close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A6 Avant: voorste wielophanging

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9TDI

ik ben dus van plan men rechtse cardanhoes aan wielkant te vervangen.
maar krijg de centrale bout niet los (inbus 17)
nu heb ik niet beter gevonden, dan alles te demonteren.
1ste remklauw eraf
2de draagarmen boven en onder demonteren
3 de cardan aan boitekant er af
dus nu hebek kompleet de cardan met daaraan remschijfgedeelte en de centrale wielophanging.
nu men vraag is (buiten de electriciteit dat aan de remblokjes hangt) hangt er door de centrale wielophanging gedeelte een draad die naar een blokje gaat. hoe krijg ik deze in godsnaameraf of eruit en waarvoor dient het?

btw 2 de vraagje, kheb gehoord dat je de cardankoppen er af kan kloppen bij dit model,is dit ook aan de kant van het wiel?

Geplaatst door

california cruiser (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je een knap wringijzer gebruikt met een iets duurdere imbusdop, dan gaat het zeker los. Naafdopje van het wiel eruit en de auto op de grond laten staan.

Het draadje wat nog vast zit is de ABS sensor. die zit onder de motorkap gestekkerd. niet stukmaken.

En, ja. je kunt de askop er af tikken. maar terug er op tikken met het hele fuseehuis er aan vast is een lastig klusje.

Mausx 0

13 jaar

De centrale bout betreft een rekbout is enkel met geschikt gereedschap los te krijgen.

Beste Wim..... mag het dan echt niets kosten?? Op jou manier kom je aan het tobben, je maak meer stuk dan nodig.
Om die paar tientjes uit te kunnen sparen door het zelf te doen met niet of nauwelijks geschikt gereedschap?

Heb het met je te doen......

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

13 jaar

oke ik versta uw reactie. maar al doende leert men vind ik.
kwil weten met wat ik elke dag op de baan ben.
kheb al veel zelf gedaan, en zo toch op veel kosten bespaard.
en btw gij moet mijn rekeningen niet elke maand betalen he.
ik weet ook dat goed gereedschap half werk is. dus best alles terug monteren om deze los te maken?

Naar mijn idee wel want zoals ik al zei, de as uit elkaar halen en vooral in elkaar zetten is bijna niet te doen als het fuseehuis er aan hangt.
Is zelfs al lastig als wel alles uit elkaar is. en de kans dat de ABS sensor beschadigd is zeer groot.

Het beste is ook om een hoes op kenteken te bestellen, een universele past niet. en bij een originele set zit ook een nieuwe rekbout die je moet gebruiken.

Mausx 0

13 jaar

[quote=california cruiser]en btw gij moet mijn rekeningen niet elke maand betalen he[/quote]
Beste Wim

Vandaar ook mijn advies! Zonder geschikt passend gereedschap is deze klus gedoemd te mislukken en worden jou rekeningen alleen maar hoger.
Investeer eerst in goede gereedschappen dan pas valt er iets te verdienen, iets onnodig slopen lukt met enkel een hamer en knijptang altijd wel.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

13 jaar

tis dus gelukt.
alles terug mooi ineen gestoken, en darna toch ma nen deftige sleutel (inbus 17) aangeschaft.
hierbij ook een lange ratelsleutel. en beetje wringen, ma dan toch los gekomen.
ineens ma es gebruik van gemaakt om bijde cardans van nieuwe hoezekes te voorzien.

Kijk, zo zie je maar. goed gereedschap is het halve werk.

Bedankt voor de feedback.

Mausx 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.