Audi 80: temperatuurprobleem

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

3 weken geleden een audi 80 uit 91 gekocht. Sindsdien werkt alles lekker. Tot vandaag....

Nadat ik van Den Bosch naar Utrecht ben gereden komt er op de plaats van bestemming
ineens rook onder de motorkap.
Ik de garage gebeld. Die snapt het niet natuurlijk, maar ik moest even kijken of de koelvloeistof
helemaal op was. Bij het overloopje en voorin bij de radiator?!

Dat overloop heb ik gevonden denk ik.... als je voor de auto staat een wit kunstof vaatje
deze was leeg, maar volgens de garage moet er ook voorin, waar meestal de koelvloeistof
gevuld moet worden, moet er ook 1 zitten, maar die kan ik dus niet vinden!!!

Waar zit dat ding dan in godsnaam?

Weet iemand dat?

coenser

Geplaatst door coenser (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi 80? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

tank die je bedoelt is de goede zit een kleur dop op
verwisseldeze niet met de ruit sproeir
hier staat een wisser symbool op

coenser (0), 17 jaar geleden

ok dus dan weet ik zeker dat ik de goede bijgevuld heb. de ruitensproeier is dat kline reservoirtje wat er straks langs ligt toch?

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

als t goed is wel
hoeveel koelmiddel gng er bij

coenser (0), 17 jaar geleden

ongeveer 2 liter

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

lekkage zoeken
waterpomp
radiateur
ookkijken of de fan inschakelt
kachel radiateur

coenser (0), 17 jaar geleden

ja dat gaat de garage morgen doen waar ik hem 23dgn geleden heb aangeschaft. Maar kan ik voor vanavond veel problemen verwachten? Moet van utrecht naar den bosch. En het is voor zover ik nu na kan gaan niet dat hij gruwelijk lekt.

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

waarschijnlijk het watermondje lek rechts aan de cilinderkop....

paul,

coenser (0), 17 jaar geleden

er was een slangetje aan het lekken. Niet gruwelijk hard, maar genoeg om een hoeveelheid op de uitlaat te laten vallen, wat dus een enorme rook ontwikkeling gaf even. De motor zelf heeft gelukkig niet al te hoge temp te verduren gekregen. Er zat nog wel genoeg koelvloeistof in het systeem. Het slangetje is vervangen en ik ben weer naar Utrecht gereden.. Ditmaal zonder een rookontwikkeling.

Overigens nog bedankt voor de gegeven antwoorden en suggesties :D

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.