hallo
ik heb een audi A3 1.8 20v turbo, bj 1997, motorcode AGU
het probleem is:
de turbo heeft nu 0.4 bar wat eigenlijk 0.6-0.7 bar hoort te zijn. ik heb al gekeken of er geen lek was in de vacuumslangen, blow off valve, intercooler, waste gate controler, luchtmassameter die zijn allemaal goed.
er zit een 2.5" uitlaatsysteem onder vanaf de downpipe naar achteren zonder cat en een ander luchtfilter.
nu is hij ook gechipt maar dan komt de druk niet hoger dan 0.6-0.7 bar wat dan zeker 1 bar moet zijn.
we hebben ook gekeken of de turbo niet kapot is maar als we de slang naar de wastegate controler dicht knijpen dan loopt de druk wel op naar 1 bar. weet iemand of er een druksensor in het blok zit die een signaal naar de ecu stuurd. misschien is die wel kapot als hij erin zit zoniet waar haalt de ecu dan zijn signaal vandaan hoe hoog de turbodruk is. ik heb op internet wel iets zien staan van een G31 Charge Air Pressure Sensor
(lilac/green, lilac/grey, brown/blue). weet iemand of deze sensor ook in dit type blok zit.
volgens mij gaat de wastegate gewoon te vroeg open. maar dat wordt gedaan vanuit de ecu. dus moet de ecu ook ergens een signaal vandaan halen hoe hoog de turbodruk is.
weet iemand hier een oplosing voor of heeft iemand dit al eens meegemaakt.
ik hoop het snel te horen
groeten stefaan
tel:0652051436
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Er zit nergens een mapsensor (druk) De turbodruk wordt mede geregeld door de luchtmassameter. Die zou dus niet helemaal goed kunnen zijn. Als je experimenteerd door dezelfde luchtmassameter in een dikkere buis te zetten zal de turbodruk hoger worden.
maar waarom is de druk nu 0.4 bar en hoort hij 0.6 standaard te zijn.
19 jaar
als je en nieuwe luchtmassameter in een auto zet moet je dan nog iets met de elektronica doen of ziet de ecu hem gelijk. moet je dan gelijk het verschil merken
19 jaar
Ja, er hoeft verder niets te gebeuren. Van dit type luchtmassameter is dacht ik geen ruil exemplaar te krijgen. Dus duur. Laat e.v.t. eerst het luchtmassasignaal controleren. bij volast ongeveer 0.8 * aantal PK, dus > 120 g/s.
Ja er is nu een ruil LMM kost by Audi 125 Euro inclusief montage
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar