Audi 80: verschillende dingen

Bouwjaar: 1982, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 55kW

Eigenlijk zijn er in eerste instantie 3 dingen. Recent heb ik een Audi 80 van 1982 gekocht met 105 k km op de teller. Wat ik zo al kan zien is dat er "geprutst" is met de elektronica. Ik heb de "reparaturanleitung" besteld, maar hij komt me niet snel genoeg binnen, ik vroeg me af of iemand wellicht een elektrisch schema heeft van deze auto? Het gaat om dus om een Audi 80 B2, volgens mij met motorcode WV. Het is een 1.6GL 55kW.

Er gebeuren rare dingen. Er zit blijkbaar een zoemertje in, voor als je uitstapt met het licht nog aan. Dit werkt niet correct, sowieso zoemt ie bijna nooit als ik uitstap met het licht aan. Vaker zoemt ie als ik in de auto zit met licht uit en motor uit, maar contact aan.
Het acculampje gaat af en toe branden. Contact aan/uit wil soms helpen, handrem op/af soms, soms gaat ie uit tegelijk met het lampje "koude motor". Als het acculampje brand knippert ie mee met de knipperlichten, maar soms gaat het acculampje ook uit als je de richtingaanwijzer gebruikt....allemaal erg wazig dus en ik hoop met behulp van een elektrisch schema hier een en ander aan te kunnen doen.

Verder vroeg ik me af wat de symptomen zijn bij een versleten homokinetische koppeling. Heb namelijk een klein beetje het vermoeden dat ik daar "last" van heb, maar vroeg me af hoe je dat het beste vast kan stellen.

De Econ meter doet niks. Ik dacht dat dat ding zou werken op carburateur vaccuum en dus als de motor niet loopt helemaal bovenin zou moeten staan (geen vaccuum). In plaats daarvan staat de meter min of meer vast ergens op 3 kwart, wat kan daarvan de oorzaak zijn? Vuile carburateur?

dirkmev

Geplaatst door dirkmev (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi 80? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

dirkmev (0), 17 jaar geleden

ai, ik had op iets meer respons gehoopt....

Paulus8636 (0) PRO, 17 jaar geleden

Voor wat betreft de lampjes op het dashboard: De massaverbinding van het instrumentenpaneel is verdacht.

Voor wat betreft het economy metertje: Haal het slangetje los van de carburateur en zuig er eens flink aan. Dan moet het wijzertje bewegen. Metertje stuk komt wel eens voor.

Gr.
Paul

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.