hallo iedereen
ik heb problemen met het toerental van mijn audi a6 van zodra die boven de 2300 gaat, let op dit probleem doet zich alleen maar voor wanneer ik te hard optrek ,als ik het rustig aan doe gaat het normaal, daarbij komt dan ook nog is dat de wagen niet trekt zoals het hoort het gaat hier om een automatische versnellingsbak die ook te snel schakeld in te lage toeren dit probleem is gelijktijdig begonnen met het toerental probleem
kan iemand mij zeggen wat hiervan het probleem zou kunnen zijn
de motor en turbo werden vorig jaar vernieuwd dus ik hoop dat het daar niks mee te maken heeft
mvg
benny
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Benny,
Beter is om de auto even te laten uitlezen, kijk welke storingen erin staan en vermeld ze even hier.
Gr Stefan
hoef je dan niet te rijden om het probleem te vinden ? want het is alleen tijdens het rijden dat ik het merk als hij stationair draait is alles normaal
mvg
benny
14 jaar
Met de juiste apparatuur kun je ook rijdend uitlezen. Maar foutcodes worden als het goed is bewaard en kunnen zo uitgelezen worden.
Als ik je goed begrijp stijgt het toerental snel, maar gaat de auto niet harder rijden?
Lijkt op slip ergens in de versnellingsbak.
hij gaat wel harder rijden maar hij heeft niet meer die boost als voorheen door die toerental schommelingen weet hij precies niet wat hij moet doen en heeft daardoor moeilijkheden om zijn juiste versnelling te vinden als ik te hard optrek en schakeld ook snel terug naar een andere versnelling maar vanwaar komen die schommelingen van het toerental vandaan dat baart mij de meeste zorgen , ik ben namelijk geen pro ;)
gr benny
14 jaar
Begin maar met uitlezen, daarna kun je verder zien.
[quote=oldford]Begin maar met uitlezen, daarna kun je verder zien.[/quote]
doe ik ;)
14 jaar
Het probleem zit hem in de lockup, een mechanisch probleem.
Gr. paul
Goede avond heer nuyts ,als u de regelstang van de turbo aangetrokken ziet worden na het starten gok ik op het luchtmeethuis! Uit ervaring zijn ze erg gevoelig en worden ze gedurende het leven van de wagen meerdere malen gewisseld. Fouten laat het vaak niet zien maar een deskundige weet wat de waarden met en zonder egr moet zijn en bijvolgas met max turbodruk. Veel geluk en ik hop dat de kosten meevallen . Succes Jan.
[quote=Punt]Fouten laat het vaak niet zien maar een deskundige weet wat de waarden met en zonder egr moet zijn en bijvolgas met max turbodruk[/quote]
Kunt u dit nog eens goed uitleggen, velen en ook ik kan / kunnen hier hier geen touw aan vast knopen.
Graag deskundige uitleg al dan niet in Jip & Janneke taal.............
Gr. paul
Ik begrijp hieruit dat de Hele VAG achterban aan mijn lippen hangt of Alleen jij wilt weten waar ik het over heb?
Nee hoor. Ik ben ook wel nieuwsgierig. Vooral wat een luchtmeethuis is.
hij heeft wel een punt [url=http://vrouwenpower.nl/smilies][img]http://vrouwenpower.nl/smilies/forumsmiley608.gif[/img][/url]
[quote=Punt]Goede avond heer nuyts ,als u de regelstang van de turbo aangetrokken ziet worden na het starten gok ik op het luchtmeethuis! Uit ervaring zijn ze erg gevoelig en worden ze gedurende het leven van de wagen meerdere malen gewisseld. Fouten laat het vaak niet zien maar een deskundige weet wat de waarden met en zonder egr moet zijn en bijvolgas met max turbodruk. Veel geluk en ik hop dat de kosten meevallen . Succes Jan.[/quote]
dit is chinees voor mij ;)
maar waar kan ik me aan verwachten wat de kosten betreft indien dit het probleem zou zijn?
grt benny
14 jaar
De totale kosten kunnen nog niet worden genoemd gezien er nog geen echte diagnose is gesteld.
Gr. paul
Een luchtmeethuis :)
[url=http://img260.imageshack.us/i/65170905.j...][img]http://img260.imageshack.us/img260/1797/...[/img][/url]
14 jaar
Hij bedoelt de luchtmassameter en het lijkt er zowaar op dat deze stuk is. Uitlezen geeft uitsluitsel.
