De auto trilt schokt en bokt bij stationair draaien.
Bij gas geven al vanaf 1000 toeren is het weg. Als de motor voor de eerste keer gestart wordt is het ook niet aanwezig, als er dan gas gegeven wordt is het er weer en blijft het voelbaar( en ook dit niet altijd). Tijdens het rijden is niets voelbaar. Ik weet het het is een beetje raar maar ja ik plaats het hier niet voor niets.
Met uitlezen krijg ik deze codes:
P0101 luchtmassa meter buiten bereik.
P0302 verbrandingsprobleem cilinder 2
Als ik ze wis komen ze na het starten terug.
De verstuivers zijn al getest alle 4 waren goed.
Afsluitingen van de verstuivers vervangen.
Kabelboom van de verstuivers vervangen.
EGR gereinigd
Inlaat pijp en afsluitklep gereinigd.
EGR afgesloten, en weer open gemaakt.
Electra onder de parafanplaat schoon gemaakt, er lag er veel rotzooi.
Brandstofreiniger toegevoegd.
Gloeibougies verwijderd en verbrandings ruimte bekeken met een camera zag er prima uit.
Dit alles heeft geen zin gehad.
Ik dacht nog aan een tweemassa vliegwiel maar ja dan zal je het altijd moeten voelen. Er is ook niets hoorbaar met starten of uitzetten.
Nu wil de motor alleen niet meer aanslaan.
Heeft iemand een idee.....
Ik zie jullie reactie graag tegemoet!
Wikkie.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je hebt het kleppendeksel eraf gehad om bij de pompverstuivers te komen toch? Heb je ook de nokkenas goed bekeken? Deze willen nog weleens flink slijten en zo ook voor problemen zorgen.
De nokkenas zag er goed uit, je zag wat plekjes maar ja de auto heeft meer dan 250000 km gereden
compressie even meten
Het probleem zat in het vacuüm van de luchtomloopklep!
Dit gerepareerd en de motor loopt weer prima.
Dank voor de reacties.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar