Audi A2: vervangen pakking

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,6 FSI

Hallo techneuten, ik heb het navolgende probleem.
sinds een week brandt mijn motormangement lampje en houdt de auto in bij optrekken, uit laten lezen en computer komt met verbrandingsprobleem cylinder 3.
Alle 4 de bobines losgehaald en gezien dat in cylinder 3 olie stond, dit is schoongemaakt en alles weer teruggezet.
computer gereset, en fout bleef weg, tot na een dag fout treedt weer op, lijkt dus op lekke pakking, heeft iemand een idee of wat het tijdbestek is om dit te vervangen en de eventuele kosten hiervan, moet ook de nokkenas verstelling losgemaakt worden.

graag reactie alstublieft

A2 fan

Geplaatst door A2 fan (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A2? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

20 Reacties

A2 fan (0), 17 jaar geleden

Er zij zoveel techneuten op dit forum maar ik blijf zonder antwoord, is er niet iemand die hier ervaring mee heeft.

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

normaal gezien 2 dagen werk, en de gehele distributie moet eraf, dus ook verstellers en dergelijke.

Kop vlakken, afpersen ( olie kan ook uit de kop komen ), cilinders nazien, pakking vernieuwen, alles monteren, nodige nieuwe onderdelen kleinspul, ( olie, filters,koelvloeistof)en eventueel nieuwe riem.

Allesbijelkaar 1200 euro niet van schrikken.

Groeten Marcel

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Dan ga je er nog maar van uit dat de kop nog heel is.

Sytze

A2 fan (0), 17 jaar geleden

bedankt voor jullie reactie, maar ik denk dat jullie het verkeerd begrepen hebben, want het gaat om het vervangen van de klepdekselpakking.
De olie blijft op de bougie liggen en is schoon.
wacht reactie af

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=A2 fan]bedankt voor jullie reactie, maar ik denk dat jullie het verkeerd begrepen hebben, want het gaat om het vervangen van de klepdekselpakking.
De olie blijft op de bougie liggen en is schoon.
wacht reactie af[/quote]
vrij simpel A2 fan, klepdeksel vrijmaken, klepdeksel demonteren, bougie schacht (en) uitblazen/vet vrij maken, nieuwe pakking monteren. de rest wijst zich weer vanzelf.....

paul,

A2 fan (0), 17 jaar geleden

Paul, bedankt voor je reactie ik heb begrepen dat er ook iets met de nokkenas moet gebeuren en een stuk distributie eraf moet.
Wat draagt Audi uit als vervangtermijn voor de distributie riem voor een A2 1,6 FSI uit 2002


groet Ron

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

ik zal eens kijken voor een paar duidelijke plaatjes, die zal ik straks nog even hier plaatsen.

paul,

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

montage pakking, wordt weinig tot niets over vermeld.

paul,

A2 fan (0), 17 jaar geleden

bedankt Paul voor het verduidelijkende plaatje, ik heb de auto maar naar een garage gebracht (want ja ik ben geen prof) deze zagen tevens een beschadigde distribitie riem dus deze uit voorzorg meteen laten vervangen en gelukkig maar want er bleek een looprol in te zitten die finaal doormidden was, en dit allemaal bij nog geen 104.000 km. (kan ik hier nog ergens verhaal halen, heb het thuis liggen)
Als je nagaat dat ik deze auto in oktober 2006 gekocht heb en ondertussen een luchtregelklep/lucht omloop sensor/2 bobines/klepdeksel pakking lekkage (vloeibare pakking)/distributie riem dus zo´n ruim 800 euro verder op ben terwijl ik deze auto gekocht heb met het idee dat ik van de eerste kosten af zou zijn.
Maar ja auto in Apeldoorn gekocht en ik woon in Den Helder dus geen garantie stom, stom, stom.

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

prof of geen prof, het is toch altijd mooi meegenomen indien je iets zelf kunt herstellen of kunt onderhouden. moet zeggen tegenwoordig gaat dit allemaal niet meer zo simpel als men had verwacht. metname electronica doet het vaak de das om, men is meteen afhankelijk van een dealer. ook worden motoren steeds kompakter waardoor men er vaak maar vanaf ziet om iets zelf te ondernemen, speciale gereedschappen spelen hierbij zeker een grote rol.

gezien de fabrieksgarantie is verlopen wordt het moeilijk om nog iets te kunnen verhalen..

paul,

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Goh Kelder, dat is nog niet mis, zo'n plaatje. Ik betwijfel of er particulieren zijn die hier zelf aan durven beginnen. Wellicht het verstandigste om de auto naar een specialist te brengen.

Sytze

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

nou sytze, daar heb je een punt, ikzelf zal mee ook wel achter de oren krabben als ik hier aan moest beginnen.

Groeten Marcel

A2 fan (0), 17 jaar geleden

Heren bedankt voor jullie reacties, nou heb ik weer het volgende probleempje.
De laatste tijd als ik weg rijd uit stilstand en een bocht maak gaat weleens mijn abs lampje samen met mijn asr lampje branden met een rood uitroepteken in mijn scherm en een alarm, als ik de motor uitzet en weer aan zet is het probleem weg.
zou het een vervuilde sensor kunnen zijn en is dit wel makkelijk voor een niet prof schoon te maken, en dan vraag ik aan Paul heb je hier ook een plaatje van, waarschijnlijk de voor wielen.

alvast veel denkplezier,

groet Ron

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

ron.. kijk zelf eerst even naar de remlichtschakelaar (nr 10), ook daar kan deze storing vandaan komen.

Onderdelen van ABS/ESP-systeem ITT Mark 60 uit- en inbouwen
Remlichtschakelaar afstellen
uit- en inbouwen

Voor het afstellen moet de remlichtschakelaar worden uitgebouwd.

‒ Steker van remlichtschakelaar lostrekken.
‒ Remlichtschakelaar uitbouwen door deze 90°rechtsom te draaien.
‒ Drukstift van remlichtschakelaar geheel eruit trekken.
‒ Rempedaal zover als mogelijk met de hand naar beneden drukken.
‒ Remlichtschakelaar door de montage-opening steken en weer inbouwen door deze 90°linksom te draaien.
‒ Rempedaal loslaten.
‒ Steker van remlichtschakelaar erop steken.
‒ Rempedaal intrappen.
=>Remlichten branden.

‒ Voet van het rempedaal nemen.
=>Remlichten mogen niet branden.



ABS- sensor (nr 2) (nr 1 stekker)

paul,

A2 fan (0), 17 jaar geleden

wederom bedankt voor de tekening, wat zal het meest waarschijnlijk zijn een vervuilde sensor of de remlicht schakelaar? (wat is het verband met de remlichtafstelling en deze storingsmelding?)
aangezien ik toch binnenkort 2 nieuwe voorbanden nodig heb, kan ik er meteen na laten kijken (de sensoren).
Het aparte aan de storing is dat het niet altijd op treedt, alleen als ik een scherpe bocht maak (straatje keren) zou deze dan een teveel verschil in snelheid meten zodat deze in alarm komt.
Aan het rij gedrag merk ik niets als het in alarm komt.

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

straatje keren maakt niet uit, het abs begint pas boven een bepaald fabrieksingegeven waarde de omtrekken te meten, normaal zou dit rond de 10 km/u moeten liggen.

Groeten Marcel

A2 fan (0), 17 jaar geleden

Marcel zou je dan een idee hebben, hoe dit probleem ontstaat.
Het is een wisselvallig probleem dan wel dan niet, mijn eerste indruk is dat het geen echt ABS/ASR probleem is maar misscien een slechte /vervuilde stekker of sensor ondanks dat dit op inductie werkt.

groet Ron

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

waarschijnlijk toch een storing in 1 of meerdere van de sensoren, dit kan allerhande oorzaken hebben, vervuilde tanden van het poolwiel, kortsluiting/kabelbreuk, een slecht afgestelde sensor, totaan een te ruim afgestelde wiellager aan toe.

Mijn idee, uitlezen is het devies.

Groeten Marcel

A2 fan (0), 15 jaar geleden

heren, wederom bedankt voor het meedenken.
Voor het ABS probleem heb ik de oplossing gevonden in een engels forum, deze gaf aan dat er een nieuwsbulletin was waarin staat dat bij de A2 1,6 fsi met 17 inch banden er verkeerde kabels gemonteerd zijn en deze slijtage plekken kunnen veroorzaken, dit was het geval nieuw stukje kabel gemonteerd en probleem is opgelost.

A2 fan (0), 15 jaar geleden

Heren bedankt voor het meedenken, ik heb nu weer een volgend probleem betreft een koelwater temp sensor.
Deze staat bij de nieuwe problemen aangemeld.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A2 of stel zelf een nieuwe vraag.