problem met een audi a4 tdi ajm (115pk)bj 2000
zal het zo kort mogelijk houden
vorige week klacht van de klant geen trekkracht boven de 140km
na stopzetten was het vermogen weer prima.
> codes uitgelezen: turbodruk boven max. waarde
*vervangen laaddruk ventiel (probleem niet weg)
*vervangen turbo lader komt veel voor variabel schoepenwiel vast
(na vervangen is het boven genoemde probleem weg)
maar vanuit stilstant tot 2000 t/pm inhouden bij iets gas loslaten dan weer volgas niets aande hand
in de derde versnelling door de bocht (dus onder de toeren)
bij gasgeven inhouden , gas iets terug laten komen weer volgas niets meer aande hand.
*nogmaals de turbo vervangen
probleem blijft maar is veel minder geworden
>met externe vacuum meter de vacuum naar de turbo gemeten
relatief hoog vacuum en bij een hogeturbodruk(-0.63)
(deze turbo heeft geen wastergate klep )
(bij dit type turbo laag vacuum -hoge turbodruk
*lucht massa meter vervangen > geen effect
alle vacuum slangen incl leidingen en dergelijke extra gecontroleerd en div slangen voor de zekerheid vervangen
bij een passat tdi pompverstuiver 100pk gekeken
naar de aansluitingen van de slangen of ik geen slang verkeerd heb aangesloten (was niet het geval)
ps ond.nr 028 145 702 r
de turbo gehald bij turbo world in hoevelaken.
deze had een er een op voorraad 028 145 702 h
is een ander nummer . volgens hen was bij deze het binnen werk van de 028 145 702 r (nog extra hier naar gevraagd )
heb nu bij vw dealer een orginele turbo lader besteld
weet ook niet wat anders meer
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zokort mogelijk proberen te houden
is niet echt gelukt
Is deze auto niet getuned? En wat zijn de meetwaarden van de turbodruk?
Johan.
de waarde van de lmm moet in de buurt van de1000 liggen.turbo druk gaat ongeveer naar de2350mb of meer. belangrijk is wat hij heeft en wat is benodigd verschil mag niet te groot zijn. juiste turbo type is zeer belangrijk.als er een los tunnings kastje tussen zit dan ONMIDDELIJK OVER JE NEK GOOIEN succes
ik vergat tevragen naar de inspuit hoeveelheid is instelbaar kijk op www.gerritspeek.nl dan kom je geheid verder succes
Ik zou die site nog maar eens goed doorlezen, zoals je kunt lezen kun je stationair hoeveelheid en de hoeveelheid tijdens starten iets bijregelen,de hoeveelheid in deellast en vollast echt niet.(zou mooi wezen)
Johan
heb er een orginele turbo opgezet
probleeem opgelost
goede leer voor volgende keer
absoluut geen immitatie ruil turbo
groeten nijkamp
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar