close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi 80: trillen/schokken

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1z

Hallo techneuten.

Ik heb een probleem met mijn audi 80 1.9tdi. Tussen ongeveer 1500t/min en 2800t/min voel ik een trilling en schokt de auto soms behoorlijk .De versnellingspook klappert dan . Dit fenomeen doet zich niet altijd voor , en volgens mij als de motor koud is niet. Ik heb al verschillende acties ondernomen (mijn idee van dit probleem was, het moet iets mechanisch zijn) Ik dacht aan de aandrijfassen en met name aan de binnenste homokineten . Assen uitgebouwd maar aan binnenste homokineten eigenlijk niets bijzonders waar te nemen op de werkbank in de bankschroef gecontroleerd maar volgens mij prima in orde . Wel zat er wat speling op de rechter buiten homokineet .Deze heb ik dan ook vervangen . ook de linker motorsteun en de reactie steun rechts achter .
De andere steunen gecontroleerd . Maar deze zijn nog in goede conditie .
De bussen het asje (ivm. speling) en de spanner van de multiriem vervangen . en de krukaspully gecontroleerd.
Maar ook hier niets bijzonders aan te zien.
Verder gezien de kilometerstand 383000 km zijn de vervangen delen niet echt bijzonder. maar de doelstelling is om de teller op 500000 km te krijgen. Maar nog 117000 km rijden met een trillende auto is niet echte een optie .
Wat ik wel merk is dat de motor wat onregelmatig loopt in stationair toerental varieert tussen 785 / 950 t/min
dat is ook te voelen bij rustig rijden . alsof er ergens speling in de brandstofpomp zit.
Nu vraag ik me dan ook af zou dit probleem niet door de brandstofpomp veroorzaakt worden.
Via een collega een goede gebruikte brandstofpomp gekregen , om te kunnen proberen . maar deze pomp is van een golf en stekkers zijn anders. en ik weet niet of ik de regeling aan de zijkant zomaar kan overzetten.
Verder staat de distributie en de brandstofpomp echt prima op tijd , en rijdt de auto best nog goed vooral als je flink gas geeft merk je van dit probleem weinig tot niets .Wie heeft er nog ideeen.
groet Ger.

Geplaatst door

t1h2o3m4 (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Goede middag, Ger tussen dit toerental is net het max koppel aanwezig dus ook de meeste kracht op de aandrijving ,ik zou toch de binnen andrijfkoppelingen uit elkaar halen om de beschadigingen te zien aan de kleine kogelgeleider ,zonodig vernieuwen en begin rechts naar mijn ervaring komt deze eerst in aanmerking . Speling opde buitenste komt van de splainas. Succes.

Punt 50
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.