close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A8: waaien toerental tussen 1500 en 2000 toeren alleen in D stand

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.7 quattro

Als de automaat in de D stand staat dan waait het toerental tussen de 1500 naar 2000 toeren heen en weer. Als je harder dan 90 a 100 gaat rijden is het over omdat het toerental dan boven de 2000 ligt. Als je de bak in sportstand hebt staan en het toertal blijft dan eigenlijk boven de 2000 is er ook geen probleem en tevens in de tip stand ook niet bij 1500 toeren. Wat ik al heb gedaan is de bakolie + filter vervangen en 2 tubes Forte toegevoegd. Tevens een software update van de bak van 60 naar 90. Hier door is het bonken bij het overschakelen helemaal verdwenen. Alleen dus het toerenverval in de D stand lijkt erger te worden. Iemand een oplossing zonder revisie ? Bak geeft geen foutcodes alleen soms een storing in een motorsteun maar dat heeft geen invloet op het schakelen toch ?

Geplaatst door

robertracing (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo Robert.
Ik heb geen oplossing voor je,maar het is wel toevallig ik heb ook een A8 3.7 quattro uit 2003 en heef het zelfde verschijnsel het enige verschil bij mij is dat het na 10 minuten over is als hij warm is gelopen (overgens bij uitlezen ook geen foutcode) maar ik wl ook wel weten wat daar de oorzaak van is.

maxterry 0

14 jaar

Hoi Robert,

Ik vrees toch niet veel goeds,
ik heb ook een jaartje geklooi gehad met mijn tiptronic bak(a6 2.5 tdi-Av Quattro-Tiptr.) en ook dat het toerental ging zweven.Dat werd uiteindelijk steeds erger en uiteindelijk bleek dus de koppelomvormer defect te zijn.Die zorgt dus dat op een bepaald punt (toeren ten opzichte van koppel)de motor echt fysiek verbonden wordt met de aandrijfas.Dit is dus nog niet je bak zelf,want deze zit tussen je bak en het blok en is minder kostbaar om te repareren.

succes,

Gr Koert,

Funhouse 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A8 of stel zelf een nieuwe vraag.