close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi TT 2000: TT 1.8t APP Weinig kracht bovenin schokken in 3e versnelling en

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8t APP, Motorinhoud (cc): 1800

Hallo
Ik ben bezig met een TT van een vriend, die deze wil verkopen. De auto had een jaar stil gestaan, bij het proefrijden vonden de kopers dat hij stotterde in zijn 3
Vervolgens heb ik de auto opgehaald en dit ook gemerkt, maar vooral klappen op de koppeling bij het schakelen met daarbij ook veel geluid. Vervolgens bak gedemonteerd, en 2massavliegwiel bekeken, deze had een uitslag van 12 cm. en was excentrisch blauw gebrand. deze vervangen voor een heel nieuw set.
Weer testrijden geen schokken meer maar wel een raar afblaasgeluid, geconstateerd dat de DV defect was, deze vervangen voor een nieuwe (originele). Het afblaasgeratel was weg maar de auto had geen kracht meer laag in het toerengebied en schokte hevig in 3e versnelling. Lektest op het vacuümsysteem uitgevoerd, hierbij vond ik een klein lek in de intercooler (nageltje van het typeplaatje was weg) deze gedicht verder kleine vacuümslangen vervangen, LMM gereinigd, Gasklephuis gereinigd en gereset, werking wastegate actuator getest (volle beweging bij 20Psi.) N75 getest (30 ohm bij verschillende temp. en bij 12volt gaat deze open)
Aam testkast gehad, en geen storingcodes (een over remlichtschakelaar. ik meld het toch maar want je weet maar nooit)
Vervolgens LMM los getrokken, de auto ging slechter lopen en gaf gelijk storing aan, Hierna N75 losgekoppeld gaf gelijk storing aan en liep nog slechter, dit ook met de N249 gedaan en het zelfte resultaat, ook de vacuum van de DV direct van de inlaat laten komen, ook geen verbetering sec. gasklep los gekoppeld, de motor ging slechter starten.Vacuum boven op de koolstofbox afgedopt, maar dit gaf ook geen verschil

In zijn vrij loopt de motor zeer mooi komt snel in toeren hoort de turbo goed opspinnen, en bij plotseling gas loslaten hoor je hem afblazen .de problemen komen alleen onder belasting tevoorschijn.

Nu even de lekke DV teruggeplaatst, nu blijft de auto niet meer hangen in toeren maar nog wel schokken bij het optrekken.

Wie kan mij helpen, ik word gek van deze auto

Al gedaan

LMM gereinigd
Gasklephuis gereinigd
temp. sensor gereinigd
gasklephuis gereset
DV vervangen
vacuümleidingen vervangen
vacuüm systeem afgeperst, blijf mooi op druk staan
carter-ontluchting gereinigd en gecontroleerd
motorsteunen gecontroleerd
Lmm losgekoppeld
koppeling vervangen
N75 doorgemeten is 30 Ohm. ook bij hoge temp
koolstof box vacuüm losgekoppeld
DV direct vacuum gegeven
sec. gasklep los gekoppeld



Van plan


benzine filter vervangen
bougies
N75 vervangen?
N249 vervangen?
uitlaat checken voor verstopping
testrijden met de computer er aan



Weet iemand welke blokken ik het best kan meten?

de auto heeft ook nog een dashboardstoring de tankmeter begint op halfvol ,dat doet deze ook met de actuatortest dus zal wel aan de spanningsregelaar liggen
verder heeft de auto een onwaarschijnlijke positie van de remschakelaar code ben ik even verheten

Geplaatst door

Carsavers (0)
badge

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Na veel uitlezen en zoeken ,besloten dat het probleem in de brandstoftoevoer zat

Brandstoffilter vervangen en deze zat vol met zwarte prut, daarna maar even de drukmeter er op gehangen en ja hoor maar 2 Bar druk ook als ik de retour dichtkneep, Deze hoort stationair 3 bar te zijn en zodra de turbo druk gaat leveren 3 + de overdruk te zijn (controleren door overdruk op de regelklep te zetten).
De pomp vervangen, en wat bleek nou, iemand heeft tijden het vernieuwen van de tankflotter (deze was nieuw) een oor van de behuizing afgebroken en dus ook de veer weggegooid die de pomp op de bodem gedrukt houd. De Pomp heeft dus al een een tijdje flink op de bodem staan stuiteren, de zwarte prut bleek na indrogen plasticstof afkomstig van de rotor en bodem te zijn

Probleem opgelost, moet wel zeggen dat het grondige werk om het vacuum systeem dicht te krijgen wel loont, de TT had echt zijn volle 180pk terug.

Carsavers 0
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi TT of stel zelf een nieuwe vraag.