Mijn motor maakt een tikkend geluid en nu is mij verteld dat dit door de vacuumpomp komt. Maar gaat dit 'getik' dan ook sneller naarmate mijn toerental oploopt.
Alvast bedankt.
groet Niek
Geplaatst door niek83 (0) , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi Coupe? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi Coupe of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
jan T (25) PRO, 17 jaar geleden
nee niek meestal niet als je stationiar hoort tikken trap dan een paar keer snel op de rem dan is het even weg en weet je zeker dat dat de oorzaak is.
groetjes jan.
niek83 (0), 17 jaar geleden
En als dit nou niet het probleem is wat zou het dan wel kunnen zijn?
groet Niek
jan T (25) PRO, 17 jaar geleden
niek probeer het eerst maar want dit is bijna altijd de oorzaak.
groetjes jan.
P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden
niek... er lopen inmiddels 2 topic's van jou doorelkaar
zie ook : http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
paul,
niek83 (0), 17 jaar geleden
sorry paul je hebt gelijk..
maar ben dus bij de garage geweest en volgens die kerel zijn het de klepstoters. mede omdat het getik sneller gaat naarmate mijn toerental oploopt. heb je topic gelezen, maar daar wordt niks gezegd over dat het getik sneller gaat.
het is me nu ook opgevallen dat wanneer hij laag in toeren draait hij op 4 poten loopt.
en jan.. heb je tip opgevolgd mr het getik houdt niet op als ik een paar keer snel op de rem trap.
zou het dus kunnen zijn dat het wel de klepstoters zijn, want straks laat ik dat maken en blijkt het uiteindelijk toch jullie oplossing te zijn.
In ieder geval bedankt voor het snelle reageren.
groeten Niek
jan T (25) PRO, 17 jaar geleden
ja niek als je snel op de rem getrapt hebt en het is niet even weg dan is het dus niet de vacuum pomp en dan zou het zeker in de klepstoters kunnen zitten.
voordat je iets laat vervangen moet er wel een duidelijk iets aanwijsbaar zijn anders weet je niet waar je uitkomt .
je zegt dat je vind dat hij stationiar op 4 cil draait.
kijk eens welke cilinder niet mee doet en kijk of de oorzaak in de bougie of kabel enz zit.
is dit niet de oorzaak dan lijkt me het verstandig om eerst compressie temeten.
groetjes jan.