hallo
ik heb een a4 avant met de volgende klacht.
de auto loopt niet harder dan 180 volgens de klant en hij zou volgens het boekje 207 moeten lopen
ook klaagt hij over te hoog brandstofverbruik.
over een afstand van 35 km continu 135km/h loopt hij i 1 op 12
is dit normaal??
auto uitgelezen maar geeft geen storingen.
nieuwe luchtmassa meter gemonteerd maar ook dat helpt niet.
iemand een idee??
mvg Roy
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Houd hij ook daadwerkelijk in boven de 100km/h?
hallo richard
hij houd echt in boven de 100 en van 140 tot 180 heb je een paar minuten nodig
heb al eens meegemaakt dat het brandstof filter het probleem gaf.
maandag krijg ik de auto hier en dan ga ik dat eens proberen.
alvast bedankt voor de reactie
mvg Roy
Ja daar zat ik ook aan te denken.Of uitlaat verstopt.
brandstoffilter lijkt me sterk als die verstopt zit zal je verbruik ook wel minder wezen en trekt ie van nul naar 100 ook niet verstopping van filters zie je de laatste tijd veel bij de touran golf v passat 3c en transporter t5 dit komt door een lekkende tandempomp inwendig hierdoor komt er olie in het brandstoffilter de 2,0ltr tdi in een audi a4 heeft nog een oud type filter je zal eens de meetwaardes van je temperatuursensor moeten controleren turbodruk katalysator die dicht zit en laat eens bij de dealer controleren of alle softwareupdates zijn uitgevoerd en eventuele terugroepacties kunnen ze zo natrekken in elsa
hallo
ik heb t brandstof filter vervangen maar dat maakt indd geen verschil
wel heb ik als ik groep 13 uitlees
waarde1 -1.71
waarde2 0.26
waarde3 0.28
waarde4 0.43
kan dit er mee te doen hebben???
mvg Roy
hallo
net nog even bij de plaatselijke elektronica specialist geweest en samen proef gereden en alles uitgelezen.
conclusie: waarschijnlijk toch een probleem met de verstuivers of met de afdichting daarvan??
als je rond de 70 km/h in z'n 5 rijd en vervolgens wil accelereren dan hikt de auto ook alsof hij op drie en halve cilinder loopt.
iemand hier meer ervaring mee???
mvg
Roy
die waardes groep 13 kun je het verschil zien per slag en die zouden eigenlijk niet te veel mogen afwijken, en als ik die 1 zie wijkt die wel af lijkt me verstuiver slecht of idd dichting of iets dergelijk.
hallo
vanmorgen de afdichtingen van de pompverstuivers vervangen.
het schokkerige rond de 70 in z'n 5 is weg.
en ook stationair loopt hij een stuk mooier.
alleen hij trekt nog niet. rond de 2800 toeren begint hij pas te trekken.
als je dan rond de 130 km/h naar 5 schakelt dan wil hij echt niet meer.
kan het te maken hebben met de turbo???
de variabele verstelling van de turbo zit niet vast.
ook piekt de turbodruk wel naar 2.3 bar.
iemand nog iedeeen????
mvg Roy
Wat je nog kan doen is alles loggen turbodruk, luchtmassameter, wat wij ook eens hebben gehad is wel ff geleden was ook een soortegelijk probleem hebben we de pompverstuivers ultrasoon laten reiningen, toen was het over maar het is een gok en aangezien die waarde wat je heirboven beschrijft niet goed is kan dit wel het probleem zijn, aangezien die waardes kort bij mekaar moeten liggen. greetz
pompverstuivers ultrasoon reinigen? nou maak je mij wel heel nieuwsgierig. gr john
Mij ook, waarom moeten die waardes dicht op elkaar liggen dan, wat betekenen die,
Groeten Marcel
Ik wil nieman nieuwsgierig maken, maar zo is het wel ik heb het zo ervaren, was zelfs coulance toen
marcel volgens mij is dat de shortfeultrim (aanpassing injectie tijdens rijden) -1.71 is erg veel in vergelijking met de rest, ik zou zeggen, als de stekkers ed ook goed is vervangen (ook het brandplaatje)
is de brandstofpomp in de tank al gecontroleerd?
en
tijdens het vervangen van afdichtings ringen,
heb je gelijk de nokkenas / klepstoters op slijtage gecontroleerd??
egr?
15 jaar
hallo allemaal
-bas als de egr klep los zou blijven staan gaat de auto dan niet roken???
dat doet hij namelijk niet.
nokkenas en klepstoters zijn gecontroleerd. heb t 1 keer meegemaakt bij een leon ,maar dat is hier niet het geval.
hoe is de brandstof pomp in de tank te controleren???
mvg Roy
ultrasoon reingen van injectoren
15 jaar
Josly, bedankt voor je reactie!
Denk je of weet je dat het opgelost is dmv. reinigen injectoren? Wat was bij jullie het symptoon van deze 2.0 tdi? Deze trekt echt te weinig en verbruikt ook veel te veel! ( omdat je nu zit te trappen op gaspedaal?) Lijkt wel of de turbo niet werkt maar die hebben we gemeten etc. en die werkt wel goed!
We hebben ook al eens gehoord dat die cilinderkoppen veel kapot gaan, stel dat zou zo zijn, wat zijn dan de symptonen? ( We hebben de afdichtingsringen van de p.verstuivers vervangen, nu is het stotteren/inhouden dus geheel weg!)
Graag je of jullie reactie's want a.s maandag komt deze auto weer bij ons!
Groetjes
Roij
We hebben er zeer goede ervaring mee
controle van mwb 23 wanneer waardespositief zijn ben ik 100% zeker.
wanneer waardes neg. tegen de -80 is er probleem met de afdichtingen van injectoren of aansluiting tss injectoren en cilinderkop.
15 jaar
ey josly dus als ik het goed begrijp zou het bij mij het probleem in de afdichting tussen
de cilinder kop en de injectoren zitten.
want mijn waarde is nog minder dan -80. namelijk -1.71???
mwb 23 kan ik volgens mij niet uitlezen. hij stopt bij 18 dacht ik, ik zou het voor de zekerheid maandag effe
nakijken
Gr Roy
die -1.71 komt waarschijnlijk uit mwb 13 en lijkt mij ook niet goed maar contoleer toch maar effe mwb 23
15 jaar
hallo josly
zojuist mwb 23 uitgelezen en indd.
Stationair
waarde 1 -78
waarde 2 -38
waarde 3 -49
waarde 4 -50
op het moment dat je vermogen gaat vragen piepkt vooral waarde 1 naar de -120 toe.
zou het nog zinvol zijn om de verstuivers te laten testen???
of meteen de cilinderkop en verstuivers vervangen???
Alvast bedankt voor de waardevolle info super!!!
hoor graag van je
mvg Roy
Hoi
Probleem zit dus bij de aanvoer van mazout .
Demonteer de verstuiver 1 ste cilinder en controleer of het aanhechtingspunt tss verstuiver en cinderkop mooi rond is .
Is dit niet het geval (bv ovaal ingesleten ) vervang je beter de cilinderkop injectoren hoeven niet . maar als je ze demonteert de verstuiver dompel dan zeker de neus onder in mazout gedurende de herstelling.
Succes Josly
15 jaar
hallo allemaal
het probleem is opgelost
we hebben alle vier de verstuivers laten testen en die waren niet goed, ook niet na het reinigen.
vier andere verstuivers er in en opgelost
auto trekt weer goed en het brandstof verbruik is ook weer goed
bedankt voor het meedenken
mvg Roy
[quote=ERwin_jah]die waardes groep 13 kun je het verschil zien per slag en die zouden eigenlijk niet te veel mogen afwijken, en als ik die 1 zie wijkt die wel af lijkt me verstuiver slecht of idd dichting of iets dergelijk.[/quote]
hij heeft het toch geprobeerd ultrasoon reiningen, jammer dat het bij jou niet geholpen heeft. 4 nieuwe verstuivers kosten wel wat. maja je bent eruit en ik ben blij voor u. toch raar dat sommige profs dit niet wisten. hé degene die ik bedoel weet het wel.
ps tegen die prof : niet zo direkt hard uit de hoek komen, er zijn meer mensen die er ook wat van kennen. en als je nog niet gehoord van ultrasoon te reininge bevraag het je eens ipv direkt te roepen " pompverstuivers ultrasoon laten reinigen, nu maak je me wel heel nieuwsgierig? "
greetz
[quote=ERwin_jah][quote=ERwin_jah]die waardes groep 13 kun je het verschil zien per slag en die zouden eigenlijk niet te veel mogen afwijken, en als ik die 1 zie wijkt die wel af lijkt me verstuiver slecht of idd dichting of iets dergelijk.[/quote]
hij heeft het toch geprobeerd ultrasoon reiningen, jammer dat het bij jou niet geholpen heeft. 4 nieuwe verstuivers kosten wel wat. maja je bent eruit en ik ben blij voor u. toch raar dat sommige profs dit niet wisten. hé degene die ik bedoel weet het wel.
ps tegen die prof : niet zo direkt hard uit de hoek komen, er zijn meer mensen die er ook wat van kennen. en als je nog niet gehoord van ultrasoon te reininge bevraag het je eens ipv direkt te roepen " pompverstuivers ultrasoon laten reinigen, nu maak je me wel heel nieuwsgierig? "
greetz[/quote]
je hoeft niet direkt te reageren als je zgn gelijk hebt met je ultrasoon reinigen ik heb nl de mogelijkheid om ultrasoon te reinigen en dat is mij nog niet gelukt met pompverstuivers om de doodeenvoudige reden dat je niet diep kan doordringen in de verstuiver. ps waarom kan men jou niet bereiken per email?
[quote=johndoornbosch][quote=ERwin_jah][quote=ERwin_jah]die waardes groep 13 kun je het verschil zien per slag en die zouden eigenlijk niet te veel mogen afwijken, en als ik die 1 zie wijkt die wel af lijkt me verstuiver slecht of idd dichting of iets dergelijk.[/quote]
hij heeft het toch geprobeerd ultrasoon reiningen, jammer dat het bij jou niet geholpen heeft. 4 nieuwe verstuivers kosten wel wat. maja je bent eruit en ik ben blij voor u. toch raar dat sommige profs dit niet wisten. hé degene die ik bedoel weet het wel.
ps tegen die prof : niet zo direkt hard uit de hoek komen, er zijn meer mensen die er ook wat van kennen. en als je nog niet gehoord van ultrasoon te reininge bevraag het je eens ipv direkt te roepen " pompverstuivers ultrasoon laten reinigen, nu maak je me wel heel nieuwsgierig? "
greetz[/quote]
je hoeft niet direkt te reageren als je zgn gelijk hebt met je ultrasoon reinigen ik heb nl de mogelijkheid om ultrasoon te reinigen en dat is mij nog niet gelukt met pompverstuivers om de doodeenvoudige reden dat je niet diep kan doordringen in de verstuiver. ps waarom kan men jou niet bereiken per email?[/quote]
bij ons is het wel degelijk toch wel gelukt. enne mijn email werkt normaal nog altijd dus kan je mij wel sturen ? als je dat wilt greetz
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar