probleem, ik heb een audi a4 tdi 110 pk uit 1997 ,
bij ongeveer 3000 toeren valt mijn turbo druk weg.
En gaat de auto in de noodloop lopen, door het contact uit en aan te zetten is mijn turbo druk weer terug.
De garage heeft eerst de in en uitlaat drukomvormer vervangen .
Toen had ik nog steeds het probleem en hebben ze de inlaat buissensor vervangen.
Toen ging het een even goed maar nu heeft de auto het weer.
Kan iemand mijn vertellen wat het zou kunnen zijn voor ik weer de garage in ga. alvast bedankt voor de reactie.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zou het je luchtmassa filter(sorry meter) kunnen zijn.
Weer een nieuw, onbekend onderdeel?.
De verstelbare turbo misschien die niet meer helemaal soepel gaat?
en nog 1!
19 jaar
luchtmassafilter is onjuist het is luchtmassameter
19 jaar
magneetklep boven de turbo.
19 jaar
N75 (turbodruk)klep of LMM (G70)
19 jaar
luchtmassa filter? Wat doet die dan? De lucht of de massa filteren? ;-))
19 jaar
De luchtmassameter meet hoeveel lucht er de motor binnengaat. Hij geeft vervolgens een signaal af aan de chip. Deze regelt vervolgens naar aanleiding daarvan de brandstofhoeveelheid. Als alles goed werkt, zou je motor dus steeds de ideale brandstofhoeveelheid moeten binnenkrijgen. Helaas gaat die lmm nogal vaak stuk. Er komt dan geen goed signaal naar de chip met als gevolg dat er te weinig brandstof wordt ingespoten en het vermogen terugloopt.
19 jaar
@ Robert: Wat jij beschrijft is de LMM (G70 oftewel luchtmassa meter). Ik grapte eigenlijk een beetje om de woordverwarring
;-))
19 jaar
OK. Soms ben ik in een "sentimental mood" en trap ik overal in. Ik moet de massa lucht ook maar eens beter filteren. :-)
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar