer de thermostaat zijn dan?

Alvast bedankt

Geplaatst door

Aalt (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

en de waterpomp
radiatuer verstopt

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Ben bij de garage geweest en de waterpomp was okay en radiateur ook
Nu denken ze dat de viscokoppeling van de fan de geest gegeven heeft
Ik ben geen monteur maar denk zelf nog steeds aan de thermostaat
Maar goed als ze de visco vervangen heben weten we het

In ieder geval bedankt voor zover

Aalt 0

16 jaar

[quote=Aalt]Maar goed als ze de visco vervangen heben weten we het[/quote]
Visco kun je snel genoeg kontroleren..... Kwestie van voelen en zien. Maarja..... een paar honderd euro voelt natuurlijk veel beter in de hand, ik snap het.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

paul toch
die nieuwe (op)lichting monteurs kunnen toch niks meer VOELEN aan een auto
alleen de joint ie ze willen na 5en
maar verstand van auto's(de goede mohikaan daar gelaten) hebben ze niet

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Okay ik snap het allemaal wel maar inderdaad als de temperatuur te hoog wordt slaat de fan ook niet aan
Hij loopt los mee maar meer niet
Zelfs als de temperatuur boven de 110 graden komt pakt de visco hem niet om mee te laten blazen
En ja een nieuwe visco kost al 113 euri ex maar als dat het is........
Ik hoop het dan maar

Aalt 0

16 jaar

Nou net de audi bij de dokter weggehaald en een nieuwe viscokoppeling erin gehad
Ze hebben 35 kilometer proefgereden en geen last gehad
Inderdaad slaat nu de fan wel op 100 graden aan maar loopt evengoed nog op tot over de 100 graden
Bij de dealer hebben ze hem uitgelezen en niets gevonden
Ook radiateur is niet verstopt volgens de dealer
Zou dan toch de thermostaat weer stuk zijn?
Want als ie 100 graden of meer is valt ie terug naar 60 a 70 graden en loopt dan weer op naar over de 100
En valt weer terug naar 70 dus ik vrees zelf dat de thermostaat niet doet wat ie doen moet
Iemand een andere suggestie?

Alvast weer bedankt

Aalt 0

16 jaar

Word de motor ook werkelijk zo heet,is de temperatuur al eens uitgelezen.Het kan dat de temp.zender of meter de temperatuur verkeerd weer geeft.

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

Hoi Hans
ja ook de temperatuur is uitgelezen en geeft wel de goede waardes aan
en omdat de temperatuur telkens op en neer vliegt denk ik zelf toch aan een thermostaat
alleen raar dat deze met 3 weken al de geest gegeven zou hebben
maar soms zit het mee en soms heel erg tegen

Aalt 0

16 jaar

Zou toch ook aan de waterpomp denken als ik jou was,het schoepenrad raakt los van de as en heeft daardoor te weinig circulatie.
Je zal niet de eerste zijn......

ricky 10
badge

16 jaar

en wat met rijdend de temp uitlezen
zomaar een idee !!!

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

[quote=CARS&MOTORS]en wat met rijdend de temp uitlezen
zomaar een idee !!![/quote]
Dat bedoelde ik ook Jerry.

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

ja
t is so smpel
eigenlijk te simpel om er aan te denken

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Heb een nieuwe thermostaat gehad en het gaat 4 dagen goed en weer mis
Dan blijft de waterpomp over denk ik
Dure bezigheid vrees ik
moet dan ook de distributie ook los eigenlijk?
Groeten Aalt

Aalt 0

16 jaar

[quote=Aalt]moet dan ook de distributie ook los eigenlijk?[/quote]
Moet ook los.... Het één wil je het ander moet je, verstandig is ook meteen de riemen, rollen mee te vervangen.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

denk inderdaad ook dat de waterpomp deze problemen veroorzaakt, schoepenwiel los van as!

Okay dus een dure post
Maar distributie is net 15000 kilometer geleden vervangen
Zonde om weer alles te doen Ook de rollen zijn toen vervangen
Dus dat kan wel, weer gewoon terug gezet worden hoop ik?

Aalt 0

16 jaar

[quote=Aalt]Dus dat kan wel, weer gewoon terug gezet worden hoop ik?[/quote]
Riem, rollen kunnen in dit geval (15.000km) herbruikt worden, wel even de oorspronkelijke looprichting (zoals de riem er nu op ligt) op de riem markeren.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Heren ik ben er weer
Nou na de vakantie een nieuwe thermostaat geplaatst en wat denk je?Geen probleem meer gehad na die tijd
Dus de waterpomp zit er wel op maar bij de volgende beurt denk ik toch maar de distributie te doen en waterpomp te vervangen
Heel af en toe loopt ie op net boven de 90 graden en valt dan terug naar 70 en loopt weer rustig naar 90 en blijft dan weer constant
Om alles uit te sluiten deze oplossing maar Beurt is over 20duizend kilometer en dan zit de distributie er 50duizend in
Als ik dan alles vervang kan er weinig meer gebeuren toch?
Groetjes en bedankt voor jullie steun voor zover

Aalt 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.