Jos.
[quote=jos-br]Hij bedoelt de luchtmassameter en het lijkt er zowaar op dat deze stuk is. Uitlezen geeft uitsluitsel.
Jos.[/quote]
wat kost dat grapje want ik heb het afgelopen jaar al meer dan genoeg kosten gehad aan die bak
eerst nieuwe turbo moeten plaatsen (1400euro)
januari 2009 andere motor (4000 euro)
en nu dit weer
14 jaar
Geen geld meer insteken, opruimen......
Gr. paul
[quote=paulkelder]Geen geld meer insteken, opruimen......
Gr. paul[/quote]
je haalt me de woorden uit de mond whahaha
ik ga maar weer eens terug een deftige bmw aanschaffen daar heb ik nooit last mee gehad
14 jaar
Misschien nog helemaal niet zo gek, alhoewel, in een BMW kun je je centen ook wel kwijt.
Gr. paul
[quote=paulkelder]Misschien nog helemaal niet zo gek, alhoewel, in een BMW kun je je centen ook wel kwijt.
Gr. paul[/quote]
dat is waar maar erger dan deze wagen kan niet denk ik op 1 jaar tijd
maar ik zal hem alvast laten uitlezen een dezer dagen het valt misschien allemaal nog wel mee HOOP IK;) en ik raak nog overal waar ik moet zijn als ik rustig rijd ;)
14 jaar
[quote=stefan84]Een luchtmeethuis :)
[url=http://img260.imageshack.us/i/65170905.j...][url]http://img260.imageshack.us/img260/1797/...[/url][/url][/quote]
beste stefan
ik ben zopas naar de garage geweest en heb mijn probleem uitgelegd en het ziet er idd naar uit dat het de lucht massameter is die de geest heeft geven
de kosten voor deze te herstellen liggen ongeveer op 240 euro
ik zal nu zien of het probleem er dan mee is opgelost
alvast bedankt voor het advies
grt benny
14 jaar
Benny
Maar wie zegt dat hij kapot is ? Komt dat uit het diagnose apparaat, of 'denkt' de monteur dat ?
Het is zonde om iets te vervangen wat achteraf niet nodig bleek te zijn.
Het zou overigens goed kunnen, maar het kan net zo goed compleet in een andere hoek gezocht moeten worden.
Gr Stefan
14 jaar
[quote=stefan84]Benny
Maar wie zegt dat hij kapot is ? Komt dat uit het diagnose apparaat, of 'denkt' de monteur dat ?
Het is zonde om iets te vervangen wat achteraf niet nodig bleek te zijn.
Het zou overigens goed kunnen, maar het kan net zo goed compleet in een andere hoek gezocht moeten worden.
Gr Stefan[/quote]
de monteur zei dat meteen toen hij me hoorde vertellen over het probleem tegen de man aan de balie
nu is er ook nog een ander probleem opgedoken , ik heb zopas gezien dat ik met een GROTE olielek zit aan de versnellingsbak (automaat) die heb ik vanmorgen ontdekt in mijn garage ( grote plas)
waar kan ik dit oliepijl nakijken om indien nodig bij te vullen en welke olie gebruik ik het best ??
14 jaar
Waar bevond zich die lekkage precies ?
Was het motor of bak olie ?
14 jaar
[quote=stefan84]Waar bevond zich die lekkage precies ?
Was het motor of bak olie ?[/quote]
ze was vrij helder dus motor olie zal het niet geweest zijn daarom denk ik bak olie
14 jaar
Zou hem bij de garage parkeren en er niet meer mee rijden, voor je dalijk meer kapot maakt dan je lief is..
14 jaar
[quote=stefan84]Zou hem bij de garage parkeren en er niet meer mee rijden, voor je dalijk meer kapot maakt dan je lief is..[/quote]
lijkt mij idd het beste maar waar kan ik dat oliepijl van de bak nakijken aub?
14 jaar
luchtmassa meter werd vervangen nadat bleek dat deze stuk was na de uitlezing maar het probleem was nog niet opgelost
heb ondertussen de olie van de boite ook laten vervangen omdat deze werkt op oliedruk resultaat!! PROBLEEM OPGELOST:)
alvast bedankt voor alle tips van iedereen
grt
benny
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar